Flameboyke's O2 RS

flameboyke

Actief lid
Hey iedereen,

Nadat ondertussen al anderhalve maand geleden mijn skoda ongevraagd werd ontleend (zie: http://www.skodaforum.nl/forum/i/flameboykes-skoda-octavia.24568/) heb ik hier eens een lichtje opgestoken over het aankopen van een octavia rs in duitsland (zie: http://www.skodaforum.nl/forum/i/advies-gevraagd-bij-zoektocht-aankoop-o2-rs.25759/) en vorige zaterdag ben ik de auto dan gaan ophalen in Speyer een ritje van 550km waar tijdens ik de rs grondig heb kunnen testen, lekker cruisen door Duitsland, even stukje onbeperkt meepakken:tegek: (was ook al een beleving op zich), vervolgens door de sneeuw in de Ardennen en hevige regen van Brussel tot Antwerpen, laat ons zeggen de auto is getest onder alle omstandigheden ondertussen.

Het is een zilveren octavia rs uit 2007 geworden met 100000Km op de teller, 2de eigenaar, dealeronderhouden en boordevol opties waarvan ik er nog dagelijks nieuwe ontdek, zo zag ik pas na 3 dagen in mijn garage dat er ook achteraan zetelverwarming is en kwam ik gisteren tijdens het reinigen van het interieur dit knopje tegen: 24.jpg
waardoor ik vermoed dat er een interieuralarm aanwezig is, verder kwam deze wagen met 18inch zenith velgen, een set winterbanden op stalen velgen, afneembare trekhaak (waarvan ik wel het sleuteltje niet heb (dat word nog eens kijken/bellen/zoeken naar oplossing),parkeersensoren voor en achter, 8 boxen en radio/6cdspeler, dubbele zonnekleppen (zelf nog nooit gezien, dus wou deze wel even delen): 8.jpg 7.jpg en waarschijnlijk nog veel meer, heb reeds een foto genomen van de sticker met optiecodes in de hoop dat iemand mij hier meer kan over vertellen: 27.jpg

Auto staat ondertussen al een week in de garage te lachen naar mij, maar heb pas woensdag een afspraak bij de RDW:cry:. Aangezien ik er toch niet mee mocht rijden en de wagen toch in de garage stond en had de vroege ploeg, dus heb ik mij ondertussen maar eens bezig gehouden met het poetsen van de wagen, heb een startersetje thuis van poorboys met autoshampoo, polish, glaze, sealant en wax waar ik mij eens mee uitgeleefd heb op de auto. Vervolgens ook het leer eens behandeld.

Hier enkele foto's:
14.jpg
16.jpg 17.jpg 21.jpg 23.jpg 25.jpg 26.jpg 1.jpg

Verder vroeg ik mij af of er iemand nog een manier/middel/gouden raad weet om de uitlaat weer tot leven te weken, want deze steek momenteel wel erg af op de rest van de wagen 2.jpg

en hoe onderhoud/reinig je het alcantara gedeelte van je stoel, met name het witte/grijze gedeelte 5.jpg

groeten van een op hete kolen zittende Tom:banghead::tegek::cry:

GJ M

Forumguru
Ziet er goed uit! Nogmaals gefeliciteerd :bloemen:en succes nog even met wachten, nog 2 nachtjes slapen :sleep: en dan :tegek::yeehaa:

dirkkroneman

Forumguru
Voor het uitlaatsierstuk zijn verschillende metal polish producten te vinden. Ik heb gewoon een goedkope van de Automat. FF met een tandenborstel in de weer, rotklusje maar het loont wel ;)

flameboyke

Actief lid
@Octavia Simply Clever , bedankt voor de tip, na half uurtje prutsen heb ik bijna alle codes kunnen ontcijferen (wat een gedoe met 0 en O, en de Q en de G) behalve de stempel die bijgezet is deze kan ik niet ontcijferen, zou deze over de cdspeler gaan, want 1 van de codes zegt: 7A0 CDW Without CD changer/CD player terwijl er toch wel echt een 6cdwisselaar inzit hoor. Verder geen schokkende nieuwe opties meer tegengekomen buiten het feit dat de trekhaak er achteraf bij is gemonteerd (de boekjes en documentatie van westfalia deden dit ook reeds vermoeden:D)

flameboyke

Actief lid
Ook heb ik nog wat vraagjes over het maxidot schermpje dat in de wagen zit, kan je hier veel in aanpassen zonder dat je een navigatiesysteem hebt? Lees hier geregeld verhalen over aanpassingen in maxidot, maar raak je in de menu's zonder navi en hoe? Zou graag de taal aanpassen, zodat we elkaar verstaan:D, want Duits is niet mijn sterkste punt.

CDK

Forumguru
check eens een detail website bijvoorbeeld www.wax-it.be daar verkopen ze producten om je bekleding weer spik en span te maken. voor je uitlaat gewoon een metaal polijstmiddel gebruiken zoals @dirkkroneman al gezegd heeft.
gefeliciteerd met je rs trouwens :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
mooie RS, gefeliciteerd!
Is in keurige staat zo te zien

Alcantara kan je met warm water met scheurtje azijn prima schoon krijgen
uitlaat met licht polijst middel, er zijn ook metal polishes hiervoor in de handel van verschillende merken

flameboyke

Actief lid
@Rallye bedankt voor de link, hier ga ik mij de komende dag eens in verdiepen. Stalen winterwielen zijn nooit gemonteerd geweest, ben met de zenith op de wagen en de winterwielen in de koffer naar huis gekomen. Nu heb ik snel eens mijn 17' pegasus velgen gemonteerd die ik nog liggen had van mijn vorige wagen om morgen bij het invoeren de BPM wat te drukken.

Allen ook bedankt voor de tips ivm de uitlaat en stoelen, is nog niet gebeurd, maar zal mij daar dit weekend eens mee bezighouden.

Verder vandaag ook het eendagskenteken ontvangen voor morgen en het toch niet kunnen laten om snel eens klein rondje te maken samen met vriendin (deze had nog niet met de auto gereden/meegereden), de smile op haar gezicht nadat ze zelf eens gereden had sprak boekdelen:jaja::yeehaa:

flameboyke

Actief lid
Geregeld zie ik hier mensen 'klagen' over de lange levertermijn van hun auto, maar geloof me, de auto staan hebben en er niet mee mogen rijden wegens geen nummerplaten is ook geen pretje:cry: Dan heb je leuke auto en is het mooi weer en kan je niks anders doen dan gewoon in de garage ernaar kijken (wat ik de laatste weken al teveel gedaan heb:D)

Maarja, de adoptiepapieren zijn woensdag ingediend, dus nu nog even wachten op de officiële inschrijving.

Ondertussen deze mooie dag niet helemaal laten verloren gaan en dus de koffer maar eens gecleand
29.jpg

en de uitlaat eens opgepoetst (is wel niet helemaal goed gekomen, maar al beter)
31.jpg

groeten Tom

flameboyke

Actief lid
@Frenk21 Sticker is maar tijdelijke reclame voor plaatselijke fuif, maar aangezien je er naar vraagt, vlug even wat sluikreclame maken:tegek:
top 100.jpg

Rock top 100 met alternatieve muziek die minstens 13 jaar of ouder is (dus vele klassiekers zoals AC/DC, deep purple, metallica, ...) linkje met lijst van vorig jaar: http://www.wmi-tkot.be/editie-2014
Woon je in de omgeving van het meetjesland (B), kom gerust eens luisteren en pintje meedrinken:cheers:

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
hahaha, leuke reclame Tom ;) :thumbsup:

kijken alleen doe je toch niet naar die O2 é? Je hebt hem volgens mij ook al een keer of 3 gepoetst ook denk ik? :laugh:

flameboyke

Actief lid
Moet idd bekennen dat ik de auto al veel gepoetst heb de laatste week:D (vriendin begint zich vragen te stellen wat ik daar allemaal uitsteek in de garage;))

Maar eens ik de platen heb ga ik in plaats van een dagje ernaar kijken/poetsen een dagje rijden/cruisen, hopelijk is het dan ook nog lekker weer!

Bovenaan Onderaan