Foto footwell lights O3

Jee13

Forumguru
Mijn RS is niet voorzien van footwell lights, maar zojuist een setje binnen gekregen met kabelboom

Omdat de kabelboom een pin in BCM moet hebben vermoed ik dat kabelboom iets aangepast moet worden
als ik bij mijn pedalen kijk, zie ik helemaal tegen middenconsole een metalen stukje met uitsparing, volgens mij is dit de plek voor de voetverlichting aan bestuurderszijde.

Wie zou er voor mij even foto willen posten hiervan. Bij mij past unit hier net niet in

alvast bedankt !
 

Jee13

Forumguru
Dankjewel voor de moeite.

Misschien is er iemand die met daglicht nog een foto zou willen maken.

Ik krijg het lampje niet in het metalen venster aan bestuurders zijde
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het zit vrij makkelijk geklikt in de metalen houder. Ik kan het plastic palletje vrij makkelijk indrukken via de smalle ruimte tussen de knie airbag en het metalen frame. Op de tweede foto zie je het palletje onderaan zitten.
3c0fff192fe4a6ed56061bedee5f514b.jpg
3146d6b878fbf2ca8dbed1eab0c05b71.jpg
 

O3-Rider

Senior Member
Weet iemand waar je deze lampjes los kunt kopen? Bij mij is er 1 stuk. Niet het lampje zelf, maar de houder uiteraard. Ali zou qua prijs denk ik het beste zijn, maar kon ze zo niet vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ga dit topic even omhoog schoppen.

Ik heb zo’n zelfde set zojuist gemonteerd. Leek me wel leuk.

Pin op plaats 72 gestoken en een massapunt gevonden. Alles weer gemonteerd en contact aan.

Had verwacht dat ze het dan al zouden doen vanwege de spanning die er op komt te staan.

Mijn vraag is dan ook; moeten ze eerst gecodeerd worden voordat ze überhaupt licht geven? Of geven ze al direct licht na het monteren en aansluiten?

Ik had namelijk gedacht dat coderen alleen noodzakelijk was voor de lichtsterkte aan te passen in de Amundsen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Snap ik @Michelv. , maar het gaat me er meer om of de lampjes het al doen als ze aangesloten worden, of echt pas na coderen.

Als ze het nu al zouden moeten doen, weet ik namelijk dat er iets niet goed zit...
 

Jee13

Forumguru
jep, nog even coderen



Coding:


First part:

Controller 09 - Central Electronics

16 - Security Access - enter 31347

10 - Adaptations


Go to

(8)-Interior light; light configuration-Fussraumbeleuchtung

Change value from ‘not installed’ to ‘installed’

(This puts the footwell light % setting in the infotainment system (under lights))


Still in Adaptations

Go to

(4)-Leuchte30FR LC72-Lichtfunktion A 30

Change this value from ‘not active’ to ‘Footwell light’ from the dropdown menu


Next

Go to

(1)-Leuchte30FR LC72-Lasttyp 30

Change this value from ‘not active’ to ‘18 – 2* 5W’

Next

Go to

(6)-Leuchte30FR LC72-Dimmwert AB 30

Change this value from ‘0’ to ‘89’ or whatever value you want up to 100 I guess (this is where we set the highest brightness level)

If you just go back and make the changes here without exiting i.e. staying in Adaptations, you can do all in one go otherwise you have to go back in.

That’s it for adaptions – now go into;

Coding – Long coding (I used the latest vcds Beta 14.5.3 as this shows the labels for the Bytes – the 12.12 version just show tick boxes).

Go to Byte 5 and ensure Bit 7 is ticked – Footwell lights installed.

Go to Byte 17 and ensure Bit 3 is ticked – Ambient footwell lights(s) installed.


Hit Exit, allow the coding to be changed and that should be that.

Check all the wiring, and test by opening the doors – they should come on at the highest level, and go off with the interior lights. Then switch on the dipped beams and the should light up at the level set in the infotainment unit 0% off, up to 100% full.
 
Bovenaan Onderaan