Foutcode P0107/P0106/P0638

Arjan1985

Forumguru
Al een tijdje rijd ik met de kermis verlichting op het dashboard rond.

Eindelijk meting kunnen doen en deze eerste code komt naar voren (na wissen uiteraard).
Dit herinnerde me eraan dat ik enkele jaren geleden de MAP sensor al eens heb gereinigd. Dit zal ik dan nu weer proberen. Alle massa punten en zekeringen zijn in orde.

Wat gek, toeval?, is dat ik vanmorgen euro 98 ben gaan tanken voor het eerst met de Fabia 1 en er nu geen storingen meer komen in het dashboard. Terwijl dit gisteren (heel de week) wel continue was.

Desalniettemin voelt hij ietsjes rauw aan dus ik verdenk een smerige MAP sensor en gasklephuis…

Tees

Donateur
Volgens mij is een MAP sensor van de F1 niet zo duur. Ik zou die gewoon vervangen, zeker omdat je dit al eerder hebt gehad, en gezien P0107, die duidt eerder op een defecte sensor dan op een vervuilde.

Gasklephuis is ook vrij makkelijk te reinigen (met aceton en een tandenborstel), daarna wel opnieuw inleren. Als je t gasklephuis loshaalt, dan wel even de pakking eronder vervangen, ik heb een keer de fout gemaakt dat niet te doen en toen sloeg ie gewoon af in stationair. Luchtlekje :pardon:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan