Foutmelding lader superb iv

Vinny

Forumguru
Vanavond kwam mijn vrouw thuis met de Superb iv en wilde deze opladen meer er begonnen 3 rode lichtjes te branden. De wagen laad dus niet op iemand dit al voor gehad enwat kunn4we er aan doen. Volgens de handleiding 5 sec. Uit het stopcontact halen en er terug inpluggen,, ik heb dit ondertussen al 10 keer gedaan maar dit is geen oplossing.

Iemand dit hier al voor gehad?
 

hemi24

Forumguru
Morgen even weer proberen, wellicht helpt het als je wagen in de can-bus ruststand gaat en je het daarna opnieuw probeert.
Anders naar de dealer om het storingsgeheugen uit te laten lezen…
 

Vinny

Forumguru
Deze morgen de oplader in de sekker gestopt en ik zag al na een paar seconden dat de lampjes groen werden ipv rood.
De lader dan ook in de auto gestopt en ja hoor hij is momenteel aan het laden.
Wat er gisteren verkeerd ging weet ik niet maar vandaag werkt hij wel terug gewoon.
Hopelijk blijft het zo.
Alvast bedankt om mee te helpen denken.
 
Heb ook al voorgehad dat lader niet wilde starten. Soms bij vochtig weer heeft hij daar last van. Heb ook al een aantal keer het pinnetje op de stekker lichtjes opgeschuurd, bij lichte corrosie , geeft die geen aarding. En dan gaat de lader in beveiliging. Tis maar een tip?
 

hemi24

Forumguru
Ergens een “bitje op z’n kant gevallen”, denk ik.
Als je dan alle systemen even tijd geeft om in rust te gaan, wil vaak wel helpen.
 
Bovenaan Onderaan