Fluitend geluid rond de 2000 toeren

OctaviaRay

Nieuw lid
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een fluitend geluid bij een warme motor 1.6 tdi 2017, bij het gas geven rond de 2000 toeren. Vorig jaar heeft de auto last gehad van koelvloeistof verlies hierbij is de inlaatspruitstuk en kachelradiator vervangen onder garantie. De plaatselijke garage gaf aan dat het uit dezelfde hoek komt van reparatie en verwees me terug naar de garage die het heeft gemaakt ( Van Mossel Skoda Tilburg) de auto vijf dagen achtergelaten in Tilburg en resultaat we kunnen niet vinden wat het is. Nu naar een andere garage geweest en die kan het probleem ook niet vinden :/

Spanrol remmen en turbo is nagekeken volgens garage functioneren deze goed…

Iemand een enig idee wat het probleem kan zijn? Of een betaalbare garage die wellicht het probleem kan oplossen? Omgeving van Deventer

 
Laatst bewerkt:

Pindasaus

Forumguru
Ik ben een leek maar... het klinkt alsof het gefluit meeloopt met de turbodruk. Misschien duidt dat op een lek ergens tussen de turbo en de cilinderkop.

Bij mijn eigen auto loopt daar een buis en moet je de O-ringen vervangen als je die los neemt.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Kijk de slangen vanaf de turbo via de intercooler tot aan het inlaatspruitstuk eens heel goed na, en beweeg ze een beetje bij het nakijken.
Bij 2000 tpm is je turbo lekker op toeren, en de druk ook al wel op een redelijk niveau.
Ik heb zelf iets dergelijks gehad met een Clio diesel.
 

OctaviaRay

Nieuw lid
Ik ben zelf niet zo handig betreft klussen aan een auto.. maar mij lijkt het ook ergens van de slangen te komen…
 
Bovenaan Onderaan