Fluitend geluid

Hoi iedereen,

Als ik met mijn O2 1,9 TD tegen 70 à 80 km/h rijd in vierde versnelling hoor ik een fluitend geluid uit de motor komen. Dit geluid gaat weg als ik even de gas los maar komt terug als ik weer gas bijgeef. Bij hogere en lagere snelheden komt dit niet voor. Is dit normaal?

Alvast bedankt,
Greets

Wiseguy

Actief lid
Hmmm.... ik heb een 2.0TDI, maar ik moet zeggen dat ik iets dergelijks niet kan opmerken.... Misschien dat je dealer je hier verder mee kan helpen?

vw125

Forumguru
Ik heb dit ook al ondervonden, maar denk eerder dat het de turbo is die we horen.

Grtz vw125

VEEJAY

Forumguru
ik hoor een heel subtiel afblaasgeluid als ik het gas loslaat. Doet me denken aan de Leon met blow off valve die ik ooit gereden heb. Prachtig geluid.

Een fluitend geluid heb ik niet opgemerkt.

Logic

Actief lid
70 in zijn 4, tsja ik weet het niet hoor. Bij 70 zit ik meestal net in zijn 2 /forum/images/graemlins/grin.gif
Maar even serieus, het is mij niet opgevallen.

Ik denk dat het met je turbo te maken heeft, ik hoor die fluit alleen bij lage snelheid en snel optrekken maar kan best zijn dat er bij jouw iets aan de hand is waardoor je het ook bij hogere snelheid en lagere toeren hoort. Ik zou even bij de garage langsgaan, misschien zit er wel wat los?

Bovenaan Onderaan