Fietsendrager —> geen cruise control

RVL12

Nieuw lid
Als ik de fietsendrager op de Enyaq zet ( met verloop naar 7 polige stekker) dan krijg ik een acc storing.
Eerder was dit ook zo, maar even stekker er in en er uit en het was opgelost. Nu niet meer. De verlichting doet het ook niet goed als deze op de ‘auto’ stand staat. Op de manueel stand werkt de verlichting beter, maar ook niet volledig.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Bedrading fietsendrager of verloopstekker? Nu op vakantie dus nog geen andere zaken op de trekhaak aangesloten om het e.e.a uit te sluiten

hemi24

Forumguru
Is de trekhaak achteraf gemonteerd of vanaf de fabriek?

Weet je zeker dat het je ACC is die uitgaat en niet de dode hoek herkenning?

Eerste wat ik zou proberen is om iets anders aan te sluiten, om te kijken of het aan de fietsendrager ligt, of aan de auto. Dus even proberen met een aanhanger of een andere fietsendrager…

• Leuk
Waarderingen: Tees

Duijzer

Donateur
PDC moet uit gaan, niet ACC. En dat de verlichting niet goed werkt geeft aan dat er ergens iets niet goed gaat met de bekabeling. Kijk eens of je ergens een caravan of zo kunt vinden met een 13-polige stekker. Als het dan wel werkt weet je dat het aan de verloopstekker ligt.
En anders moet je gaan meten. Dus bijvoorbeeld knipperlicht links aan zetten en meten bij de contactdoos. Dan de verloop erin en meten op de verloop en dan kijken of dat op de fietsendrager ook knipperlicht links is.

hemi24

Forumguru
Meten in de stekkerdoos aan de auto zonder dat er iets aangesloten is gaat niet lukken; dat is iets wat vroeger wel kon…

Smeeuwis

Donateur
Hier geen fietsendrager maar wel een vouwwagen met 7 polig. Net terug van 3 weken Frankrijk en precies 0 problemen met de verlichting of hulpsystemen gehad. Alles blijft werken behalve de parkeersensoren achter en de manoeuvreer rem.

Ik vrees inderdaad dat je alles moet gaan meten. Ik zou zelf eerst een andere verloopstekker proberen, en daarna de fietsendrager op een andere auto. Liefst een Enyaq, mss. kan de dealer je helpen. De dealer moet in staat zijn de bekabeling van de trekhaak door te meten.

hemi24

Forumguru
Misschien de stekker van de fietsendrager even loshalen; grote kans dat beide achterlichten op één pool zitten.
Wellicht dat opsplitsen naar 58L én 58R het probleem oplost.

1722715463766.jpeg

Bovenaan Onderaan