Foto reservewiel RS Combi

Jee13

Forumguru
Zou iemand van de RS Combi rijders voor mij een foto willen maken.?

Ik heb nu een aantal opbergvakken onder de vloer geschikt voor een compressor en afdichtrommel, nu ontbreekt de compressor.

Ik wil eigenlijk over naar versie met reservewiel en vroeg me af hoe groot het wiel is wat ik dan kwijt kan

In mijn RS uit 2008 paste een volwaardig wiel en zat er soort schuimvorm in het midden
 

Duijzer

Donateur
Hierbij een foto van de thuiskomer

Een volwaardig wiel past ook, het schuimrubber geeft er ruimte genoeg voor.
 

Bijlagen

  • IMG_4109[1].JPG
    IMG_4109[1].JPG
    1,3 MB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt door een moderator:

Jee13

Forumguru
alle fotos welkom natuurlijk !

ik vraag me af of er ook verschil is tussen een RS en niet RS

ik vermoed dat er 3 afleveropties waren
- compressor met fles dichtmiddel
- volwaardig reservewiel
- thuiskomer
 

Rallye

Forumguru
alle fotos welkom natuurlijk !

ik vraag me af of er ook verschil is tussen een RS en niet RS

ik vermoed dat er 3 afleveropties waren
- compressor met fles dichtmiddel
- volwaardig reservewiel
- thuiskomer

Nee hoor. De spuitbus was standaard en het reservewiel (de thuiskomer) een extra. Volwaardig reservewiel is OEM nooit geleverd.
 

Jee13

Forumguru
ik heb deze 2 versies op superskoda gevonden:

5E0093860.jpg




5E0093860A2.jpg
 

hemi24

Forumguru
@Jee13 : de eerste is voor een 15 of 16 inch reservewiel, wat uiteindelijk niet zal passen op een RS i.v.m. de remmen.

Blijft de versie over voor een 18" thuiskomer...

Art. Nr. 5E0012115B
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
50 euro is niet duur voor complete set bij superskoda, bij dealer is de inleg alleen 21,42 euro

ik heb nog een GTI velg 18 inch bij mijn broer liggen welke ik icm met deze inleg wil gaan proberen, inleg is van piepschuim en is evt makkelijk op maat te maken mocht dit niet helemaal passen

hier nog foto van huidige situatie, deze bak komt beschikbaar voor de liefhebber

20190226_120208.jpg
 
Ik heb bij mij de piepschuim bak eruit gehaald en het reservewiel ervoor in de plaats gelegd, zit vast op de bodemvloer mbv een kunstof pen welke je op de bodemvloer vast maakt op de beugel die daar zit. Ik had hem meegenomen uit mijn volkswagen Touran. Wel zo veilig dat bij een ongeval het wiel goed vast zit. Is bij VW of Skoda verkrijgbaar. En anders gebruikt ergens. In de ruimte binnenin het wiel bewaar ik krik, sleutel, startkabels compressor etc. Succes.

Deze bevestiging bedoel ik.
schroef-reservewiel.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
Ik had op mijn RS combi (2007) ook in de winter 16” hoor en dat paste wel om de remmen hoor, net aan maar het ging.
 

Cordoba

Forumguru
@Jee13 Jeroen, als je wil weten of en hoe een volwaardig reservewiel past, haal je toch even een wiel van de auto en past dat in de kofferbak (dan weet je wat je kwijt kunt, en hoe het gaat passen, en kun je dus gericht zoeken).

Edit: zie ik dat nu goed, levert Superskoda een set met een schaarkrik in plaats van het standaard VAG-krikje?
 

s-line

Forumguru
Appart een maat van mij heeft ook 16 staal om zijn golf GTI 2011. Heeft de 03 ineens zoveel grotere schijven dan..:pieker:
 

Duijzer

Donateur
Appart een maat van mij heeft ook 16 staal om zijn golf GTI 2011. Heeft de 03 ineens zoveel grotere schijven dan..:pieker:
Ik weet niet hoe groot ze bij een Golf zijn. Maar ik had 16" staal winterbanden en dacht ze nog wel ff een seizoen op te kunnen rijden toen ik m'n RS kocht. Ik kreeg ze er niet om, remklauw zat in de weg.
 

Mettes

Forumguru
Rs heeft inderdaad schijfremmen met diameter 312. Een golf van 2011 ( golf6)had schijfremmen van 280 diameter.
17" is echt de kleinst mogelijke velg op een RS.
De thuiskomer in mijn RS is zelfs 18"
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Mijn RS TSI 220pk zou deze maat hebben volgens de specs:

Voorzijde
Original VW Bremsscheiben 1LJ 1LM 1LA 340x30 vorne 5Q0615301G 1K0615301AD
Maße: 340x30mm 5/112
 
Bovenaan Onderaan