Foutmelding uitlaatgascontrolesysteem

StefanAR

Forumguru
Sinds afgelopen weekend een storing op het "uitlaatgascontrolesysteem". De auto staat inmiddels bij de dealer die aan het zoeken is.

Werd gister gebeld dat dit niet onder de BOVAG garantie (niet bij de dealer, maar de garage waar ik de auto heb gekocht) zou gaan vallen, aangezien de auto via een externe box is getuned. Dus ik zeg, ik weet van niks, de auto heb ik zo gekocht (dus incl. de externe tuningbox). De dealer heeft inmiddels de box gedemonteerd, aangezien zij vermoeden dat deze ook 1 van de oorzakrn zou kunnen zijn en blijkbaar storingsgevoelig, maar de oorzaak is vooralsnog niet gevonden (of ze hebben nog geen tijd gehad om verder te zoeken)..

Wie heeft er ervaring gehad met dergelijke foutmelding en wat was toen de oplossing?
 

oco1979

Forumguru
Het gaat om een 2.0 TSI, dus geen EGR klep toch?

sta nergens vermeld dat het een tsi is.
Daarmee ik vermoede diesel.
Vraag eens de foutcodes en post ze hier.
check deze eens :
ga over carter pcv klep

Als het deze is kan je ook als mogelijke oplossing dit doen :

CARTERVENTILATIE VERWIJDERSET VAG AUDI VW SEAT SKODA 2.0 TFSI PCV KLEP BY-PASS

Carterventilatie verwijderset is speciaal samengesteld om de originele carterventilatie (PCV) van een 2.0 TFSI motoren te verwijderen. Het is een veel voorkomend probleem dat het membraam scheurt in carterventilatieklep (PCV) van 2.0 TFSI motoren, met een slecht lopende motor als gevolg. VAG adviseert dan ook de carterventilatieklep iedere 60.000km te vervangen om problemen te voorkomen. Met onze verwijder set worden deze problemen verleden tijd en heeft u nooit meer problemen met de carterventilatieklep.


SYMPTOMEN

Hoog brandstofverbruik, onregelmatig stationair, vermogensverlies en motorstoringslampje. Olie lekkage oliedop, olie in het motorcompartiment, druk en vacuüm lekkage.


OORZAAK

vag-2.0-tfsi-carterventilatie-verwijderset-pcv-delete-plate-3-.jpg
vag-2.0-tfsi-carterventilatie-verwijderset-pcv-delete-plate-2-.jpg


Het membraam in de carterventilatie eenheid scheurt en/of droogt uit met diverse storingen tot gevolg.

Een van de meest voorkomende storingen op de 2.0 TFSI-motor is de storing van de drukregelklep (PCV). Deze klep is ontworpen om carterdampen via het inlaatspruitstuk te recirculeren. In deze PCV klep zit een zacht membraam gevoelig is voor scheuren na loop van tijd. Dit kan voorkomen op standaard motoren, maar komt vaker voor bij getunede motoren.

Dit resulteert in buitensporige 'blow by' carterdruk naar het inlaatspruitstuk bij stationair draaien met als gevolg olielekkage door carterdampen, onregelmatig stationair, verhoogd brandstofverbruik en turbodruk verlies. Bij verlies van turbodruk zal er aanzienlijk minder motorvermogen beschikbaar zijn en de motor zal slechter reageren op gaspedaal.


OPLOSSING

vag-2.0-tfsi-carterventilatie-verwijderset-pcv-delete-plate-4-.jpg


Installeer de carterventilatie (PCV) verwijderset en herstel het vermogen van uw voertuig door het verwijderen van een slechte originele carterventilatie.

Onze carterventilatie verwijderset installeert gemakkelijk en snel. Bij montage ziet u een enorme verbetering in prestatie en kracht als uw originele carterventilatie defect is.

De PCV eenheid bestaat uit geanodiseerd aluminium en vervangt de originele PCV eenheid. Het originele systeem wordt dan volledig verwijdert. De PCV eenheid zet het systeem om in enkel een vacuüm gebaseerd systeem. De PCV functie blijft behouden en de emissiewaarden blijven gelijk.

Onze carterventilatie verwijderset wordt geleverd met een adapter voor het inlaatspruitstuk. Deze is ontworpen met drie poorten waar naar keus een bijgeleverde vacuümnippel in gemonteerd kan worden voor het aansluiten van bijvoorbeeld een turbodrukmeter. De poorten kunnen ook worden afgesloten met de bijgeleverde pluggen.

Installeer de carterventialtie verwijderset en herstel de volledige prestaties in uw voertuig, ontworpen om niet meer defect te gaan.


MOTORCODES EN MODELLEN

Bruikbaar voor distributieriem aangedreven EA113 2.0 TFSI motoren.

Audi A1 (8X1,8XK) 2.0 TFSI - CDLH motoren 2011 - 2013
Audi A3 (8P) 2.0 TFSI - AXX, BPY, BWA, CCZA, CDLA, BHZ motoren 2004 - 2013
Audi S3 (8P) 2.0 TFSI - BHZ, CDLA motoren 2006 - 2013
Audi A4 (B7) 2.0 TFSI - BPJ, BYK, BGB, BEW, BUL motoren 2004 - 2008
Audi TT 2.0 TFSI & 2.0 TTS - BWA, AXX, BPY, CDLA, CDLC motoren 2007 - 2013

Seat Leon 2.0 TFSI BWA Motoren 2005 - 2009
Seat Leon 2.0 TFSI CCZB, CAWB Motoren vanaf 2009

VW 2.0 liter R4 16V TFSI motoren. Distributieriem EA113 motoren:
VW Golf MK5 GTI 200PK 2004 - 2006
VW Golf MK5 EDITION 30 2007 - 2010
VW Golf MK6 EDITION 35
VW Golf MK6 GOLF R
VW Scirocco MK3 R 2.0 FSI EA113 vanaf 2009
VW Passat B6 2.0 TFSI - AXX, BWA motoren 2005 - 2007

Skoda Octavia MK2 2.0 TFSI VRS - BWA motoren 2005 - 2008

Bovenstaande informatie is enkel ter indicatie. Controleer daarom altijd eerst uw inlaatspruitstuk en PCV klep of deze overeenkomen met de onze foto's.


REFERENTIE

06F103483E, 06F129101C, 06F129101E, 06F129101F, 06F129101K, 06F129101L, 06F129101N, 06F129101Q, 06F129101R


INHOUD
vag-2.0-tfsi-carterventilatie-verwijderset-pcv-delete-plate.jpg

1x Zwart geanodiseerde Aluminium PCV plaat
1x Zilver geanodiseerde Aluminium PCV Adapter
1x Zilver geanodiseerde Aluminium inlaatspruitstuk adapter
1x OEM bevestigingsklem
3x Vacuümnippels
3x Pluggen (voor gebruik in plaats van vacuümnippels)
Viton O-ringen van hoge kwaliteit voor een perfecte verbinding tussen de onderdelen

of dit kan ook een oplossing zijn moest er problemen zijn met de wervelkleppen :

AUDI VW 2.0 TFSI INLAATSPRUITSTUK RUNNER FLAPS VERWIJDER KIT

Speciaal ontworpen kit voor Audi en VW 2.0 TFSI motoren voor het volledig verwijderen van de runner flaps in het inlaatspruitstuk. Een ideale oplossing voor getunede motoren voor beter luchtstroming.


SYMPTOMEN

Als de runner flaps correct werken zullen er waarschijnlijk geen symptomen zijn van een storing. Wanneer de runner flaps uit het inlaatspruitstuk verwijdert worden heeft dit een verbetering van de luchtstroom als voordeel. Als de runners defect zijn of als er een vervuiling van koolstof is opgebouwd, kan dit de prestaties van het voertuig negatief beïnvloeden.


OORZAAK

audi-vw-2.0-tfsi-inlaatspruitstuk-runner-flaps-verwijder-kit-2-.jpg

De runner flaps in het inlaatspruitstuk beperken de luchtstroom en prestatie

De originele inlaatspruitstukken op de EA113-motoren zijn standaard uitgevoerd met runner flaps. Deze runner flaps werken net als een gasklep door te openen en sluiten om zo de luchtstroom aan te passen. Deze runner flaps beperken de luchtstroom, zelfs wanneer deze volledig open staan beperken ze alsnog de luchtstroming. Dit geeft vooral veel problemen bij getunede voertuigen. Tevens kan er koolstof opgebouwd worden op de bewegende delen die daardoor steeds minder gangbaar worden en zelfs defect kunnen raken. Hierdoor wordt de luchtstroom nog verder negatief beinvloed.


OPLOSSING

audi-vw-2.0-tfsi-inlaatspruitstuk-runner-flaps-verwijder-kit-3-.jpg

Verwijder de runner flaps met behulp de kit om de luchtstroom in het inlaatspruitstuk te verbeteren

Verwijder de runner flaps volledig uit het inlaatspruitstuk met behulp van de kit. Met de nauwkeurig vervaardigde aluminium CNC onderdelen kunt u de runner flaps verwijderen. De onderdelen vervangen de scharnierblokken en de regelstang en zorgen voor een perfecte afdichting ter verbetering van de luchtstroom. Ideaal voor standaard motoren om de luchtstroom te verbeteren en te voorkomen dat koolstof opgebouwd wordt maar zelfs nog beter voor getunede motoren. Klanten met getunede motoren ervaarde een snellere gasrespons, minder turbovertraging, verbeterd koppel en vermogenswinst bij het verwijderen van de runner flaps.


MODELLEN

2.0TFSI EA113 engines:
Audi TT 2007~ 2.0TFSI
Audi TTS 2008~ 2.0TFSI
Audi A3 (8P) 2004-2012 2.0TFSI
Audi A3 (8P) 2004-2012 2.0TFSI Quattro
Audi A4 (B7) 2005-2008 2.0TFSI
Audi A4 (B7) 2005-2008 2.0TFSI Quattro
Seat Leon (1P1) 2005-2009 2.0TFSI
VW Passat (B6) 2006-2011 2.0TFSI
VW Jetta (1K2) 2005-2010 2.0TFSI
VW Golf GTI (1K1) 2006-2009 2.0TFSI
VW Golf R-serie (5K1) 2009~ 2.0TFSI

Bovenstaande modellen zijn enkel ter indicatie. Controleer altijd eerst het inlaatspruitstuk of de kit gebruikt kan worden.


REFERENTIE

06F133192d, 06133185, 06F133201


INHOUD

audi-vw-2.0-tfsi-inlaatspruitstuk-runner-flaps-verwijder-kit.jpg

4x Afdichtingsblok links
4x Afdichtingsblok rechts
1x Afdichtingsplug regelstang
1x Inlaatspruitstukpakking
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Mijn ervaring met auto-elektronica is als er ergens wat extra weerstand is dat er wel vanalles kan gaan flippen, zeker met een massa-aansluiting en zo en zelf heb ik ook wat problemen gehad met mijn powerbox zoals je ergens anders kan lezen, ik heb het wel kunnen oplossen. Het kan ook zijn dat deze box gewoon ergens een te hoge weerstand heeft en dat daarom andere functies van de auto niet meer goed kunnen werken.
Wat ook belangrijk is, is dat kabels van powerboxen niet op hete plaatsen mogen liggen en indien toch, best goed afschermen.
Een kabel die heet wordt geeft een te hoge weerstand, met alle gevolgen vandien.
Ik heb mijn hoofd daar al meer dan een keer over gebroken over dergelijke zaken.
Vandaar dat echte chiptuning altijd beter is, maar dat kan je niet maken natuurlijk als het een lease is...
 
Bovenaan Onderaan