Frank's Octavia Combi 3...

NewO3

Forumguru
Grappig om dat burlwood eens te zien zo met zwart. Die combi heb ik ook, eigenlijk omdat ik van ivory naar zwart interieur ben gegaan zonder burlwood af te bestellen.

Frank

Forumguru
Ik was ook bang voor de combinatie, maar het bevalt me. Vrouw vond de plastic-Alu maar niks... Het ziet er trouwens vrij donker uit in het echt. Heb wel vaker (fake) hout gehad, maar nog meestal is dat wat bleker

Frank

Forumguru
Vandaag de Skoda mobiliteitsgarantie moeten testen, na 2600 km. Liefste vrouw had de lichten laten aanstaan (iets met een parkeergarage waar je lichten helemaal uit moeten om de autolift te sluiten, ook je DRL. Daarna moeten de lichten aan om uit de lift te rijden...

Gevolg: laten staan op verkeerde stand en batterij dood deze middag...

Mobiliteitsgarantie is VAB in België, starten ging vlot. Alleen heb ik nu foutcodes: de belangrijkste is ACC/front assist die het niet doet, naast alle aanhangwagen lichten die het volgens de auto niet meer doen. Op zich is dat juist, want er hangt niks achter... Wordt morgen proberen VCDS op mijn Mac te installeren (paar dagen vakantie en maar 1 laptop bij), of gewoon maandag langs de garage...

Frank

Forumguru
Geen tijd meer gehad, morgen even langs de garage. Ik heb Windows in vitualbox, maar dat zou niet 100% werken met vcds?

Frank

Forumguru
650 km geleden heb ik "per ongeluk" Benzine 98 getankt ipv 95. Vandaag de eerste tankbeurt sindsdien.

Mijn verbruik lag nooit lager dan 7.24 l / 100km, het gemiddelde van de laatste 5 beurten was 7.42 l/100km. De tankbeurt van vandaag toonde een gemiddeld van 7.10 sinds de laatste tankbeurt.

Nu zitten daar iets meer "lange" stukjes is dan normaal (Gent - Efteling op en af, Gent - Antwerpen op en af), maar nu ook niet extreem veel. Ik heb ook niet als een bompa gereden of zo.

Maar dus toch een 5% zuiniger dan het gemiddelde over de laatste 5, en 2% zuiniger dan het zuinigste ooit. Wat is de bevinding bij de andere 1.4 TSI O3 rijders (@Joske?).

http://www.spritmonitor.de/en/detail/651913.html

Joske

Forumguru
Maar dus toch een 5% zuiniger dan het gemiddelde over de laatste 5, en 2% zuiniger dan het zuinigste ooit. Wat is de bevinding bij de andere 1.4 TSI O3 rijders (@Joske?).
ik heb enkel bij de eerste brandstoftank 98 getankt... dus heb geen referentie voor jou. :)
maar zo een lange rit als de Efteling.. dat moet toch doorwegen op je gemiddelde? niet?

dit is mijn verbruik trouwens:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/655259.html

P.s. betreffende jouw spritmonitor, jij houdt geen kilometers bij? of geeft hij deze gewoon niet openbaar weer?

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske je verbruik is weer gestegen Joske, foei :maakmegek:
@Frank Ik heb van nieuws af aan Shell V power benzine gebruikt.
Veel snelweg met 100 km beperking en 80 100 km en een beetje stadsverkeer.
Tik op spritmonitor in mijn handtekening voor het overzicht, afgerond 1:18
Bij mijn vorige diesel auto heb ik het ongeveer 5000 km getest en daar kwam uit dat gemiddeld 300 meter verder gereden kon worden op een liter V power.
waar ik enigzins op hoop dat het waar is dat de motor schoner blijft.

Bovenaan Onderaan