Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 pk

Import Yeti

Forumguru
Het is weer een mooie review Christian:thumbsup:
En toch doet Ford het nog niet zo slecht in mijn optiek.
Zij maken best hele leuke en mooie auto's
 

s-line

Forumguru
Je schrijft dat je het vermogen vind tegen vallen, maar een 1.0 koop je toch ook niet om mee te gaan race'en. Je koopt in mijn ogen een 1.0 om lekker zuinig te rijden van A naar B ,en als je uit bent om te gaan gebruiken als race monster dan moet je de RS pakken ofzo.
 

MarcoO2

Forumguru
Je schrijft dat je het vermogen vind tegen vallen, maar een 1.0 koop je toch ook niet om mee te gaan race'en. Je koopt in mijn ogen een 1.0 om lekker zuinig te rijden van A naar B ,en als je uit bent om te gaan gebruiken als race monster dan moet je de RS pakken ofzo.
Ik heb ook met deze auto gereden, en herken wat Chris zegt. De auto heeft 125pk, maar die paarden voel je niet terug. Ik heb met zat minder auto's met minder vermogen gereden, die krachtiger aanvoelden. Dan mis je dus vermogen ;)
 

s-line

Forumguru
Dat snap ik maar ik denk dat Chris meer van de snelle auto's is dus vind ik deze auto niet echt een test-auto voor hem. Aangezien hij maar een heel klein turbootje heeft denk ik ook niet dat het scheurijzer is, mijn schoonvader heeft er een en vind hem juist lekker pittig en snel, maar het is maar net wat je gewent bent.
Als je zelf altijd 200 of meer pk's gereden hebt is al het standaard wat traag denk ik.
 

koreaan

Forumguru
Begrijp wel wat Chris bedoeld, bijv de 1.4 tsi 140 pk die in mijn Polo GT zit voelt eerder aan als 150/160 pk.
Deze motorisering is in een Golf en zelfs passat meer dan voldoende.

Heb zelf nooit in de ecoboost gereden kan ik niet beoordelen in hoeverre je gevoelsmatig vermogen mist.
Ben benieuwd wat het motortje gaat in een Mondeo
 

s-line

Forumguru
Ook het koppel van de tsi zal natuurlijk hoger liggen als de 1.0 uit de Ford dus dat voelt heel anders. Neem bijv. de mazda 160pk of de 160pk tsi die voelt ook veel krachtiger aan door het koppel maar beide 160pk.
 

Noord26

Forumguru
Ik ben alleen benieuwd als er was gereden met een 1.6 of 1.8 EcoBoost wat voor conclusie er was gemaakt. Want mijn ervaring is dat een beter blok je ook heel anders een auto laat ervaren.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb zo het idee dat Chris heel wel in staat is zijn ruime ervaring met de snelle auto's even los te koppelen tijdens de beoordeling van dit soort karretjes ;)
 

Noord26

Forumguru
Daarom ben ik juist zo benieuwd naar of dat idd het geval gaat zijn, of juist niet vanwege de passie voor snelle auto's.
 

sitechris

Donateur
Zoals ik schreef. Ik miste 25 paardjes. Ik rijd jaarlijks 60k in een 150 pk diesel, dus ben gewend aan normaal vermogen.
 

koreaan

Forumguru
Ford verkoopt toch 1.5 en 2.3 ecoboost motoren?

Ps wacht op een toekomstige review van de honda civic! Type r natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan