Fabia swing radio met bluetooth

Andyk

Lid
Hallo,

Als er op een swing radio het bluetooth logo staat (achterkant van de radio).
Zit er dan een bluetooth module in gemonteerd?
Dacht dat die alleen in een aparte module te krijgen zijn..
Alvast bedankt.

Andy.
 

Cordoba

Forumguru
Geen idee of het bij mijn radio aan de achterkant staat, maar mijn Swing heeft gewoon BT (auto is van dec. 2016).
 

Andyk

Lid
Op dit moment heb ik namelijk een Swing radio zonder phone optie.
En zag ik dus een Swing radio met phone optie, waarbij op de achterkant een bluetooth logo staat.
Nu heb ik ooit eens ergens gelezen dat er radio's geleverd zijn met de bluetooth module erin.
Vandaar de vraag..
 

Rallye

Forumguru
Van de Swing ken ik dat verhaal niet, van de Amundsen wel. Dat ging echter over de RNS315 Amundsen, passend in een (bijvoorbeeld) een Fabia II en niet in een III zoals jij hebt.

Van welke Swing had jij dit gelezen?
 

Andyk

Lid
Hmm,dan vermoed ik dat het de amundsen radio moet zijn geweest @Rallye..
Zal morgen eens bellen met het bedrijf of hun dat weten.
 

Rallye

Forumguru
Zie nu dat het om een Fabia III gaat, met een andere versie van de Swing. Mij antwoord ging op voor de Amundsen in de Fabia II.
 

Antera

Donateur
De F3 heeft geen BT standaard erin zitten de enigste die dat hadden waren de MMI 3G systemen van audi en bepaalde versie's van de RNS315
 

Andyk

Lid
In mijn F3 zit het dus niet standaard.
Of het moet er wel inzitten maar niet geactiveerd, weet ook niet precies waar die zou moeten zitten..
Iemand tips over de locatie?
Kan ik deze dagen een blikje werpen,haha.
 

Rallye

Forumguru
Nee, juist die “inbouw maar niet activeren” goldt voor een aantal exemplaren van de RNS 315, de Amundsen uit de Fabia II. Dus niet voor de Swing en zeker niet voor de Fabia III.

Je zult dus een after market carkit moeten inbouwen. Ik heb goede ervaringen met een carkit van Bury.
 

Andyk

Lid
@Rallye ik zit er aan te denken om een originele te kopen inclusief kabelboom.
Maar weet alleen niet precies waar dit gemonteerd moet worden..
 

Rallye

Forumguru
Ik heb geen Fabia III en geen Swing, dus kan ik niet uit ervaring daarmee spreken, maar volgens mij kent Skoda met ingang van de Octavia III en dus Fabia III geen aparte OEM carkits meer. In de Octavia II zat er inderdaad een aparte OEM-carkit onder de bijrijdersstoel. Nu is de carkit, indien aanwezig, verwerkt in de radio. Dat lijkt in ieder geval bij mijn Octavia III en Amundsen zo te zijn.

Ik vraag mij daarom af of er wel een losse originele carkit voor de Fabia III is. Waar heb jij die gevonden?
 

Crafter

Actief lid
Ik heb in de hatchback een Swing met Phone optie zitten, heb nog niet achter de radio gekeken, moet Ik nog pennen voor vinden om m er netjes uit te halen. Ik heb in de combi een Amundsen, ook met Bluetooth, zou het wel bijzonder vinden als je zo'n uitgebreide radio hebt zonder telefoon optie...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Als je telefoon geen bluetooth vindt, zal hij er wel niet inzitten. Ik ben benieuwd of je iets vindt....
 

Crafter

Actief lid
Als je telefoon geen bluetooth vindt, zal hij er wel niet inzitten. Ik ben benieuwd of je iets vindt....
Hij kan misschien op niet zichtbaar staan... maar als er geen knop phone op zit, dan os de kans lijkt me zeer klein dat je iets voor elkaar zal krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of de exemplaren waar geen BT in zit, geen Belgische import auto's zijn. In Belgie is volgens mij nog steeds de Bolero? leverbaar, die eigenlijk identiek is aan de Swing, maar dan zonder BT, of haal ik nu zaken door elkaar?
 
Bovenaan Onderaan