Functie van deze slang en wel of niet vervangen?

MarkvdD

Forumguru
Tijdens het vervangen van mijn bougies haalde ik onderstaande slang los en helaas brak de klemring daarbij af. Bij het terug monteren van de slang merkte ik dat de slang er wel onder lichte spanning in gedrukt wordt dus maak me niet direct zorgen.

Weet iemand wat de functie van deze slang is? Wat zouden jullie doen, wel of niet vervangen nu de klemring is afgebroken?
380d642e78e64bf0224dc3a6d29e1199.jpg
0aa390011822a881790a65d441e33cf9.jpg

andrehj

Forumguru
Het is inderdaad van de carterventilatie, dit is de verbindingsslang die tussen de carterventilatie en de aanzuigkant van de turbo zit.
(Afhankelijk van de turbodruk wordt de uitstromende lucht van de PCV direct toegevoerd aan het inlaatspruitstuk, of aan de zuigzijde van de turbo, waar deze slang dus voor dient.)

Laatst bewerkt:

MarkvdD

Forumguru
Is dat niet de afvoerslang van de PCV klep?
Oftewel de olieafscheider.

Even nieuwe bestellen bij de onderdelenservice van je dealer, zal je de kop niet kosten…

Voor dat geld kan je niet tobben of twijfelen inderdaad. Ik ga komende week maar even een nieuwe bestellen.

En als leerpunt, wat zou er mis kunnen gaan als die slang wel losschiet tijden het rijden? Als ik het goed heb niet veel toch?

Bovenaan Onderaan