Hetzer
Forumguru

IRC – Freddy Loix blijft geloven in titelkansen
Freddy Loix blijft rotsvast geloven in zijn titelkansen. Met reden want de piloot van het BFO Skoda Rallyteam is momenteel derde in de tussenstand op slecht 3 punten van leider Hanninen. Struikelblok blijven wel Schotland en Cyprus die vooralsnog niet op het programma van de Limburger staan.
In de Intercontinental Rally Challenge kan een rijder slechts 7 resultaten (uit 12 wedstrijden) inbrengen voor de titelrace. Freddy Loix heeft momenteel een programma van 7 wedstrijden, op zich voldoende. Met dit minimum aantal wedstrijden mag er natuurlijk niets verkeerd lopen voor ‘Fast Freddy’. Bijkomende handicap voor onze landgenoot zijn de wedstrijden in Schotland en Cyprus waar extra punten te behalen zijn: In Schotland worden de punten vermenigvuldigt met factor 1,5, in Cyprus tellen de punten zels dubbel. Beide manches staan nog niet op het programma van Loix.

“Ik probeer zeker die titel binnen te halen, aldus Loix. Ook al zijn mijn kansen beperkt omdat ik maar 7 wedstrijden op mijn programma heb staan en de rally’s in Schotland en Cyprus heel belangrijk zijn voor de punten. Ik hoop na Sanremo, de voorlopig laatste manche voor ons, heel dicht vooraan te staan. Dan hopen we op wat hulp van Skoda.”