Fabia type2

joergarms

Senior Member
Gister stond mijn eigen Fabia bij de garage voor enkele aandachtspuntjes.
Ik had bij het maken van de afsrpaak al om een leenauto gevraagd, die kreeg ik dus mee.
Tot mijn grote verrassing een gloednieuwe Fabia.
Heb er alles bij elkaar denk ik 100 k in gereden.
Ik was 's avonds blij dat ik mijn eigen auto weer kon ophalen.

Om te beginnen vindt ik dat de nieuwe Fabia teveel plastic heeft gekregen aan in het interieur, dat doet erg goedkoop aan.
Daarbij ook nog eens de kleurstelling boven antraciet onderin bijna wit, kwam er goedkoop over.
De knoppen van de verwarming zijn wel errug groot.

Dan de motor, die is veel luiddruchtiger geworden, terwijl ie absoluut niet vlotter is. Koppeling pakt wel lekker sportief aan.

In deze Fabia zat de Skoda Dance radio, het geluid kon me niet echt bekoren, ondanks dat ik toch flink met de instellingen heb zitten rommelen.
Wel leuk is de aux ingang naast de handrem, kun je je Ipod o.i.d. op aansluiten.

Je merkt het al, echt heel positief ben ik niet over de nieuwe Fabia.
Gelukkig kan ik nog een tijdje in die van mij rijden, hopelijk is er dan inmiddels een goede facelift uitgevoerd.
 

Fabia

† In Memoriam
Had je een diesel of een benzine mee? Wat ik wel een voordeel van de nieuwe Fabia vind is dat je eindelijk een climatecontrol kan krijgen, dat is op de eerste Fabia nooit leverbaar geweest. En ik vind de hoge plaatsing juist erg prettig. Nu moet je bij de F1 echt naar beneden kijken bij het instellen.
 

joergarms

Senior Member
Ik had een benzine versie mee.
De knoppen zitten qua hoogte redelijk, maar eerlijk gezegd stel ik zoiets niet zo vaak in.
Deze had geen Climatecontrol, maar das inderdaad wel een mooie optie ja.
 

Red Devil

Actief lid
ik kijk niet echt naar de knoppen eigenlijk;)
ogen op de weg houden(A) haha.. en maar draaien(graaien) naar de knoppe(A)
 

Mark

Banned
Ik heb de radio Dance in mijn Roomster zitten (af-fabriek geplaats), na wat me de instellingen bezig geweest te zijn ben ik daar toch zeer tevreden over.
Ook heb ik het tweekleurig dashboard, nu vind ik niet dat dit goedkoop over komt hoor.
 

LenK

Forumguru
2-tone is bij alle merken/typen de duurdere variant. Dus hoezo goedkoop?

Het zorgt er ook voor dat je interieur er niet uitziet als een grafkelder, maar lekker fris en licht. Beslist prettiger in het komende herfst/winter seizoen.
 

EdK

Forumguru
Heb ook de 2 toon kleur en moet eerlijk zeggen dat het in begin echt wennen was, ook vanwege de lichte kleur ! Maar na nu al een tijd met deze kleurstelling gereden te hebben is het zeer prettig licht
Als ik nu in een compleet zwarte dashboard uitvoering zie is het net of ik de grafkelder instap zo donker !!

Maw het is echt wennen maar daarna wil je niet anders !!

En die grote knoppen zijn inderdaad wat hoog uitgevallen maar daardoor een heerlijke grip erop !! Ook voor mensen met bv reuma is dit makelijker bedienbaar !!!
 

joergarms

Senior Member
Ja ok, over de hoogte van de knoppen valt natuurlijk te discussieren.

Maar de kleurstelling van het interieur kon mij gewoon niet bekoren.
Ik vond de lichte kleur gewoon teveel naar wit neigen, het contrast met het donkere gedeelte was in mijn ogen te groot.
Je kon in de oude fabia ook een interieur krijgen met warm/ zacht beige onderin, dat vind ik veel mooier.

Ik meen dat het de 1.4 was, aan het vermogen te voelen wel, kwam niet echt over als een scheurijzer.

Wat de radio betreft, het kan ook aan de speakers liggen, misschien zitten in de Roomster wel zwaardere varianten of is de klankkast gewoon beter.

Ik merk wel dat deze topic heel wat antwoorden losmaakt, das opzich wel leuk.
Ik wil de Fabia2 verder niet afzeiken ofzo, maar in eerste instantie viel hij mij, voor een nieuw model gewoon wat tegen.
Ik ben nu heel benieuwd hoe ik op de nieuwe combi ga reageren, qua lijn denk ik dat die sowieso mooier is, nog even wachten tot maart, dan staat ie bij de dealer als het goed is.
 

Fabia

† In Memoriam
Ja ok, over de hoogte van de knoppen valt natuurlijk te discussieren.

Maar de kleurstelling van het interieur kon mij gewoon niet bekoren.
Ik vond de lichte kleur gewoon teveel naar wil neigen, het contrast met het donkere gedeelte was in mijn ogen te groot.
Je kon in de oude fabia ook een interieur krijgen met warm/ zacht beige onderin, dat vind ik veel mooier..

Maar ook erg besmettelijk. Heb een tijdje geleden in zo'n Fabia gereden en het gebied rondom handgrepen bij het portier was al erg smoezelig aan het worden. Geef mij dan toch maar een zwart interieur, ben ik wat minder bang voor vlekken en slijtage.
 

joergarms

Senior Member
De leenauto die ik meehad, had aan de passagierskant al zwarte strepen lopen over het lichte kunststof, niet bepaald praktisch dus.
 

Boet

Actief lid
Ik hou zelf van een rustig interieur, dus heb ik voor compleet zwart gekozen...in combinatie met een glazen dak valt het grafkelder-idee gelukkig mee.

De Dance-radio viel mij in eerste instantie ook wat tegen. Nu ik er wat (lees veel) mee heb zitten violen, is het geluid een stuk beter. Topkwaliteit is het niet (wat te dof en donker geluid), maar helemaal niet gek.

Verder lijkt mij een tweekleurig interieur ook knap besmettelijk...met twee kinderen heb ik dat liever niet;)

Maar goed, ik rij Roomster. Wellicht scheelt dat qua geluid in de acoustiek...
 

Fabia

† In Memoriam
Ik vond dat glazen dak echt te gek, dat geeft echt een heel ruimtelijk gevoel. Dat zou ik zeker bestellen als ik een Roomster zou kopen.
 
Bovenaan Onderaan