Columbus Folderview en routes in de Navi van de O4

herby1

Lid
Ik heb de octavia 2020 wk 52 met de columbus erin, die heeft de stoel optie niet.
Heb het nu zo dat de stoel nu wel gekoppeld is, vraag me alleen niet hoe :-)

Jammer dat het systeem bij instappen dan vraagt welk profiel geladen moet worden, niet echt over nagedacht dus, zou aan de sleutel moeten hangen.

Mis een beetje het gebruikersgemak, mijn 2015 octavia met de Columbus MIB2 was veel uitgebreider en gebruikers vriendelijker.

Met name de media opties (ontbreken folder view van MP3 bestanden) en de mogelijkheden in de navigatie (instellen van een route over meerdere locaties ontbreekt).

Ook het laden van het profiel gaat soms traag, ben af en toe al een minuut aan het rijden en dan is mijn profiel pas geladen.

Maar goed, hopelijk met een update straks wat uitgebreider of opgelost.

Bedankt voor je reactie

Herby

herby1

Lid
@herby1: Er is wel een folderview van MP3 bestanden, of bedoel je wat anders?
Dit is erg vreemd want ik zie totaal iets anders, heb een 128GB stickje erin en hij maakt er één grote puinhoop van, alles door elkaar en speelt ook alles door elkaar af. dus jouw eagles wordt dan afgewisseld door bv Marco Borsato, dan weer een mix, dan een kerstnummer, etc.

Als mijn vrouw thuis is zal ik eens wat foto's maken.

In mijn systeeminformatie staat:
Hardware: H56
Software: 1788
ABT hardware: H44
ABT software: 2088
Navigatiedatabase: 20.11
Media-Codec: 3.14

Laatst bewerkt door een moderator:

Snoete

Lid
Bij het ophalen van de auto heb ik meteen een usb-stick met bijna 3000 MP3 en Flac bestanden aangesloten. Van de weergave en het afspelen klopte er in die zin niks van dat er maar een paar nummers werden weergegeven. Dat was als ik het mij goed herinner 5 jaar geleden bij mijn Admundsen ook zo. Dit heeft te maken met het kiezen van de juiste weergave. Je kunt (uit mijn hoofd gezegd) een aantal weergaven kiezen, bijvoorbeeld gesorteerd op album, artiest, bestanden enz. Maar dus ook de goeie oude map-weergave zoals in mijn screenshots.

Dus kijk even bij de instellingen van de Mediaspeler en je komt die map weergave vanzelf tegen.

Verder heb ik in de Navigatie na het ingeven van de eindbestemming gewoon nog een keer een bestemming opgeven (button links boven in het navigatie scherm). Daarbij wordt volgens mij gevraagd of die 2e bestemming een tussenstop of een nieuwe eindbestemming moet zijn.

Wil er best wat foto's van maken maar ik zou zeggen probeer het eerst ff.

Laatst bewerkt:

Snoete

Lid
Herstel, de map weergave vindt je niet in de instellingen maar in het mediascherm bovenaan net zolang op het return symbool drukken totdat je jou USB stick en andere weergave mogelijkheden ziet staan.

herby1

Lid
Jaaa..... man man man dat ik daar iedere keer overheen gekeken heb, ik zat in muziek en dat is een grote bak met alles door elkaar. Je moet als je in media zit inderdaad met pijltje terug naar de root en daar staat inderdaad de map weergave.

Wat betreft de navigatie, in mijn oude Columbus maakte ik een rit aan.
Als ik bv op vakantie naar Italie ga wil ik perse mijn route rijden Oostenrijk, Brennerpas, Italie. Ook door Duitsland wil ik dan over bepaalde wegen rijden, dit ivm files.

Deze rit maakte ik dan vooraf al aan door op de hele route de benzine pompen als tussenstop erin te zetten.
De rit sla ik dan op en zodra we vertrekken kies ik voor rit-heen-1. Deze brengt me dan van thuis naar de overnachtingsplaats in Oostenrijk via de benzine pompen waar we evetueel ook even stoppen.

Ik weet dat ik tussenstops kan toevoegen maar hoe sla ik deze als "set van routes" op.

Zie bv de oude Columbus manual (pag37+38) https://www.yumpu.com/nl/document/r...columbus-instructieboekje-media-portal-skoda-

Bedankt voor je hulp

Gr
Herby

Laatst bewerkt door een moderator:

Snoete

Lid
Het lijkt er op dat het online importeren van een route langs meerdere bestemmingen niet meer mogelijk is...

Op de Skoda Connect website kun je nog een filmpje bekijken hoe het zou moeten werken maar dat gaat over een ouder systeem. Ik kan via het Skoda Connect portal wel een route plannen met ongeveer 10 tussenstops maar Exporteren zoals in de (verouderde) uitleg op de Skoda website staat lukt niet omdat er geen export knop meer is. In de Octavia IV handleiding kan ik niets meer vinden over het importeren van een route.

Misschien weet één van de ervaringsdeskundigen hier in het forum er meer van of even bij de dealer navragen?

Snoete

Lid
De online import van een route via Skoda Connect of Google is definitief niet mogelijk met MIB3. Schijnt iets te maken te hebben met de samenwerking tussen Google en Skoda...

Bovenaan Onderaan