Gasklephuis 1.2 TSI gelijk aan 1.0tsi???

Fabiola347

Actief lid
Weet iemand toevallig of de opening van het gasklephuis van de 1.2 TSI 4cillinder gelijkenis aan de opening van de 1.0 3 cilinder???

Ik wilde iets proberen, ik kan die van de 1.2 wel meten, maar ik ken niemand met een 1.0 motor.

Kan iemand mij met de maat helpen
 

Antera

Donateur
En wat wil je ermee doen als ik vragen mag? Of dit gelijk zal zijn misschien te zien in online Etka aan onderdeelnummer
 

Fabiola347

Actief lid
Ik wilde iets met de lichtinlaat gaan proberen, maar dan moet ik even weten of de inlaat van het gasklephuis het zelfde is voordat ik het ga bestellen.
Anderd heeft het geen zin.. als je weet waar je dat na kunt kijken of even wilt doen, heel graag

Ik ben zelf niet zo handig in dingen opzoeken op Internet
 

Fabiola347

Actief lid
Hier is hetgeen wat ik ermee wilde doen.
Het is optisch nog niet helemaal optimaal.
Ben nog aan het wachten op een aluminium buis. Maar het werkt perfect, helemaal het gewenste resultaat.

Een heel mooi, bescheiden roffel bij het gas geven.
Een mooi maar niet te hard afblaasgeluid.
En een snellere gasrespons en vroegere reactie van de turbo, klaar voor de chiptuning van vagtechniek.

Wat ik gedaan heb is een forge luchtfilter besteld voor een 1.0tsi,. Maar die zo aangepast dat hij past op de 1.2 TSI.
Met een beetje pas en meetwerk is het uiteindelijk een heel mooi resultaat geworden. Nogmaals, het word nog wat chicker.

Hier een voor en na foto.

Voor:

Na:

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 

Desperado

Forumguru
Ik had op de Felicia een K&N open luchtfilter. Zelf een passende buis voor gemaakt. Gaf idd net even dat lekkerder geluid.
 

Fabiola347

Actief lid
Zo,
Na een kleine productverbetering hebben we geen pvc buizen meer ertussen vanwege vervorming door de temperatuur.

Maar alles vervangen door RVS en aluminium.


Vervolgens bij vagtechniek geweest voor de stage 1 tuning.

En hier toch wel een bevredigend resultaat.

Toch wel een bevredigend resultaat.
Gemeten in een ruimte van bijna 30 graden.

Van origineel 90 pk naar 143 pk.
En 160 nm koppel naar 259 nm koppel.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan