Foutmelding uitlaat

Steph

Nieuw lid
Beste allen,

Sinds het vervangen van de distributieriem van mijn Skoda roomster (1.4 bouwjaar 2008) brandt het waarschuwingslampje van de uitlaat

Nu is effectief te zien onder de motorkap dat het onderdeel links boven naast de motor waarop verschillende - ik geloof 6 - buisjes zijn aangesloten 1 buisje afgebroken is met de uitstulping waarop ie normaal is aangesloten er nog in. Weten jullie hoe dit onderdeel heet en voor wat het juist dient? Ik heb me laten vertellen dat het iets met de verbranding is en de milieu normen maar vind het nergens terug...

Alvast bedankt aan de kenners :-)
 

Spierings

Forumguru
Wagen eens laten uitlezen, dan hoef je niet te gokken en maak eens een foto van dat onderdeel.


Even voorstellen op het forum wordt ook gewaardeerd..
 

Steph

Nieuw lid
Hoi!

Ja heb wagen laten uitlezen en toen toonden ze me dus het probleem en zeiden dat ik dit stuk moest laten vervangen maar ze hebben me niet gezegd hoe het heette…

Ik wil mezelf gerust voorstellen maar zoveel valt er niet te vertellen :-) Ik kom uit België, heb een Skoda Roomster en een knutselgrage vriend die graag de probleempjes aan de auto herstelt maar dit onderdeel niet kent en dus niet terugvindt, vandaar dat we op zoek zijn naar iemand die hierover iets weet en zo op dit forum terecht gekomen!

Ik voeg wat foto’s toe van het onderdeel dat stuk is, hopelijk herkent iemand het!

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties :-)
 

Bijlagen

  • foto 1.JPG
    foto 1.JPG
    113,4 KB · Weergaven: 28
  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    112,4 KB · Weergaven: 27

Spierings

Forumguru
Dat is gewoon een vacuüm kleppen blok welke diverse dingen aanstuurt..

Op oudere motoren zitten er nog allemaal losse vacuüm kleppen op en op een modernere motoren zitten deze in een unit...

Gewoon een bij de dealer bestellen of naar de sloop. Deel waar de slangen op zitten is los te halen, dus mogelijk ook los te leveren...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan