Fan blaast op volle toeren tijdens laden

Ik stop net de stekker erin om even bij te laden. Hoor ik binnen ineens een geluid alsof iemand naast mn huis aan het stofzuigen is. Loop naar de auto en is het de ventilator. Die draait als een malle zo hard. Soms stopt ie even en gaat ie weer door. Heb dit nog niet eerder gehoord tijdens het laden. Onder de motorkap voelt niets heet, maar klinkt niet best.
In deze 3 weken dat ik de auto heb nog niet eerder gehad.
Klinkt dit iemand bekend? Mag de video niet uploaden merk ik.

O, nu ik hem loskoppel en start geeft werkelijk alles storing... Front Assist, lane assist, iets met de lampen en moet hem in p stand zetten en werkplaats opzoeken... Zozo.

Bijlagen

• 20240615_120909.jpg
    20240615_120909.jpg
    672,7 KB · Weergaven: 40
Ok, nou doet ie het weer... Kan zoiets nog te wijten zijn aan software 1803? Usb c stick is onderweg voor de update.

Nee lijkt mij niet.. bijwerken is sowieso aan te raden maar de 5F unit heeft geen invloed op de fan die aan je radiateur hangt..

Smeeuwis

Donateur
Bij mijn auto draait ie om de zoveel tijd als ik ah laden ben. Net als bij je telefoon wordt ook de HV accu warm als je laadt. Als dan de buitentemperatuur ook wat hoger is komt die fan er wel in om de boel te koelen. Een leen Tiguan PHEV die ik twee jaar terug reed had dat ook. Lijkt mij normaal.

De foutcodes zijn uiteraard niet normaal, hopelijk helpt de update.

EdK

Forumguru
JA de fan zal aangestuurd worden door een sensor die ergens de temp meet.
En als die plek niet heet is en dus onder de ingestelde waarde blijft zou fan uit blijven.
Maar als die sensor de verkeerde waarde doorgeeft omdat hij stuk is of de data word verkeerd begrepen door de BMC dan kan die harder gaan draaien.
ëén ding is zeker de Fan zelf is goed

coppe218

Senior Member
Heb ik met mijn IV ook gehad, in het begin. Het gaat zo hard dat de buurt zelfs begon te vragen hem niet snachts te laden. Is bij mij onder garantie iets aan gedaan met een module software update, maar weet niet precies wat helaas. Een meewerkende dealer (zijn er helaas maar een paar van) helpt wel om dit soort problemen op te lossen.

Er schijnt een terugroepactie te zijn geweest in feb 2022 voor een 1 of andere module. Volgens de medewerker aan de telefoon kon dit er goed mee te maken hebben. Ik had bij aankoop al wel gekeken bij RDW of er terugroepacties open stonden, maar was niet het geval. Toch konden ze zien dat deze nog niet gedaan was.
Ben benieuwd. Kan 24 juli terecht. Zal ze gelijk melden over de DAB ontvangst bij inschakelen achterruitverwarming.

Tees

Donateur
Bij de RDW staan alleen terugroepacties geregistreerd die een gevaar opleveren. Dat is (gelukkig) maar een fractie van het totaal aan terugroepacties, de rest staat bij de dealer geregistreerd.

Bovenaan Onderaan