Foutmelding op Move & Fun

Topic in 'Citigo' gestart door Citigogo, 03-04-2020.

  1. Citigogo

    Citigogo Lid

    Hallo allemaal,

    Sinds vandaag trotse eigenaar van een leuke Citigo alleen ik ben nu al de hele middag druk met de navigatie. :tegek:

    Ik heb op het scherm 'Connect your device to your brand new car and switch the ignition on'
    al meerdere keren geprobeerd om m te resetten en op de laptop te connecten maar ook dat lukt niet.

    Merk: Garmin 10R-04 6953

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Groetjes Daphne
     

  2. EdK

    EdK Forumguru

  3. Citigogo

    Citigogo Lid

    Dank je voor je reactie..

    Nee helaas.. vanmiddag de hele handleiding doorgenomen maar niks over deze foutmelding te vinden..
    Misschien moet ie een software update of zoiets :pieker:
     
  4. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Garmin goed op de houder geklikt en deze ook goed bovenop het dashboard geklikt?
     
  5. Citigogo

    Citigogo Lid

    Yess!
     
  6. jesse_s93

    jesse_s93 Senior Member

    Het kan zijn dat je de connectorpuntjes even goed moet schoonmaken. Het kan zijn dat hij geen goede connectie met de auto maakt. Dit geldt zowel voor de Garmin op het pootje, als voor de aansluiting van het pootje op de dashboard.

    Daarnaast zou ik hem aan de computer hangen en via Garmin Fresh terugzetten naar fabrieksinstellingen.
     
  7. EdK

    EdK Forumguru

    Solution home Navigation Devices VW UP / SKODA Citigo / SEAT Mii & Ibiza
    Error "Connect the device to the car" (VW, Seat, Skoda) Print
    Modified on: Wed, 23 May, 2018 at 2:42 PM

    This message is displayed on all these devices at the initial start and after performing a software update. The message should disappear within 30 seconds after pairing the device to the vehicle. A confirmation with the vehicle data should be displayed on the device.



    Solution:
    Connect the device to the car holder in the car and start the ignition.

    When the On-Board computer of the vehicle is not running, no information can be sent from the vehicle to the GPS device.


    If the message is still displayed after this, the following has to be done:

    • Lock the car holder to the front and rear of the contact plate in the dashboard
    • Check the correct position of the device in the holder
    • If necessary clean the contacts between the device and the holder
    • Perform a soft-/hardreset or a device recovery

    If this does not solve the error, refer the customer to the dealer. The dealer can check whether the holder or the contact plate are defective.


    https://support.navigon.com/en/supp...-connect-the-device-to-the-car-vw-seat-skoda-
     
    VAG-man vindt dit leuk.
  8. Arnout84

    Arnout84 Senior Member

    Erin klikken en je contact aanzetten, even wachten en klaar!
     
  9. Citigogo

    Citigogo Lid

    Was het maar zo simpel.. :(
    Alle tips hierboven geprobeerd en contact gehad met Garmin maar hij doet t nog steeds niet..
     
  10. Arnout84

    Arnout84 Senior Member

    Waarschijnlijk is dan de voet defect of de kabel van de dashboard plaat naar de radio....
     
  11. Citigogo

    Citigogo Lid

    Ohh dat zou natuurlijk ook nog kunnen, bedankt voor de tip :thumbsup:het gekke is dat ik ook niet het apparaat kan registreren op m’n account.. misschien toch maar eens langs een dealer gaan
     
  12. EdK

    EdK Forumguru

    Contactpunten op houder en Garmin ook al eens met contactspray ingespoten ?

    Wij rijden met tablet 10" in een Brodit houder die dan er voor zorgt dat hij ook geladen word.
    Belangrijkste van tablet gebruik is de orderbonnen en dat we storingen kunnen bekijken ermee.
    Maar van ene dag op andere dag werd de tablet niet meer opgeladen zodra ik deze in de houder stopte.
    Probleem was vervuiling van de contacten, en eerst al eens met doekje etc schoongemaakt wat niet hielp en na ingespoten te hebben met contactspray en ff in laten trekken laad hij nu weer als een gek...

    Zeg niet dat het dit is bij jou , maar kan een optie zijn
     
    Citigogo vindt dit leuk.
  13. Arnout84

    Arnout84 Senior Member

    Ja contactpunten schoonmaken OF kijken of de hals wel goed op het dashboard zit. Anders radio eruit en kijken of de stekker er wel in zit
     
  14. EdK

    EdK Forumguru

    En als er iemand in de buurt woont met een UP/MII of CitiGo met houder en die het wel doet , vragen of je jouw unit er even in mag zetten om te kijken of deze het doet !
    Dan sluit je in ieder geval 100% uit of de navi unit wel of niet defect is
     
  15. Arnout84

    Arnout84 Senior Member

    Oh ja, kan ook nog. Unit defect (heb een keer gezien dat ie niet doorliep tijdens het eerste proces)
     
  16. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Zit er überhaupt wel een aansluiting in de uitsparing in je dashboard?!?
     
  17. Citigo zwart

    Citigo zwart Nieuw lid

    @Citigogo Hoi Daphne,

    Probleem al verholpen?
     
    Last edited by a moderator: 27-04-2020
  18. Citigogo

    Citigogo Lid

  19. Citigo zwart

    Citigo zwart Nieuw lid

    F13452CA-C347-4787-BB09-8A7E4BC81D2C.jpeg Beste Daphne,

    Het kan zijn dat de houder die op je dashboard zit geklikt niet goed contact maakt.
    Als je die houder er af klikt zie je aan de onderkant 2 rijen pennetjes zitten, als je die heel voorzichtig indrukt moeten ze weer terug veren.Het komt weleens voor dat er eentje blijft hangen, die dan geen contact maakt met het onderliggende plaatje op je dashboard.
     
    Last edited by a moderator: 28-04-2020
  20. BaZnGaNL

    BaZnGaNL Nieuw lid

    Goedemorgen @Citigogo ,

    Indien je in omgeving Kampen woont, mag je wel een keer bij ons langskomen. Wij hebben een werkende mount van de Move & Fun.
     

Deel deze pagina