Foutcode opslaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyvw

Nieuw lid
Toen ik mijn fabia enkele dagen had viel die tijdens het rijden plots stil. Ik kon daarna wel gewoon terug starten en verder rijden. Wanneer ik daarmee naar de garage ging (geen skoda garage), zeiden die dat ze niks konden doen. De garage vertelde dat de auto geen fouten opsloeg in zijn geheugen. Enkel een effectief aanwezige fout konden ze uitlezen. Klop dit? Want overal op dit forum zie ik meldingen dat dit wel het geval is.

Jpoers

Lid
normaal gesproken hoort die gewoon een foutmelding op te slaan.
mijne heeft ook meerdere malen aan zo'n station gelegen, en meteen geeft die aan welke foutmelding er geweest is.
De problemen die ik had was dat die soms in veilige modus ging lopen. dus kon niet harder als 30km/h.
na uitlezen bleek dat mijn kabelboom aangetast was, en mijn gashuisklep lek was.

bennyvw

Nieuw lid
dat dacht ik dus ook al. maar de monteur bleef beweren dat hij geen fouten kan uitlezen die in het verleden gebeurd zijn. Enkel fouten die er op het moment van uitlezing waren kon hij in de pc zien.

Fout codes worden echt wel opgeslagen, je kunt zelfs zien of ze vaak voorkomen of maar sporadisch.

De monteur kan ze uitlezen en resetten, of iemand met VAG-com.

Groet WS.

Hetzer

Forumguru
Fabia is uitgerust met canbus ,fouten en storingen worden gewoon opgeslagen ,maar alleen de Skoda-dealer kan ALLES uitlezen!!!

hij hoeft niet een fout op te slaan het kan ook een mechanische storing zijn die vind je echt niet op de pc
dan is het gewoon ouderwets denk werk van de monteur zelf

JettaFreak

Actief lid
Ik heb bij mijn Polo 16v problemen gehad met foutmeldingen in de lambdasensor. Hiermee veel bij de garage geweest, elke keer dezelfde foutcode. Op een gegeven moment is de auto er (weer) een dag geweest en vanaf toen had ik nog wel dezelfde symptomen, maar de foutcode sloeg hij nooit meer op. Ik heb dus het vermoeden dat de dealer het foutgeheugen heeft uitgeschakeld, in ieder geval voor die lambdameldingen.

Groet,

JettaFreak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan