Garage Merckx Aarschot

luytj

Nieuw lid
Auto nu 4 jaar oud. Eerste twee jaar onder garantie dus op onderhoud bij garage van aankoop (Garage Merckx Aarschot). Onvriendelijke mensen, geven geen enkele uitleg, na 60 000 km moesten remschijven volgens hun al vervangen worden (terwijl hier niks mee was). Probeerden je steeds in het zak te zetten. Handrem bleef altijd hangen, hadden dit zogezegd gemaakt, probleem was er echter nog altijd, wanneer je dan belde, wimpelden ze je af en zeiden ze dat het aan je rijstijl lag... Auto op groot onderhoud en dan belden ze om te zeggen dat er allerlei stukken moesten vervangen worden... auto was nog geen twee jaar oud!
Heb nu een heel betrouwbare garagist, jammer dat er twee jaar garantie op auto was, want daardoor verbonden aan garage en dus keiveel geld afgetroggeld geweest!
 

Noord26

Forumguru
Je bent niet gebonden aan je garage waar je de auto koopt. Je mag volgens het Europees Recht je auto bij elk willekeurige garage laten onderhouden, met behoud van garantie, als het maar aangesloten is bij BOVAG.
 

skodaboy

Forumguru
hey,je bent niet verplicht om de bij de garage van aankoop op onderhoud te gaan.
je kan bij elke erkende skodadealer de wagen op onderhoud laten met behoud van je garantie..

ik ben ook 1x in die garage geweest die jij vernoemd om een prijsofferte te laten maken voor een nieuwe skoda, onvriendelijk enz..en ik dacht bij mezelf jaa..vriend aan mij verkoop je dus niets.

remschijven zo genaamd 'kapot' na 60.000km..dit kan in principe niet...tenzij ge ik weet niet hoe lang al met ijzer op ijzer aan het rijden bent..maja dit hoor en merk je wel...
mijn octavia heeft dik 120.000km op de klok (6 jaar) en rijdt nog steeds op zijn eerste remschijven!!
 

Noord26

Forumguru
@skodaboy: je zit zelfs niet vast aan een dealer. Ik kan hier in het dorp een splinternieuwe Skoda bestellen (er zit maar 1 autobedrijf in het dorp) die kan alle merken en types auto's leveren en je krijgt dan ook, omdat het een BOVAG garage is, volledige fabrieksgarantie.
 
Dat verhaal klinkt me zeer bekend. Mijn wagen komt (spijtig genoeg) ook van daar en telkens je iets vraagt ben je 'ofwel de eerste' ofwel kan het niet wat je zegt ofwel is het 'gezever van op de forums' en ga zo maar door. Enige voordeel is dat het onderhoud er 'goedkoop' is.
Verder zou ik zeggen: wegblijven daar. Enige nadeel is dat een andere Skoda garage al snel 15 tot 20km verder is. Ik heb graag een garage dicht in de buurt. Voor een nieuwe Skoda zien ze me daar niet meer. Spijtig dat dit genre garagisten niet op de vingers worden getikt door de importeur (D'Ieteren).
Aan de TS: ik ben dus geïnteresseerd in de garage waar je nu gaat en tevreden over bent.
 

luytj

Nieuw lid
Dat verhaal klinkt me zeer bekend. Mijn wagen komt (spijtig genoeg) ook van daar en telkens je iets vraagt ben je 'ofwel de eerste' ofwel kan het niet wat je zegt ofwel is het 'gezever van op de forums' en ga zo maar door. Enige voordeel is dat het onderhoud er 'goedkoop' is.
Verder zou ik zeggen: wegblijven daar. Enige nadeel is dat een andere Skoda garage al snel 15 tot 20km verder is. Ik heb graag een garage dicht in de buurt. Voor een nieuwe Skoda zien ze me daar niet meer. Spijtig dat dit genre garagisten niet op de vingers worden getikt door de importeur (D'Ieteren).
Aan de TS: ik ben dus geïnteresseerd in de garage waar je nu gaat en tevreden over bent.
Garage waar ik nu ga is in Lanaken, geen Skoda-garage...
 

Luke

Forumguru
Hallo, ik weet dat de vorige post van 2013 is.
Ik heb mijn wagen in 2010 in Aarschot gekocht omdat ik in de buurt woonde. Ik had een mooie offerte van Intercars (toen nog in Riemst) en legde die voor aan Merckx. Vijf minuten gevloek en verwoed getyp op de rekenmachine. Uiteindelijk een offerte gekregen die 100€ duurder was, maar goed, zoals Ernieken al zei, heb ik ook graag een dealer in de buurt.
Dus heb 'm daar gekocht. Ik deel jullie mening dat de uitbater en de dame die bij hem werkt verre van vriendelijk zijn, maar goed, we hebben een zakelijk contract dus dat kon ik wel begrijpen.
Vroeger was dit een Volvo-garage, dacht ik.
Hij had steeds wat oldtimers in het atelier staan.
Swat, lang ben ik er niet gegaan met de wagen omdat ik verhuisd ben.
Ik ben nog één keer langs gegaan voor een offerte. Ik zei wat voor een offerte ik ongeveer had voor welke configuratie ongeveer. De man zei me dat hij zelfs geen offerte ging maken...
Tja, dat was dus een verspilling van tijd en diesel. :nono:
Nu heb ik een topgarage met Intercars te Bilzen. Kan ik echt aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan