Ff netjes voorstellen

DHeitkonig

Nieuw lid
Hallo luitjes,

Ik rijd sinds een half jaartje een Octavia Combi van '07
Het is alleen wel jammer genoeg een O1

Het is een Blauwe met G3 en zo ongeveer alles wat je maar kunt/wilt hebben aan optie's

Wij hebben hiervoor een Slopel gehad, maar dat ding was duurder in onderhoud dan in aanschaf, een aangezien hij niet erg zuinig was kon diesel helemaal niet uit voor ons (1op15a16) en zijn we voor de volgende auto aan G3 gaan denken...
Aangezien wij toch een boel km's maken in het jaar..

We hebben de O1 in april gekocht met 152Dkm en de teller staat ondertussen alweer op 168Dkm..

Wel hebben we ook hier aan al weer een hele rits aan onkosten gehad, en het lijkt helaas niet voorbij , vandaar dat ik mij hier ook netjes aanmeld voor jullie raad/steun

Gr Dennis.

20111217_163406.jpg

20111217_162940.jpg

20111217_163413.jpg

20111217_163424.jpg

20111217_163002.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Jammer om te horen dat je veel onkosten hebt gehad.
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Vind ik ook wel ja :tongue:
Maar ik ben een fervent VW rijder, maar aangezien de Passat mij gewoon TE zwaar is zijn wij bij zen broertje de Octavia uitgekomen..

En tjah kosten hebben ze allemaal wel, maar deze waren iets TE..

Alles bij elkaar zit de teller al op 1600 ff uit het hoofd...

Dat is toch 25 a 30% van de aanschaf waarde ongeveer
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Let niet op de Butt kwaliteit foto's die zijn gemaakt met men telefoon.

De galaxy S2 (overdag leuk, savonds beduidend minder)
Hier nog de onkosten die er al gemaakt zijn

Rek2bewerkt-1.png

Rek1bewerkt.jpg
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Heeft iemand enig idee wat wij nog aan de auto zouden kunnen vervangen vernieuwen omdat van het gestotter en gestoeker af te komen???

Heb vandaag ook al de speciale LPG bougie's opgehaald en geplaatst maar het is helaas nog steeds niet over?!

Gr Dennis.

Het probleem wat we nu nog hebben is dat hij KVS verbruikt (kop en alles net vernieuwd) en dat de auto zo nu en dan behoorlijk stottert en inhoud...
 

darkprojectx

Forumguru
Misschien handig om eerst te vertellen wat de symptomen van de auto zijn, wat voor motor erin zit, en waarom bovenstaande zaken zijn vervangen? Nu hebben we een berg plaatjes maar geen verhaaltje erbij
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Het probleem was/is dat de auto inhoud en stottert..

Ik heb op een gegeven moment een keer gehad dat de auto mij spontaan afsloeg terwijl ik de koppeling goed ingrtrapt had.
Dus kameraad zegt doe de kap is los..

En toen zagen we dat het KVS potje geheel leeg was..
Daarna heeft hij dus de hele waslijst aan reparatie's gehad..
Zoals de kop riem etc etc..

Nou heeft hij daarna nog steeds problemen gehad en is de LMM vervangen, dit hielp helaas nog niet en de bougie's waren nog niet vervangen dus heb ik die speciale LPG bougie's er sinds gisteren ingestopt..
Maar het lijkt nog niet beter helaas..

Deze bijgevuld en in de gaten gehouden maar hij verbruikte nogal wat KVS.
Elke 3 dagen moest ik er weer een fles ingooien.

Dus toen heeft hij de hele was lijst op de kop gekregen omdat de kop zo lek als een zeefwas..

Het is trouwens een 1.6 Demarrage met motorcode BFQ
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Aangezien sinds vandaag het Motorstorings lampje WEER brand heb ik een Laptop met Vagcom erop gezet..

Ik krijg hier bij de volgende melding:

Thursday, 29 December 2011, 20:16:43.
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Control Module Part Number: 06A 906 033 DM
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2VG00HS7290
Software Coding: 00231
Work Shop Code: WSC 73430
VCID: 6DAD4AB7349F
Additional Info: TMBJX21UX78866183 SKZ7Z0G4053381
1 Fault Found:
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------



Iemand meer verstand van Vagcom en auto's als mij :tongue: die mij hier mee kan helpen??

gr Dennis.
 

Cordoba

Forumguru
Mark (Race Eend) heeft je de juiste verwijzing al gegeven, het enige dat ik daar aan toe kan voegen: heb je een originele (en de juiste) LMM gekregen? Het gebeurt nog wel eens dat een ander merk LMM of iets ander type wordt gemonteerd en dat het volgens de betreffende LMM-fabrikant moet kunnen. Helaas blijkt in de praktijk nog wel eens dat goedkopere/universele LMM's niet lekker werken, en je veel klachten houdt.
 

DHeitkonig

Nieuw lid
He, Cordoba,

Ik heb idd een originele LMM er in laten zetten door de garage, we hebben voor de 5e een afspraak staan bij de garage,

Dan word de/het gasklep(huis) en de EGR en het bij behorende buisje schoongemaakt.
En ik had via via al gehoord dat je de stekker van de 1e Lambdasonde ook moet controleren want die schijnt waardeloos te zijn en heeel vaak storingen te geven..

Ik en (het voornaamste) men vriendin hebben iig erg me twijfels gekregen bij de auto.
Vind dit toch wel erg jammer aangezien je wel erg veel luxe en ruimte hebt voor erg weinig geld..

Kan iemand mij vertellen wat het verbruik is van een O2 diesel??
Want de vrouw wil de O1 eigenlijk gaan inruilen voor een Diesel O2...
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je misschien even beter kunt kijken wat er nu uitkomt bij de garage, als het alleen de stekker is van de lambda, dan is het goedkoop en snel opgelost, en zonde van al het geld dat je er al hebt ingepompt. Anders misschien naar een goede VAG-specialist, voor een second opinion: dealer is erg duur vanwege het uurloon, en gemiddeld niet beter dan een andere garage.
 

DHeitkonig

Nieuw lid
Zijn er dan leden die ergens binnen laten we zeggen een 50 km van Hoogeveen iemand kennen??
Hij staat nu bij de garage..

Die gaat morgen schoonmaken:

Gasklephuis
EGR
buis onder EGR
Stekker van de Lambda..

Dus morgen avond weet ik weer meer :d
 
Bovenaan Onderaan