Felicia ingeruild

The bone collector

Senior Member
Sinds een tweetal weken ben ik eigenlijk geen Skoda-rijder meer.

De problemen met mijn Felicia bleven zich maar opstapelen, waarvan de ergste koelvloeistofverbruik, een 'krakende' versnellingsbak en een onbetrouwbare brandstofpomp. Dat krijg je natuurlijk als je een auto van 13 jaar met 260K km op de teller koopt. Ik had gehoopt van er een jaar of 2 à 3 mee te rijden, maar het zijn uiteindelijk maar 8 maand geworden. Het goede nieuws is wel dat ik de inruilprijs hoger lag dan de aankoop en alle reparaties samen :). Ik heb dus toch 8 maand gratis auto gereden.

Ik had eind vorig jaar al een nieuwe besteld en ben deze 2 weken geleden gaan ophalen. Geen Skoda meer, wel een Fiat Punto 1.2 benzine. Voor mij is het een wereld van verschil natuurlijk :)

DSCN4820p.jpg DSCN4821p.jpg

RefleCs

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop! Mooie auto al is het natuurlijk jammer dat het geen Skoda is ;) Maar dat maakt je hier niet minder welkom!

Noord26

Forumguru
Zijn zeer prettige auto's de Punto's. Hebben er zelf ook eentje gehad. Echter dacht iemand anders van links daar anders over en na 13 maanden was die total-loss. Toen is er een Swift voor terug gekomen en daarna een Fabia, ohja en daarna een SuperB.

Veel plezier van de aanschaf! En ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als je gewoon welkom bent met verhalen over je Punto hier hoor..

Cordoba

Forumguru
Felicia van 13 jaar (één van de laatste?) en een nagelnieuwe Punto zijn natuurlijk een behoorlijk verschil. Heb je een speciale reden om voor Fiat/Punto te kiezen in plaats van een jongere of nieuwe Skoda?

The bone collector

Senior Member
De Felicia was van '99, dit jaar dus 14 jaar ondertussen, maar technisch gezien zijn dat auto's van begin jaren '90 nog natuurlijk.

Eigenlijk heb ik zo goed als op het punt gestaan om een nieuwe Skoda Fabia te kopen. Ik wou ook de 1.2 benzine versie en er was een mooie actie hier in België, met een heleboel gratis opties. Maar in het optiepakket zat een wit dak, en dat wilden wij niet. Ik heb gevraagd om bij te betalen en de auto toch volledig zwart te spuiten, maar er was geen onderhandelen aan. Het was of het wit dak, of heel het optiepakket (velgen, afstandsbediending, radio, enz) laten vallen. Dan konden we alle opties die we wilden, bij de basisprijs tellen natuurlijk.

Langs de andere kant krijg ik via mijn werkgever korting bij Fiat. Wat ik niet verwacht had, was dat het kortingspercentage geldig was op catalogusprijs + opties. Na aftrek van standaardkortingen, inruil van de Felicia en extra kortingen had ik bij Fiat dus een veel completere auto voor lagere prijs. De keuze was voor mij dus vrij simpel.

Cordoba

Forumguru
Duidelijk verhaal Bone collector. Overigens weet ik dat de Felicia al zo'n 20 jaar oud is als ontwerp: eind '93/begin '94 was ik op zoek naar een nieuwe auto, en één van de opties die ik serieus bekeken heb, is de Felicia. De band met VW werd destijds heel sterk benadrukt in de Nederlandse reclame, maar de dealer gaf mij heel duidelijk aan dat de motoren nog echte Skoda-motoren waren, en daar twijfelde ik nogal over. (ik reed op dat moment een Seat Ibiza, met een 'motor system Porsche', een heerlijk blok dat speciaal voor Seat door de Porsche-groep was ontwikkeld)

ertromp

Forumguru
Geweldig mooie auto!
Zeer geslaagd de lijnen van de Punto zeker het front spreekt me aan.
veilige km's toegewenst!

turboturbo

Forumguru
De Punto lijkt me een prima karretje. Lekker zuinig 1.2-tje en licht (net iets meer dan 1000kg?).

Gefeliciteerd en wellicht nog eens tot ziens hier, in de toekomst (ge weet maar nooit)

Canon-Eye

Donateur
De Punto lijkt me een prima karretje
Volledig mee eens.

Destijds hebben we nog ernstig getwijfeld tussen de Fabia combi GL en de Punto Evo, eveneens een BPM/MRB-vrij vrekkenmodel.

Ik moet eerlijk zeggen dat de Fiat qua motor (4-cil) toch aanmerkelijk lekkerder reed dan de Fabia; ook met de wegligging is niks mis. Financieel maakte het (voor onze redelijk opgetuigde configuraties) niet zoveel uit. Wat uiteindelijk de doorslag gaf, is de hoeveelheid ruimte die de Fabia combi biedt voor (toen) ongeveer hetzelfde geld.
Ik klus nog wel eens in en om het huis - en op de parking bij een bouwmarkt is zo'n hatchbackje vaak toch ineens nèt iets te krap... (merkte ik al na een paar dagen "overgangsauto" :(: een F1 hb).

turboturbo

Forumguru
en op de parking bij een bouwmarkt is zo'n hatchbackje vaak toch ineens nèt iets te krap... (merkte ik al na een paar dagen "overgangsauto" :(: een F1 hb).
Bouwmarkt, baby.... inderdaad ben ik er ook achter dat bij de hatchback toch een hoop bagage op de achterbank moet, als de wagen en het campingbedje al in de kofferbak liggen........ Ik zit ook na te denken over een Fabia Combi :koffie:

Bovenaan Onderaan