Beste methode is gewoon passen: verkopers beweren ten onrechte vaak dat 'hun' drager overal op past, garages willen nog wel eens beweren dat alleen hun specifieke drager past.
Je kunt een paar probleempjes tegen komen met een fietsendrager op de trekhaak:
- sommige dragers gebruiken ook het 'horizontale' stuk van de haak om de drager in de goede positie te houden, dat horizontale deel loopt bij sommige trekhaken behoorlijk schuin omhoog, waardoor de fietsen als het ware op de kofferklep komen te liggen, bij andere dragers wordt er vanuit gegaan dat dat deel wat schuin omhoog loopt, en als dat minder is dan bij het ontwerp van de drager rekening mee is gehouden, hangt je fietsen drager bijna op straat, en is iedere drempel of uitrit een onneembare hindernis.
- de afstand tussen drager en de auto kan wat te krap zijn, waardoor bijvoorbeeld trappers makkelijk schade aan de auto kunnen veroorzaken.
- verder natuurlijk totaal gewicht van drager en fietsen in de gaten houden in combinatie met de toegelaten kogeldruk