sitechris
Donateur
Mijn broer is aan het shoppen voor een nieuwe auto en heeft er een paar op het oog. Vandaag ben ik even met hem meegegaan en hebben we een rondje gereden met twee auto's.
De eerste is een Octi RS benzine die gechipt is naar 260 pk. Dit is de blauwe RS die je bij Skoda Center Utrecht ziet. Gechipt in Meerkerk. De andere is een jonge tweedehands, een full option BMW 330i touring, met 231 pk en alles erop en eraan (leer, navi, xenon, elektr stoelen, hifi systeem etc).
De RS:
Motorisch top, de tuning is goed uitgevoerd en er was nauwelijks sprake van een turbogat. Zeer snel, die 260 pk lijken me niet overdreven. Vering nog voldoende comfi en voor de rest de pluspunten die elke Octavia heeft.
Minpunten: auto kan vermogen eigenlijk niet aan, stuur begint toch wat te trekken als je volgas in 2 of 3 acceleert.
Daarna kwam de BMW aan bod en allebei kwamen we tot de conclusie dat de BMW in alle opzichten net een klasse beter is (ook al is de BMW al een paar jaar oud). De afwerking, gebruikte materialen zijn allemaal nog beter, echt premium. Motorisch is de BMW iets minder sterk dan de Octi (zeker onderin, je moet de BMW wel op toeren houden), maar het wordt goedgemaakt met een heerlijke sound. En tsja, een 330i is echt snel genoeg. Ook een dikke plus, een heerlijke automaat en superwegligging. Perfecte mix tussen sportiviteit en comfort, de BMW kan nog veel meer vermogen handelen.
Plus het moeilijk te omschrijven gevoel dat je in iets bijzonders aan het rijden bent, een topklasse product. Dat gevoel heb je in de RS toch wat minder.
Onze conclusie, de BMW wint het toch van de RS......
Geldt trouwens ook voor de inruil van zijn auto, die was bij Skoda absurd laag.....
Er staan nog meer auto's op de lijst, zo heeft hij ook een jong gebruikte S-Max 2,5 turbo op zijn lijst staan en een jong gebruikte Vectra OPC.
De eerste is een Octi RS benzine die gechipt is naar 260 pk. Dit is de blauwe RS die je bij Skoda Center Utrecht ziet. Gechipt in Meerkerk. De andere is een jonge tweedehands, een full option BMW 330i touring, met 231 pk en alles erop en eraan (leer, navi, xenon, elektr stoelen, hifi systeem etc).
De RS:
Motorisch top, de tuning is goed uitgevoerd en er was nauwelijks sprake van een turbogat. Zeer snel, die 260 pk lijken me niet overdreven. Vering nog voldoende comfi en voor de rest de pluspunten die elke Octavia heeft.
Minpunten: auto kan vermogen eigenlijk niet aan, stuur begint toch wat te trekken als je volgas in 2 of 3 acceleert.
Daarna kwam de BMW aan bod en allebei kwamen we tot de conclusie dat de BMW in alle opzichten net een klasse beter is (ook al is de BMW al een paar jaar oud). De afwerking, gebruikte materialen zijn allemaal nog beter, echt premium. Motorisch is de BMW iets minder sterk dan de Octi (zeker onderin, je moet de BMW wel op toeren houden), maar het wordt goedgemaakt met een heerlijke sound. En tsja, een 330i is echt snel genoeg. Ook een dikke plus, een heerlijke automaat en superwegligging. Perfecte mix tussen sportiviteit en comfort, de BMW kan nog veel meer vermogen handelen.
Plus het moeilijk te omschrijven gevoel dat je in iets bijzonders aan het rijden bent, een topklasse product. Dat gevoel heb je in de RS toch wat minder.
Onze conclusie, de BMW wint het toch van de RS......
Geldt trouwens ook voor de inruil van zijn auto, die was bij Skoda absurd laag.....
Er staan nog meer auto's op de lijst, zo heeft hij ook een jong gebruikte S-Max 2,5 turbo op zijn lijst staan en een jong gebruikte Vectra OPC.