Forumleden is dit niet belachelijk duur?

Mai

Lid
Maandag haalde ik tussen en achterdemper op, op de site van romax kom ik met dit bestellen inclusief 21 % btw op 200,54 euro, zowaar ik moest 349,82 euro betalen, diefstal.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Pas op de ijzer / staal etc prijzen stijgen momenteel per dag ( net als de brandstoffen )
Worden momenteel simelweg dagprijzen aangehouden, en ja alles word ( helaas) doorberekend naar de klant.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Je kan iets niet terugbrengen omdat de prijs je niet aanstaat, dat had je op dat moment moeten bedenken. Even aangenomen dat je dit fysiek gekocht hebt tenminste, op afstand is anders.

Dat het het verkeerde model is en er een deuk in zit, das natuurlijk wel een valide reden om te retourneren.

Maar internetprijzen zijn ook significant lager dan wat een groothandel of winkel rekent. Ik heb t eens vergeleken voor m'n garage, en dan zit ik op ongeveer de helft van de prijzen op internet. Was de reden voor mij om zelf onderhoud te gaan doen (plus dat ik t leuk vind :jaja:)
 

Captain Hook

Forumguru
@Mai Ik snap je ongenuanceerde reactie eigenlijk niet.
"Mannen is dit niet belachelijk duur" ?!?
Ja misschien wel, of misschien wel niet. :pieker:

Heb je zelf van tevoren (!) uitgezocht waar en bij wie je welk onderdeel precies wilde bestellen? Prijzen en artikelnummers vergeleken? Beseft dat stenen winkels (vaak) nou eenmaal meer overhead hebben dan een anonieme webshop?
Waarom kost de monteur bij de garage vaak 75 euro/uur of zelfs nog meer? 't Is echt niet dat die monteur zo'n waanzinnig hoog salaris krijgt uitbetaald... ;)

En zoals @Tees al aangeeft; geld terugeisen? Tja, heb je ontvangen wat je besteld hebt? Of heb je de verkeerde c.q. beschadigde spullen ontvangen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tja, dealer is duur natuurlijk. Maar omdat ik niets zelf kan, betaal ik dan liever voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Vermenigvuldig de kosten ook altijd nog eens met 1,5. Rest is voor de monteur met zijn schamele loontje ;)
 

EdK

Forumguru
Goedkoop is duurkoop word er wel eens gezegd....

Maar neem aan dat de originele uitlaat is die nu vervangen moet worden ??
Zo ja, hoe lang ( jaren ) heeft die er uiteindelijk onder gezeten en zijn werk gedaan ?
En ga je dat met de goedkoopste ook halen ?
Wat ik wil zeggen is dat origineel misschien duur is in aanschaf maar als hij dan 2x langer meegaat dan niet orgineel (of langer ) dan is uiteindelijk dat dure juist goedkoper !!
Want zover ik weet is wat er orgineel bij Skoda onderligt aan uitlaat van RVS en als ik jou nu hoor over al roest bij nieuw, dan heb je nu pisbak ijzeren uitlaat....
 

hemi24

Forumguru
Snap het probleem niet, als ik de prijzen zonder korting zie van die internetpagina’s kom je ook op 350 euro…

Je had het gewoon even iets beter moeten aanpakken, lijkt mij!
 

brepus13

Forumguru
Groothandel kan niet concurreren met online aanbieders. Ik heb een maatje in de groothandel en zijn inkoop prijzen liggen al boven de internet prijzen van veel onderdelen. Hou er rekening mee dat de groothandel veel voorraad heeft waardoor ze binnen een paar uur leveren aan garages, daarnaast hebben ze een pand, koeriersdienst en misschien wel het belangrijkste: ze leveren garantie. Allemaal zaken die je online niet of nauwelijks gaat vinden. Dus “even snel extra winst pakken” zal allemaal reuze meevallen. Jezelf informeren en voorbereiden staat los van vertrouwen hebben in een andere partij. Vertrouwen is goed, controle is beter.
 

Tees

Donateur
Precies, groothandels leveren een flink stuk service, en dat maakt ze duurder. Winparts levert bijvoorbeeld vaak pas na 3-5 dagen en zitten in zo'n beetje het goedkoopste stuk Nederland qua grondprijzen. Prima als je het werk kan plannen, maar als je acuut wat nodig hebt (zoals ook garages) dan is dat wel jammer.

Ik zoek dan ook altijd online m'n spullen uit voor dit soort planbare klussen, en als je je goed voorbereid gaat dat grotendeels goed. Goede planning scheelt veel geld :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Groothandel kan niet concurreren met online aanbieders. Ik heb een maatje in de groothandel en zijn inkoop prijzen liggen al boven de internet prijzen van veel onderdelen.
Dan spreek je waarschijnlijk niet over dezelfde kwaliteit of gaat het online over merkloze goederen en bij hem wel merken.
Anders moet hij dringend nieuwe leveranciers zoeken of groter inkopen. Is nl nog nooit zo gemakkelijk geweest om ,zelfs als kleinhandel, in te kopen in vb China waar alles toch wel een stuk goedkoper is.
 

brepus13

Forumguru
Ja laten we vooral auto onderdelen in china bestellen :-)

Het gaat hier om de gerenommeerde merken en hun inkoop is gewoon hoger dan menig autodoc/winparts prijs van hetzelfde artikel. Ik zal dit redelijk grote bedrijf vertellen dat ze al decennia hun werk niet goed doen omdat iemand op het skoda forum een goedkopere route denkt te weten ;)
 

Tees

Donateur
Bosal is een prima merk voor uitlaatdempers, heb ik ook op m'n vorige auto gezet (einddemper was bijna volledig doorgeroest). Tis geen moeilijke klus, alleen moet je even goed uitmeten waar je moet slijpen/zagen. Maar ik weet niet of dat ook nodig is als je middendemper én einddemper vervangt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mai
Bovenaan Onderaan