[Felicia] Proclip / Brodit - Telefoon/GPS mount

Tjarco

Lid
Met net een eerste auto, nu ook meer kans op boete's, dus op zoek naar wat handsfree oplossingen omdat ik mijn telefoon als GPS gebruik...

Toen kwam ik het bedrijf PROCLIPUSA tegen, die specifiek voor automodellen kits maken om diverse apparaten te bevestigen zonder schroeven/lijm/etc door gebruik te maken van alle aanwezige gleuven en richels. Dit is wat ze voor de Felicia's doen:

http://www.proclipusa.com/dashboard-mounts/vehicle/skoda/felicia/1997.cmsv
* dit is slechts de helft van wat je nodig hebt, je hebt ook nog een deel specifiek voor jou telefoon/gps nodig dit je weer op deze proclip kan bevestigen..

Heeft iemand ervaringen met deze units, die eventueel foto's / ervaringen kunnen delen..? Ik zou geinteresseerd zijn in de center mount...

Overigens Nederlandse reseller Caraudio biedt ze goedkoper aan...
 

Desperado

Forumguru
Geen foto's maar wel ervaring. In de Felicia gehad, in de Zafira gehad, in de Octavia gehad en in de 6 nu ook weer. Kost een paar centen, maar is wel perfect.
 

Tjarco

Lid
Ok, goede investering dus?

@Desperado je hebt niet toevallig de Felicia mount nog ergens liggen? :angel: Had je trouwens de center of de console unit? En was de plaatsing ervan goed genoeg voor GPS gebruik?
 

Desperado

Forumguru
Wat mij betreft goede investering. Ik heb er niks meer van, is samen met de auto verkocht. Ik had de centerunit voor de tomtom en dat werkte perfect.
 

Tjarco

Lid
Wel dit probleem is voor mij opgelost hoop ik...

- Autoradio beschikbaar maar kan geen MP3's afspelen / geen aux aansluiting
- Geen karkit/microfoon voor telefoongesprekken
- Geen houder voor GPS
- Geen oplaadpunt voor telefoon,

toen vond ik dit...


problems solved voor 28 Euro... :-)
 

ta-bas-co

Actief lid
Ik heb een brodit dashboard clip in een Civic hybrid gehad icm een htc touch HD (is alweer 6 jaar geleden). Het was een mooie oplossing en inderdaad niet de goedkoopste. In mijn octavia komt geen mount ivm met de aanwezige Amundsen navigatie.
 

Connexie

Forumguru
Mijn inschatting zou zijn dat dit een wiebelige oplossing gaat zijn. Zie achter de iPhone geen afsteuning. Daarnaast zit de microfoon wel erg laag als je die zo goed als op de middenconsole plaats. De FM-oplossing voor MP3 zal ook niet perfect gaan werken, is meer een laatste strohalm. Voor 28 Euro is het de gok wellicht waard.
Zou het er zelf niet op wagen...

Mocht je wat meer willen, is wellicht een dashmount voor de telefoon en een separate carkit (Parrot MKi9200 o.i.d.) een oplossing. Werkt op zich altijd goed en heeft oplossingen voor MP3, iPhone, etc.
 

Tjarco

Lid
@Connexie - Die wiebeling lijkt mij ook een probleem, idd voor 28 Euro neem ik de gok, wordt misschien niet mooi maar met misschien een tie rip door de ventilatorstrook, of ik dacht misschien wat tape rond de stekker zodat hij strakker vast zit is het misschien tegen te gaan. Hou jullie op de hoogte van het geheel...


Over de microfoon, vandaaga even uitgemeten volgens mij komt het geheel net boven het stuur uit in mijn Felicia, dan zit de mic precies op mondhoogte.. Reviews over de microfoon van het apparaatje zijn erg goed trouwens.

Qua laatste optie, tja ik luister eigenlijk alleen naar BNR zijnde radio, en die streamt ook alles via de app en bovendien heeft elke mobiele telefoon ook een FM ontvanger. Zat te denken om te kijken hoe de ontvangst van de FM bevordert als ik de huidge antenne uit de radio trekt.

Als het allemaal niet werkt zal het toch een Proclip en een nieuwe radio met bluetooth en extra microfoon moeten worden, we gaan het zien :-)
 

mmsol78

Actief lid
Heb je al gekeken bij broditcenter.nl Hier zijn ze relatief goedkoop te verkrijgen in diverse modellen/houders.
 
Bovenaan Onderaan