Ff voorstellen

Tommie-boy

Actief lid
Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Tom, sinds eind mei in het bezit van een Skoda Octavia 3 combi 1.6 tdi greenline. Ik ben vader van 2 dochters en 1 zoon (laatste is 5 weken oud). Ik werk zelf als IT'er, maar draai daarnaast mijn handen niet om voor alles wat 2 rechter handen vraagt :-)

De vorige auto was een VW Touran die het veld moest ruimen vanwege (te) veel reparaties en problemen met de ontsteking en het feit dat op benzine rijden te duur werd. De keuze viel dus op een octavia 3 greenline uit 2014. Het is (voor wat ik gewend ben), een redelijk zuinig uitgevoerde versie die smaakt naar mods ;).

De uitrusting zoals ik hem kocht:
Climate Control, Amundsen navi (met gratis schel geluid), electrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels, regen / licht sensor, abs, start/stop systeem en een trekhaak.

Inmiddels ben ik toch al aan het modden geslagen en is needle sweep en hill hold control aangezet, de tweeters heb ik een paar dagen terug aangepast omdat dit toch een grote ergernis bleef. Er zit al een match versterker in, moet alleen nog een sub (zelf) maken en aansluiten. Helaas lijkt de to do wensenlijst niet korter te worden wanneer ik 1 item wegstreep....

Helaas heb ik ook een minder leuke ervaring (welke ook met de garage te maken kan hebben waar ik hem kocht); 1,5 maand na aanschaf bleek de koppeling af en versleten en maakt de auto in een bocht naar links meer geluid dan naar rechts (ben hier al een paar draadjes over tegengekomen op dit forum). De auto is voor de koppeling terug geweest (BOVAG garantie), over het geluid van de bak(?) wordt het een to be continued (in een ander topic) verhaal...
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Welkom! Inderdaad een ruime en ook wel zuinige gezinsauto. De problemen die je beschrijft worden op dit forum ook wel genoemd door anderen. Nu hij nog in de garantie zit kun je daar veel informatie en tips uithalen.
 
Bovenaan Onderaan