Foutmelding stadslicht achter maar alles werkt

duiveltje

Forumguru
Zoals de titel zegt... krijg foutmelding.. controleer stadslicht rechts achter maar alles werkt.
Ene keer heb k wel die melding...andere keer niet.

Iemand een idee?
 

EdK

Forumguru
Wel degene die bijna stuk is natuurlijk....:pardon:
Maar de kosten is het niet dus zou ze meteen preventief alle 4 vervangen.
Maar controleer ook eens op corrosie op de contacten van de lamphouder als je de lamp hebt verwijderd.
Ook dit kan de melding veroorzaken als deze niet meer goed contact maakt
 

Michel

Forumguru
Met mijn Superb kreeg ik ook dergelijke meldingen als een lampje stuk ging. Waarbij ik mezelf wel meteen afvroeg: "Stadslicht zit toch vóór?" En inderdaad: één van de stadslichtjes in de koplampen was stuk.

Kortom: de boardcomputer heeft soms wat problemen met de vertaling en interpretatie van links/rechts/voor/achter. Loop dus voor de zekerheid even een rondje rond de auto, ook aan de voorkant.
 

Kees2

Lid
Ik heb iets vergelijkbaars; alleen bij vochtig weer krijg ik de melding dat een van de koplampen het niet doet, wat wel het geval is.
contact uit en weer starten geeft vaak de oplossing
 

Cordoba

Forumguru
Check bij een melding van het stadslicht ook even de kentekenverlichting: bij sommige modellen/bouwjaren is een speciale melding voor de kentekenverlichting, bij sommige andere modellen/bouwjaren met lampcontrole zit de kentekenverlichting samen met stadslicht voor de foutmelding.
 

V'beek

Nieuw lid
Dank! Rij al weken rond met de melding stadslicht rechtsachter stuk....niks te zien, blijkt het links voor te zijn, taal op Engels gezet, en jawel Front Left! De vertaling door een stagiaire laten doen denk ik.
Thanks Forum!
 

Eltjo

Forumguru
Ha, ik dacht dat de vertaling van Google soms slecht was, maar dat wel erg slecht.

Mijn auto zegt met kou al meer dan een jaar soms dat rechts achter een lampje stuk is terwijl daar alles gewoon brandt. Als de verlichting eventjes aan is geweest en je het contact weer uit/aanzet is er geen alarm.
Heb alle lampjes er al eens uit gehaald en het soldeer wat afgekrapt en alles voorzien van een beschermde contactspray.
Geen verandering, maar ik zal hen de volgende keer eens op Engels zetten... misschien brengt dat licht in de duisternis.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Dank! Rij al weken rond met de melding stadslicht rechtsachter stuk....niks te zien, blijkt het links voor te zijn, taal op Engels gezet, en jawel Front Left! De vertaling door een stagiaire laten doen denk ik.
Thanks Forum!

Vertaling door een vrouw laten doen? Die gaan voor de motorkap staan kijken en zeggen dan dat het stuur rechts zit...

:cheer:
 

catch me

Forumguru
Die fout maken we zeer regelmatig ook mee.....niet alleen van de vrouwelijke berijders....daarom lopen wij onze klanten beetje te pesten...mannenkant is ....lin kks, vrouwenkant is rechts....
Zet de meeste toch even tot nadenken....:deuk::deuk:
 

Cordoba

Forumguru
Dank! Rij al weken rond met de melding stadslicht rechtsachter stuk....niks te zien, blijkt het links voor te zijn, taal op Engels gezet, en jawel Front Left! De vertaling door een stagiaire laten doen denk ik.
Thanks Forum!

Ik denk eerder dat het te maken heeft linkssturend of rechtssturend, en daardoor iets andere kabelboom, waarbij de Engelstalige versie voor de auto's met rechts stuur is bedoeld.
 
Bovenaan Onderaan