Columbus Flitspalen (POI) step-by-step

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door herby1, 27-05-2017.

1. Erla

Erla Nieuw lid

Ik heb vorig jaar mijn Columbus (Kodiaq) voorzien van flitspalen, volgens de methode van @herby1.
    Nu ondervind ik natuurlijk problemen en heb als reactie daarop dit forum topic maar eens volledig doorgelezen, een hele boterham ondertussen...

1. werkt het programma van @herby1 ?
    2. iemand ervaring met de ondertussen nieuwe versie van poinspector (versie 6k) ?

2. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Good question.. Eigenlijk is het na het bestandje van @herby1 erg stil gebleven.
    Ikzelf heb het niet aangedurfd, omdat ik er niet zóveel kaas van gegeten heb.

Als de methode van @herby1 ook werkt op een Amundsen, moet ik maar eens aan gaan geloven om het zelf te proberen.

3. herby1

herby1 Lid

Zo spannend is het allemaal niet, je maakt een SD kaartje.
    De Amundsen/Columbus melden zelf wel of de file geladen kan worden.
    Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn navigatie ermee van slag heeft weten te brengen.

P.S. een aantal mensen hebben inmiddels mijn app getest, het werkt tot op heden prima.
    Wel ben ik nog bezig (indien de tijd het toe laat) een aanpassing te maken zodat je meerdere verschillende files kunt importeren.

Voor de liefhebbers: www.vandermark.org

lsp vindt dit leuk.
  4. Erla

Erla Nieuw lid

Alvast bedankt, zal de speedcam's installeren en testen.
    Vertrek volgende week naar Spanje voor enkele maanden, kan ik gelijk ook daar controleren (hoewel ik niet inzie waarom het daar niet zou werken en hier wel).

5. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

En dan ben ik met name benieuwd of het mensen gelukt is met een MIB1!

Testers meldt u :)!

6. Lijkt me een leuke toevoeging, gebruik nu flitsmeister.

Maar je moet hierbij nog steeds betalen voor de poi's van de flitspalen via een andere site?

7. lsp

lsp Actief lid

@herby1 vandaag de tijd gevonden om met de laatste stand POItool te werken. Inmiddels de bestanden gemaakt. (tijdens verwerken ook meteen wat screenshots voor je genomen, hebben we meteen korte handleiding) Vanavond weet ik of het werkt op mijn Columbus 2019

8. EdK

EdK Forumguru

En sindsdien ben je de weg kwijt naar.......:pardon:

lsp vindt dit leuk.
  9. lsp

lsp Actief lid

Beetje druk gehad, maar werkt prima!!

Moet alleen even aan mijn database sleutelen

Reggiereg vindt dit leuk.
  10. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Volg je handleiding graag :D..

lsp vindt dit leuk.
  11. lsp

lsp Actief lid

Hij staat op de zakelijke laptop, morgen maak ik hem af en stuur hem naar de maker van POItool @herby1

HarrieSkoda vindt dit leuk.
  12. Erla

Erla Nieuw lid

Beste mensen, ik begrijp het eigenlijk niet meer goed... al dat over en weer geschrijf, al het werk van @herby1...
    We hebben al gelijk hoe de download nodig van de cameraposities van Flitpalen.nl...
    Maar als je nu naar Flitspalen.nl gaat en download selecteert om daarna Skoda te kiezen, dan kan men daar gelijk de volledige sd kaart (of usb) gegevens downloaden, kant en klaar om zowel in Columbus als Admundsen ingeladen te worden... werkt perfect... men kan zelfs kiezen tss vaste camera's, rode licht camera's en gekende mobiele flitser lokaties... er is zelfs een voorbeeld bestand aanwezig voor wie eerst eens wil uittesten alvorens een abo te nemen.

13. lsp

lsp Actief lid

Het gaat om POI installatie.. Dat velen dat zien als flitsmeldingen, dat kan en kan je inderdaad gebruik maken van flitspalen.nl

Echter als je dus ook andere (eigen) poi wil kunnen laden is dit een uitstekende manier om dat te doen! Het progje van @herby1 werkt daar super voor.

Ps. ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken hoe zaken werken, dus ook hoe poi install werkt.

herby1 vindt dit leuk.
  14. Space_NL

Space_NL Actief lid

@herby1 moet ik met jouw tool zelf dan nog de flitspalen (of andere POIs) hebben, of lever jij deze mee met jouw tool? SII uit 2014, wil gerust eens proberen maar heb zelf geen abo bij flitspalen.nl ofzo.

Deel deze pagina