Flitsmeister One ervaringen?

De Stip

Forumguru
Ik heb zojuist 2 x de Fltsmeister One ontvangen. Eentje voor in de Karoq en de andere voor in de 208. Ik ben benieuwd naar hun toevoeging op het reeds bestaande systeem, maar zeker ook benieuwd naar ervaringen van andere forum leden. Bijvoorbeeld naar de juiste instellingen en plaatsing van het apparaatje.
 

Spector

Forumguru
Ik heb hem niet genomen, ik verbind mijn telefoon met CarPlay en Flitsmeister start automatisch op. Ook als bijvoorbeeld Waze op de voorgrond staat komen de meldingen door in geluid en tekst, voor mij is er dus nog geen meerwaarde. Ik hoor graag de ervaringen.
 

djnoidRS

Senior Member
ik heb hem nu een week ik moet zeggen het helpt wel lijdt minder af en je kan sneller iets door geven.

voor mij een echte aanrader.
 

kylimo

Senior Member
Ik kan mij niets beters en makkelijkers voorstellen van FM icm Carplay. Wel houd ik het in de gaten of het iets voor op de motor is. Ok, niet waterdicht, maar dat zien we later wel weer.

Groeten Boy
 

djnoidRS

Senior Member
@kylimo
Is meer dat je makkelijk iets aan kan geven en duidelijk je hoeft niet meer ogen van de weg te halen plus CarPlay is super
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CDK

Forumguru
Ik heb’m :jaja: Het kastje ligt los, maar wel rammelvrij onder het bakje van de middenarmsteun. Op zich werkt het prima, alleen is het geluidsniveau naar mijn zin veel te laag.
Het blijft jammer dat dit in de plaats gekomen lijkt te zijn voor de Apple Watch app, die werkte perfect en toen was er helemaal geen los kastje nodig. Helaas hebben ze die app uit de store gehaald.
 

bert44

Senior Member
Ik wilde hem voor op de motorfiets maar hij is niet waterdicht :mad:
In de auto heb ik hem niet nodig daar is de app van fm genoeg
Wachten dus op een waterdichte versie :koffie:
 

MaxN

Donateur
De vraag is of die er gaat komen, volgens mij gelezen dat FM het apparaat inkoopt en niet zelf maakt, staat mij iets bij van een Deens bedrijf.

EDIT: Gevonden zie quote:
De Flitsmeister ONE is niet helemaal zelf door Flitsmeister bedacht. Het kastje komt oorspronkelijk van het Deense Saphe, dat al jaren de ONE in het assortiment heeft. Daar hebben ze inmiddels ook al de ONE+ uitgebracht. De Flitsmeister ONE is gebaseerd op de eerste versie en heeft dan ook dezelfde functies. Het enige verschil is dat er een Flitsmeister-logo op staat en de knoppen om waarschuwingen te beoordelen iets aangepast zijn.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Ik heb de One nu gebruikt tijdens de rit op en neer naar de sneeuw in Oostenrijk. Prima apparaatje icm FM via CarPlay. De One heb ik geplaatst op een mooi plekje en blijkt ook handig te zijn in het gebruik. Je ziet alleen het lampje niet knipperen, maar eerlijk gezegd heb ik al meer dan voldoende lampjes op mijn dashboard....
De One heeft 2 knopjes en zijn voelbaar anders. Vanuit een natuurlijke zitpositie is de One wat mij betreft zo prima te bedienen en kun je de diverse meldingen bevestigen. Veiliger dan via je mobiel vind ik.

IMG_8568.jpg
 

De Stip

Forumguru
Helaas kun je maar 1 One koppelen aan je FM account. Dus als je meerdere auto's hebt, moet je eerste de ene One ontkoppelen, alvorens een nieuwe One te koppelen. Ik heb FM daar al een mail over gestuurd. Keep you posted!
 

CDK

Forumguru
@De Stip, dan krijg je straks dit antwoord. Kansloos vind ik het :(

71428303f68f61d79006118e576e90dd.png
 

djnoidRS

Senior Member

Rallye

Forumguru
Eind mei hebben we de Mini Roadster aangeschaft, begin juli pas de eerste bon - van mevrouw Rallye zelf ;).
Daarom toch maar de FM One aangeschaft - dat werkt (hopelijk) duidelijker dan via de carkit van de Mini. Nu nog een plekje zoeken om hem vast te plakken. Liefst ergens waar je ook het lampje ziet; wellicht de onderkant van de zonneklep, die je bij de Mini toch nauwelijks gebruikt.
 
Bovenaan Onderaan