Frustraties nog voor de bestelling

mister9

Actief lid
Ik mag een nieuw leaseauto gaan kiezen. Momenteel rij ik een Kia e-Niro welke prima bevalt,

Ik ben heel gecharmeerd van de Skoda Enyaq maar bij het samenstelling verbaas ik me zeer over enkele punten:

- Die grijze onderkant vind ik niet mooi, maar om dat weg te krijgen zit ik automatisch aan een sportline vast. Geen enkel probleem, maar op zich is de business line al complet zat met wat extra pakketten.

- Nadeel van de sportline is dat ik graag geventileerde voorstoelen wil, zodat ik die naast verwarmen ook kan koelen. Maar dan kan dan weer niet in de Sportline!

- Waarom is een warmtepomp bijna 1100 euro? Ik denk er sterk aan die eruit te laten gezien de geringe meerwaarde.

Verder ben ik onder de indruk hoor van de Enyaq, en zie ik het als grootste kanshebber als volgende auto.

FNaRK_02

Senior Member
Ik vind "frustraties" zoals genoemd in de titel nogal sterk uitgedrukt ;)
En als het niet naar wens is kies je toch een andere auto ?

Tees

Donateur
Tsja...volgens mij is een auto zelden exáct zoals je wilt, tenzij je bereid bent heel diep in de buidel te tasten (en dan is dat weer niet zoals je wilt ;)). Je zit nou eenmaal vast aan bepaalde pakketten en dingen die wel of niet geleverd worden in een auto. Het totaalpakket van auto A tov auto B is wat de doorslag geeft lijkt me...

MarcoO2

Forumguru
Tsja, het is altijd kijken naar de mogelijkheden en dan zelf bedenken wat je het zwaarste vindt wegen. De ideale auto bestaat niet helaas ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
Ik mag een nieuw leaseauto gaan kiezen. Momenteel rij ik een Kia e-Niro welke prima bevalt,

Ik ben heel gecharmeerd van de Skoda Enyaq maar bij het samenstelling verbaas ik me zeer over enkele punten:

- Die grijze onderkant vind ik niet mooi, maar om dat weg te krijgen zit ik automatisch aan een sportline vast. Geen enkel probleem, maar op zich is de business line al complet zat met wat extra pakketten.
neem brilliant silver .. valt het minder op
1749908697964.png

of laat het spuiten in de lakkleur door een herstelbedrijf. Zal wel serieus wat kosten ... :pieker:

- Nadeel van de sportline is dat ik graag geventileerde voorstoelen wil, zodat ik die naast verwarmen ook kan koelen. Maar dan kan dan weer niet in de Sportline!
zie voorgaande, kan je wel de geventileerde stoelen nemen.
- Waarom is een warmtepomp bijna 1100 euro? Ik denk er sterk aan die eruit te laten gezien de geringe meerwaarde.

waarom kost een Enyaq op zich zoveel geld ?? Ga je moeten vragen bij de fabriek waarom ze er zoveel voor vragen. Als je heel veel reviews leest is een warmtepomp toch wel zijn 1100€ waard. Zeker om een betere range te bekomen.

1749908995500.png

• Leuk
Waarderingen: Tees

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Die 30% uit de tekst van DutchLease ga je niet halen, en is het je X euro/maand waard om (alleen op zeer koude dagen!) 80km(? da's al ~20%) meer te kunnen rijden op 100% accu? Je zult altijd eerder kunnen gaan (snel-)laden.
Je haalt al meer aan extra kilometers door 10 km langzamer te gaan rijden............en hoe vaak kom je zo 'op het randje' thuis?
In het geval van wintersportreizen, na de eerste etappe koelt de auto al niet meer zo ver af, zodat die 'winst' aanzienlijk minder zal zijn.
Mij zou het die 1100 euro niet waard zijn, (ik koop mijn auto's) en hoeveel betaal je maandelijks meer in de lease over de looptijd?
Nog een vraag: wie betaalt er voor de stroom die je zonder warmtepomp (extra?) verbruikt?

Bovenaan Onderaan