Facelift stuurwiel?

casejunky

Forumguru
Hallo iedereen,

Ik heb al meerdere mensen hier gezien met een facelift stuurwiel of een soortgelijk stuurwiel in hun superb.

Kwam ook al dergelijke topics tegen van 2017 maar heb geen idee hoe actueel dat nog is dus ik durf mijn vraag wel te stellen:

Kun je een dergelijk stuur zoals deze:
https://www.cars-equipment.com/en/s...eels-4/oem-flat-bottom-mfsw-steering-wheel-7/

1 op 1 in mijn auto plaatsen? Heb nu een S2 uit 2009 met MF stuurwiel maar dan de oude versie met het groene logo, en zonder telefoon bediening.
 

JeroenHamann

Forumguru
Ja dat gaat passen, echter moet je als je wel stuurbediening wil een module plaatsen of je koopt ook stuur zonder stuurbediening.

Ik heb ook een stuur facelift in mijn superb gemonteerd ik heb bijv flippers aan het stuur maar die hebben in mijn auto geen functie maar stoor me er ook niet aan.

Ik zou op marktplaats of onderdelenlijn eens kijken dan ben je stuk goedkoper uit dan een nieuw stuur.

Ander kan je ook eens kijken op skodaautoteile.de
 

skodasuperb94

Forumguru
Stuur wat je in de link aangeeft is wel voor een DSG! weet niet of je die hebt?.

Deze onderdeel nummers had ik voor mij 2013 superb nodig voor een FL stuur.
Ik heb een MF stuur en heb niets hoeven aanpassen.

steeringweel 3T0 419 091 AJ
Airbag 3T0 880 201 G IZY
Airbagcable 5 JA 971584

En stuur anders Aleš even een mailtje, kan in het engels en hij zal je netjes antwoorden.
 

skodasuperb94

Forumguru
Let er wel op dat je nog een andere airbag nodig hebt met het juiste kabeltje. Je oude airbag gaat nl niet meer passen.
 

casejunky

Forumguru
Ja dat gaat passen, echter moet je als je wel stuurbediening wil een module plaatsen of je koopt ook stuur zonder stuurbediening.

Ik heb ook een stuur facelift in mijn superb gemonteerd ik heb bijv flippers aan het stuur maar die hebben in mijn auto geen functie maar stoor me er ook niet aan.

Ik zou op marktplaats of onderdelenlijn eens kijken dan ben je stuk goedkoper uit dan een nieuw stuur.

Ander kan je ook eens kijken op skodaautoteile.de

Hoezo moet ik een module plaatsen als ik al stuurwiel bediening heb?(die heb ik nu ook neem aan dat die gewoon overgenomen word?)

Stuur wat je in de link aangeeft is wel voor een DSG! weet niet of je die hebt?.

Deze onderdeel nummers had ik voor mij 2013 superb nodig voor een FL stuur.
Ik heb een MF stuur en heb niets hoeven aanpassen.

steeringweel 3T0 419 091 AJ
Airbag 3T0 880 201 G IZY
Airbagcable 5 JA 971584

En stuur anders Aleš even een mailtje, kan in het engels en hij zal je netjes antwoorden.

Ben ik met deze onderdelen net zo duur uit dan? En idd met een MF stuur? En die flippers die er aan zitten voor DSG als ze niet werken vind ik niet erg als de rest maar werkt


Oh ja wellicht staat de airbag er ook bij ja, maar dan heb je wel het mooiere chrome logo (dat is mijn persoonlijke mening)

Ja jij linkt naar een 2ehandse maar ik denk dat je uiteindelijk met een airbag en alles erbij dan toch net zo duur uit bent als die ik linkte?
 

casejunky

Forumguru
Ik was voor mijn nieuwe stuur compleet 483 kwijt incl verzenden.

En dat is er ook zo'n een met een vlakke onderkant en een 3 spaak? Want als ik de nummers Google kom ik wel wat tegen maar kan er niet helemaal wijs uit worden. Aleš zei je hé? Die is een lid hier?
 
Bovenaan Onderaan