Gasrespons 1.2TDI GL 2011

Een hele goedemiddag allemaal,

Ik lees zo nu en dan dat het gasrespons op een 'Audi stand gezet kan worden via VCDS, is dit inderdaad mogelijk met een spaarpotje?
Zijn hier ervaringen mee? Ik kan er alleen wat meer over vinden bij het Superb deel maar bij F2 relatief weinig..

Tevens lees je ook dat er soms opties wegvallen bij het aanvinken van deze stand zoals de cc.

Mocht iemand ervaringen hebben hoor ik deze graag :)
 

Antera

Donateur
Hallo,

dit is op dit model niet mogelijk alleen op de F3. daarnaast als het op de verkeerde manier gebeurd kan je (a) CC verliezen en andere storingen
 
Juist, duidelijk!
Dinsdag a.s gaat de wagen naar VVT voor het wegschrijven van de EGR en een chippie..
Zou het hier wat beter van worden en/of zouden hun er wat aan kunnen doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Nou ik hoop het maar haha, een racewagen zal het zeker niet worden haha maar een beetje extra is zeker welkom!
Helemaal dat als ik gas geef dat de wagen niet hoeft te twijfelen of hij zeker moet versnellen
 

Luckei

Lid
Zolang je de turbo op toeren houdt zal tuning zeker verschil maken. Maar onder die 1750 rpm blijft het, als het goed is, hetzelfde qua gevoel.
 

AGTon

Forumguru
Nou ik hoop het maar haha, een racewagen zal het zeker niet worden haha maar een beetje extra is zeker welkom!
Helemaal dat als ik gas geef dat de wagen niet hoeft te twijfelen of hij zeker moet versnellen

Dit heb ik ook met mijn FII. Wanneer ik aan kom rollen, net niet stil sta, vervolgens in zijn 1 en dan gas geven. Dat trekt hij soms gewoon moeilijk. Dan is het of eerst helemaal stil staan, of vanuit zijn 2 optrekken
 

Canon-Eye

Forumguru
Het extra koppel dat je door tuning erbij krijgt komt inderdaad pas vanaf zo'n 1800 toeren tot uitdrukking. Is mijn ervaring ook, en je kunt het trouwens ook zien op de VVT-website (staat ergens een uitdraai van de 1.2TDI voor en na tuning).
 
Is hier nog een oplossing voor ?
Ik merk ook dat mijn koppel/vermogen tussen 0 en 1500 onvoldoende is..
 
Bovenaan Onderaan