Ford C Max een gedwongen ervaring

RayDelft

Forumguru
Dit jaar heb ik de Superb thuis gelaten toen we naar Zuid Spanje reisden. Hoewel de Superb vorig jaar een feestje was om 2200 km (enkele reis) mee te rijden, had ik er dit jaar geen zin in. Druk jaar gehad. Te moe voor zo,n enorm eind rijden. Dus gingen we per Transavia. Accelereren ook lekker die dingen van Transavia maar bij een snelheid van zo,n 250 km is de wegligging zoek. . Ze raken dan los van de grond zelfs. Pluspunt is de topsnelheid. ik had een tomtom bij me en ik klokte ruim 850 km per uur. Enfin in Spanje een Ford C Max qehuurd. Een ongeblazen 1,6 . Mij viel iets echt op. Het ding was ontzettend traag. Vooral in bergachtig landschap was het ding niet op tempo te krijgen. Menigmaal moest ik verplicht terug naar de eerste versnelling en ik heb het echt niet over bloedsteile klims. Ook in de stad moest ik het gaspedaal vloeren om bij stoplichten gewoon met het verkeer mee te komen. Wat een ellende. Hij was best nieuw met nog geen 30.000 km op de teller, maar ik vraag me af of dat normaal was, of dat dit de consequentie is van de strijd om alsmaar zuinigere auto,s. 1,6 liter, hoewel zonder turbo, is toch niet helemaal niks. Een pluspunt had hij ook. Hij stuurde erg lekker in bochten op bergachtige weggetjes. Hij liet zich gemakkelijk de bocht in sturen, waar een Superb nogal onderstuurd is. Ik zag er tegenop op het goede Spaanse leven weer te moeten verlaten. Naar 1 ding keek ik uit, namelijk naar mijn Skoda. Heb omdat ik de honden moest ophalen de eerste 250 km alweer achter de rug. Heerlijk!
 

CDK

Forumguru
Welkom terug Raymond, wederom een heerlijk verhaal! Daar kan je geld mee verdienen man! :) er gaat niets boven je eigen Skoda ;)

Greetz Corné
 

Atria

Actief lid
Heb proefgereden in de ongeblazen focus 1.6 en die was (gevoelsmatig) ook niet vooruit te branden. 1.4 tsi is vele malen soepeler. 1.6 turbo van ford is wel een heerlijke machine (soepel en loopt erg mooi rond)
 

sitechris

Donateur
Een ongeblazen 1.6 gaat hem niet worden inderdaad. Zeker niet volbepakt en met een paar mensen erin. Dan heb je echt turbootje nodig om vooruit te komen. Ik vind overigens de C-Max ook een lelijke auto. En over het plastieke interieur begin ik maar niet eens. Ziet er niet uit.
 
Bovenaan Onderaan