Front en side assist

WV62

Lid
Goedenavond,

Van mij Kodiaq geleverd in juni 2019 doet zich het volgende voor.
Via menu is side en front geactiveerd en werkt goed.
Echter na contact uitzetten en weer aanzetten zijn side en front assist gedeactiveerd.
Zowel via Columbus als via stuurbediening van alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Bij de dealer software opnieuw laten inlezen maar zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn of wat ik fout doe.
Kodiaq 1.5 TSI DSG.
 

Arjann

Forumguru
Aan je handelingen lijkt het niet te liggen, dus ik denk dat je dealer zich hier in zal moeten verdiepen.....
 

Cordoba

Forumguru
Misschien eens uitlezen op foutcodes, het zou me niet verbazen als er ergens een component van het systeem niet werkt, en dat daarom het totale systeem wordt uitgeschakeld (om te voorkomen dat mensen vertrouwen op een half werkend systeem).
 

Michel

Forumguru
Ik heb bij mijn O3 twee keer meegemaakt dat een aantal van die systemen onder het rijden werd uitgeschakeld. Nadat ik de zijkanten van de auto weer wat schoner had gemaakt, kwam het niet meer voor.
 

Antera

Donateur
Hebben ze er naderhand een trekhaak onder gezet? Ik weet dat sommige trekhaakmodules deze problemen kunnen geven op naderhand geplaatste trekhaken.
 

maik1

Forumguru
Had dit niet te maken met dat de drive mode select op sportief staat? Wel op andere veiligheidsopties in ieder geval. Alles persoonlijk instellen in drive mode select is dan de remedie.
 
Bovenaan Onderaan