Nicolazi79
Lid
Hallo, ik ben Nicolas en afkomstig van Bonheiden (België).
Een relaas van hoe en wanneer de problemen begonnen zijn.
- 2 weken geleden moest ik met mijn wagen naar de technische keuring.
- uit schrik voor de strenge normen betreffende de co2-uitstoot en aangezien ik een oude skoda octavia bezit van 12/2011 met 180.000km op de teller heb ik enkele dagen voor de keuring redelijk wat hoger in toeren beginnen rijden. Ook heb ik de dure Marly-producten toegevoegd bij de diesel en motorolie om de partikels zo veel mogelijk te verbranden/verwijderen.
- na 4,5 uur wachten aan de technische keuring terwijl de motor stationair is blijven draaien ben ik dan toch probleemloos door de keuring geraakt.
- Ik super blij en dacht die auto ga ik nog lang kunnen gebruiken tot hij het begeeft.
- 3 dagen na te technische keuring wil ik 's morgens mijn wagen nemen en komt er onmiddelijk het motorblokje op de display.
- Tijdens het rijden stel ik vast dat ik geen turbo meer heb.
- Nadat ik na heel traag optrekken een beetje hoger in de toeren ga krijgt de motor een terugval en begint het voorgloeispiraal te pinken in de display.
- ik heb mijn garage gebeld maar deze kon mij niet onmiddellijk helpen. Ik mocht na 2 weken pas bij hem langskomen maar dit zou geen kwaad kunnen voor de wagen???
- ik ben dan toch vandaag al eens gaan vragen in een andere garage of mijn wagen eens kon worden uitgelezen hetgeen dan ook is gebeurd.
- De volgende foutmeldingen werden aangegeven. Foutcode 7286 (P256300) en 7384 (P029900)
Nu zou ik willen vragen wat dit juist kan zijn en of het probleem gemakkelijk aan te pakken is.
Bijkomende info:
- in de buurt van onze woning heb ik al enkele malen een marter gezien. Ik heb wel een elektronisch bakje en spuit af en toe eens met een spuitbus tegen de marter onder de motorkap.
- zou een marter voor deze problemen kunnen gezorgd hebben?
- wat mss ook belangrijk is:
Zou de oorzaak kunnen komen van het feit dat ik normaal gezien als een ouwe bompa rijd en ik voor de technische keuring dan toch redelijk wat in hoge toeren ben beginnen rijden?
Het is een heel pakket maar wie kan mij verder helpen om eventueel de oorzaak te vinden en de oplossing om het probleem aan te pakken.
Vriendelijk groeten Nicolas.
Een relaas van hoe en wanneer de problemen begonnen zijn.
- 2 weken geleden moest ik met mijn wagen naar de technische keuring.
- uit schrik voor de strenge normen betreffende de co2-uitstoot en aangezien ik een oude skoda octavia bezit van 12/2011 met 180.000km op de teller heb ik enkele dagen voor de keuring redelijk wat hoger in toeren beginnen rijden. Ook heb ik de dure Marly-producten toegevoegd bij de diesel en motorolie om de partikels zo veel mogelijk te verbranden/verwijderen.
- na 4,5 uur wachten aan de technische keuring terwijl de motor stationair is blijven draaien ben ik dan toch probleemloos door de keuring geraakt.
- Ik super blij en dacht die auto ga ik nog lang kunnen gebruiken tot hij het begeeft.
- 3 dagen na te technische keuring wil ik 's morgens mijn wagen nemen en komt er onmiddelijk het motorblokje op de display.
- Tijdens het rijden stel ik vast dat ik geen turbo meer heb.
- Nadat ik na heel traag optrekken een beetje hoger in de toeren ga krijgt de motor een terugval en begint het voorgloeispiraal te pinken in de display.
- ik heb mijn garage gebeld maar deze kon mij niet onmiddellijk helpen. Ik mocht na 2 weken pas bij hem langskomen maar dit zou geen kwaad kunnen voor de wagen???
- ik ben dan toch vandaag al eens gaan vragen in een andere garage of mijn wagen eens kon worden uitgelezen hetgeen dan ook is gebeurd.
- De volgende foutmeldingen werden aangegeven. Foutcode 7286 (P256300) en 7384 (P029900)
Nu zou ik willen vragen wat dit juist kan zijn en of het probleem gemakkelijk aan te pakken is.
Bijkomende info:
- in de buurt van onze woning heb ik al enkele malen een marter gezien. Ik heb wel een elektronisch bakje en spuit af en toe eens met een spuitbus tegen de marter onder de motorkap.
- zou een marter voor deze problemen kunnen gezorgd hebben?
- wat mss ook belangrijk is:
Zou de oorzaak kunnen komen van het feit dat ik normaal gezien als een ouwe bompa rijd en ik voor de technische keuring dan toch redelijk wat in hoge toeren ben beginnen rijden?
Het is een heel pakket maar wie kan mij verder helpen om eventueel de oorzaak te vinden en de oplossing om het probleem aan te pakken.
Vriendelijk groeten Nicolas.