Foutcode 17559 komt weer terug. Wie herkent dit!!

DareDevil

Actief lid
Hallo Allemaal,

2 Weken geleden naar de dealer geweest om de foutcode uit te lezen en te verhelpen.

Maar nu komt de code steeds weer terug. Blijft uit en gaat steeds weer aan.

Cilinder 1, mengseladaptie code 17559
Heb een Skoda Fabia 1.4 16v 75pk 2001

Wie herkent dit probleem of weet iemand een oplossing voor dit probleem

Het volgende hebben ze gedaan:

Inlaatsysteem op lekkage gecontroleerd. oke
Benzinedruk gecontroleerd. oke
Uitlaatsysteem gecontroleerd. oke
Eerste lambdasonde vervangen (voor Kat)

Heb het volgende gevonden met googlen, dat dit probleem ook voorkomt bij verschillende audi's, seat's & VW.

Zij zeggen het volgende:

Controleren brandstofinjectoren controleren op lekkage of defect
Actived-charcoal controleren op lekkage of defect
Secondaire inlaat controleren op lekkage of defect
Lambdasonde (na Kat) vervangen

probleem in de ecu
staat de distributie nog op tijd?
Motorregelapparaat vervangen?
let ook even op de spanrolletjes, deze gaan nog weleens stuk (plastic mantel laat los)
luchthoeveelheidsmeter in het luchtkanaal defect

Wie o Wie weet wat ik moet doen.

Kan het ook liggen aan bij welke pomp ik tank?

Graag zie ik jullie anwoord tegemoet.
 

Ronnie

Forumguru
Mijn programma (Autodata) geeft aan: Brandstofregeling lange termijn 1: Cylinderrij 1: onder-arm limiet.
Kan dus duiden op:Te lage brandstofdruk(al gecontroleerd), Injector(en) defect, Lekkage in-uitlaat, verwarmde lambdasonde.
Kijk eens of er ergens (LMM) valse lucht aangezogen wordt.(spuit de verbindingen na de LMM bij lopende motor eens in met een beetje remreiniger of startpilot(Ether), loopt de motor op een moment anders, heb je het lek gevonden.
 

DareDevil

Actief lid
Mijn programma (Autodata) geeft aan: Brandstofregeling lange termijn 1: Cylinderrij 1: onder-arm limiet.
Kan dus duiden op:Te lage brandstofdruk(al gecontroleerd), Injector(en) defect, Lekkage in-uitlaat, verwarmde lambdasonde.
Kijk eens of er ergens (LMM) valse lucht aangezogen wordt.(spuit de verbindingen na de LMM bij lopende motor eens in met een beetje remreiniger of startpilot(Ether), loopt de motor op een moment anders, heb je het lek gevonden.

Wat bedoel je met (LMM) luchtmassameter???
De auto loopt af en toe niet stationair, het lampje ging opeens aan toen ik de auto starte en ging niet meer uit, 2dagen later ging het weer uit, vlak daarna ging het lampje weer aan tijdens het rijden????

waar zit de LMM. Heb je uitleg hoe ik het moet doen.

thankss
 

Ronnie

Forumguru
Wat bedoel je met (LMM) luchtmassameter???
De auto loopt af en toe niet stationair, het lampje ging opeens aan toen ik de auto starte en ging niet meer uit, 2dagen later ging het weer uit, vlak daarna ging het lampje weer aan tijdens het rijden????

waar zit de LMM. Heb je uitleg hoe ik het moet doen.

thankss
Als het lampje uit is loopt dan de motor normaal stationair? (bij brandend lampje gaat de motronic in de "noodloop", geen CC, en gebrekkig stat. lopen)
De LMM zit daar waar de aangezogen lucht uit het luchtfilter komt, Is het gasklephuis ook al gereinigd?
Trek het luchfilter er maar af en kijk dan in het gasklephuis, ziet het er schoon uit? Anders demonteren en (laten)reinigen (kan met remreiniger), voorzichtig met openingen naar de electronica !! Tevens kun je dan al je onderdruk (vacuum)slangen op dichtheid checken(belangrijk!) en de carterontluchtingleiding(van blok naar luchtfilter).
Het kan zijn dat het gasklephuis na montage weer ingeleerd(VAG-COM) moet worden, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Kortom: loop alles nauwkeurig na, want het kleinste malheur kan zoiets al veroorzaken!
Jouw omschrijving van het probleem geeft ook aan dat het een wisselend terugkomend probleem is en b.v. geen toerental/nokkenas sensor of zoiets.
Succes!
 
foutcode: 17559 P1151nlduBank 1, Gemischadaption Bereich 1 Magergrenze unterschrittenenLong Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1 System too LeanExtra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Mogelijke oorzaken:
  • Luchtinlaat defect / lekt
  • Brandstofdruk / Brandstofdruk regeling / Brandstofpomp defect
  • Brandstof Injectoren defect / lekken
  • Uitlaat Systeem defect / lekt
  • Activated-Charcoal Filter/System faulty/leaking
  • Secondaire Luchtinlaat Systeem defect / lekt
  • Lambda/Oxygen Sensor(s) voor de Katalysator defect
  • Lambda/Oxygen Sensor(s) na de katalysator defect
Mogelijke oplossingen:
  • Check Luchtinlaat op lekken
  • Check Brandstofdruk, Brandstofdruk regeling en Brandstofpomp
  • Check Brandstof Injectoren
  • Check Uitlaat op lekken
  • Check Activated-Charcoal Filter/System
  • Check Secondaire Luchtinlaat
  • Check Lambda/Oxygen Sensor(s) voor de Katalysator
  • Check Lambda/Oxygen Sensor(s) na de Katalysator
 

DareDevil

Actief lid
motor

Als het lampje uit is loopt dan de motor normaal stationair? (bij brandend lampje gaat de motronic in de "noodloop", geen CC, en gebrekkig stat. lopen)

* Als lampje uit is loopt de motor stationar!

De LMM zit daar waar de aangezogen lucht uit het luchtfilter komt, Is het gasklephuis ook al gereinigd?

* Gasklephuis is laatst gereinigt!

Trek het luchfilter er maar af en kijk dan in het gasklephuis, ziet het er schoon uit? Anders demonteren en (laten)reinigen (kan met remreiniger), voorzichtig met openingen naar de electronica !! Tevens kun je dan al je onderdruk (vacuum)slangen op dichtheid checken(belangrijk!) en de carterontluchtingleiding(van blok naar luchtfilter).

Het kan zijn dat het gasklephuis na montage weer ingeleerd(VAG-COM) moet worden, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Kortom: loop alles nauwkeurig na, want het kleinste malheur kan zoiets al veroorzaken!
Jouw omschrijving van het probleem geeft ook aan dat het een wisselend terugkomend probleem is en b.v. geen toerental/nokkenas sensor of zoiets.
Succes!

Ga het allemaal nog maar eens na lopen!
 

DareDevil

Actief lid
Foutcode 17559 eindelijk verholpen!

Eindelijk heb ik het voor elkaar met de foutcode 17559.

Ik was er mee naar de dealer gegaan deze heeft de lamda sonde vernieuwd en diverse oorzaken uitgesloten!

Een dag later en veel geld (580,- euro) komt het probleem terug na een dag!

Toevallig dat ik bij een Automaterialen bedrijf kom te werken.
Deze vertellen tegen mij dat het overal aan kan liggen.
Bijv. de Bougies. Zei vroegen aan mij of deze al eens vervangen waren, ik vertelde hen dat dat niet in de periode is geweest dat ik hem heb.

Ik dus 4 nieuwe bougies gekocht kosten 15 euro!!!!!


Vervangen, en uitlaten lezen, en het is zowaar waar!!!!!

Weg probleem!!!



Eindelijk is het verholpen

Met dank aan mijn Monteur!!
 

Gieliovd

Forumguru
En wat zijn de vervolgstappen richting de dealer?

Ik zou mij zwaar genaaid voelen en de dealer aansprakelijk stellen voor nutteloze kosten indien dit de oplossing blijkt te zijn in plaats van een dure labdasonde.
 

DareDevil

Actief lid
Ben terug gegaan naar de dealer, iets te laat 3-4 weken later, iets te laat jammer genoeg!! Ik kon niet eerder ivm me werk. De dealer vond dat ik eerder terug had moeten komen.

Dus volgende keer loop ik eerst alles goed zelf langs kan ik het dan echt niet vinden dan pas naar de dealer!!
 
Bovenaan Onderaan