Columbus Fabia Wagon 2014 - Melbourne.

erik_melbourne

Nieuw lid
Hallo,

Heb wat advies nodig, Skoda kennis hier is zeer beperkt!!

Ik heb een nieuwe Skoda Fabia gekocht. Deze kwam met een standaard headunit. Nu kan ik van iemand een RNS-510 overnemen. Ik wil dit voornamelijk omdat ik het geluid wil verbeteren, huidige unit doet 2bas en 2tweeters maar ik wil graag gebruik maken van de speakers achterin.

Mijn vraag; past deze unit in mijn Fabia? Ik heb gezocht.. maar ondersteund deze unit 8 speakers? en.. ik moet er een GPS draad los bijkopen zijn deze prijzig? en kan de parkassist hierop worden aangesloten.. laatste vraag... er is mij verteld dat ik de unit moet coderen, is dat iets dat ik zelf kan doen?

Alvast bedankt,

Groet Erik.
 

ertromp

Forumguru
Welcome mate!

Welk type Fabia : de 2 neem ik aan? De RNS 510 kan in de Faab 2
Wellicht zal er eea middels VCDS aangemeld moeten worden of door een dealer daar ergens.
Ik vrees dat Breda of Apeldoorn een beetje uit de buurt is voor je :deuk:

En trouwens welkom hier! Dus ook in Australië wordt het forum gevolgd?
 

erik_melbourne

Nieuw lid
He Hi,


Geen UTE voor mij!

Bouwjaar 2014, dus denk dat het de 2 is.. geen idee eerlijk gezegd.
VCDS (computer van de auto?) = kan ik dus niet zelf doen.. moet dus naar een mannetje.. had gehoopt hem der zo in te zetten. De extra speakers moeten er ook ingezet worden.. dus dat word een 2 in 1 klus.

Skoda dealer hier verkoopt eigenlijk alleen de auto en verder is de service minimaal, helaas. Het is mijn eerste auto moet dus nog een hoop leren.

Bedankt zover...
 

ertromp

Forumguru
VCDS is een software pakket die op bijvb een laptop staat en waarmee je dmv een stekker verbinding maakt met de obd stekker in de auto
Wat je kunt doen is als er veel VW enthausiasten zijn daar proberen via een VW forum aldaar iemand te benaderen die VCDS heeft. Die kan nl. ook in de Fabia kijken aangezien techniek tussen Skoda en VW gedeeld wordt
 

Noord26

Forumguru
Een Skoda deelt zijn techniek 1 op 1 met de Volkswagen groep. Dus neem aan dat men er ook wel iets van VW af weet?
 

ertromp

Forumguru
Dat is inderdaad zo aan de blauwe aansluiting te zien de goede gps antenne.
En inderdaad de RNS 510 is geschikt voor 8 speakers
 

CDK

Forumguru
Langs de VW voor VCDS zal niet gaan lukken, in NL is het voor merkgebonden garagebedrijven verboden om dit te gebruiken, omdat er onder andere verborgen opties aangezet kunnen worden in de elektronica modules waarvoor de klant bij aankoop niet betaald heeft, vandaar dat dealers gebruik maken van VAS een enigszins beperkt software programma voor VAG ontwikkeld en goedgekeurd.
 

EdK

Forumguru
Muis gps is inderdaad mooie optie die je bij de voorruit onder het dashboard kunt monteren, belangrijkste is wel dat de stekker correspondeert.
En weet niet hoe het met de aussie speakers zit maar als je nu alleen maar voor speakers hebt zitten en niet achter dan zul je buiten de aanschaf van de speakers ook nog de bedrading moeten leggen...

En mbt het aanmelden met VCDS.
Het radiodeel van de RNS zal het naar alle waarschijnlijkheid meteen doen omdat dit al staat aangemeld
Maar het navi gedeelte moet even aangemeld worden.
Maar dit moet bij een Skoda / VW of Seat dealer gewoon gedaan kunnen worden
 

Rallye

Forumguru
Onder de volgende link meer info over welke Fabia wanneer geproduceerd is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Škoda_Fabia
De nieuwe Fabia 3 wordt nog niet beschreven.

Grapig hoe zo'n forum de internationale uitwisseling bevordert. Ik heb een poosje meegediscussieerd op een Australisch Peugeot 206 GTI-forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan