Fabia II of nieuwe Fab I elegance plus?

Ik sta in dubio. Binnenkort wil mijn Faab Combi inruilen voor een nieuwe. De Fabia II ziet er leuk uit, maar door zijn extra hoogte ook smaller dan mijn huidige auto. Bovendien heeft de hatchback logischerwijs minder kofferruimte.
Ik kan nu drie dingen doen: Fabia II kopen en interen op de kofferbak, wachten op de nieuwe combi (begin 2008), of het oude model kopen in de Elegance Plus-uitvoering. Daar zit echt alles zo'n beetje op, tot en met esp toe. In dat geval zou ik gaan voor de 2.0. Lijkt duur (met met. lak tegen de twintig mille), maar met wat extra toeters en bellen komt een Fabia II 1.6 sport ook al gauw rond de 20.000 euro of meer. De combi wordt uiteraard nog wat duurder. Wat zouden jullie doen?
 

LenK

Forumguru
Ik zou wachten tot de nieuwe combi komt.

Als je nu de oude koopt krijg je over een half jaar spijt als de nieuwe combi op de markt komt.
En als je een "nieuwe oude" koopt heb je ook niet echt het nieuwe auto gevoel, maar meer een deja-vu.

De 2.0 is lekker snel voor een Fabia, maar ook wel lekker dorstig.

Je auto van 2004 kan ook best nog wel even mee.
Dus nogmaals: Ik zou wachten tot de nieuwe combi komt.

Of als je niet persé de kofferruimte hebt de Fabia hatch (koffer is groter dan huidige hatch).
 
thanks
ik heb nog geen heel duidelijke plaatjes gezien van de nieuwe combi, maar ik vind de kont van de nieuwe fabia stukken minder dan de neus. dat doet het ergste vrezen voor de combi-variant. maar goed, dat is een kwestie van afwachten
 
Ik heb hetzelfde probleem,
Moet een nieuwe leaseauto bestellen en wil de Fabia Combi bestellen.
Ik Rij nu in een huurauto en denk niet dat mijn baas kan wachten tot de nieuwe combi er is. De oude vind ik ook erg mooi. En is nu best leuk met al die opties op de Spirit Plus en Elegance+.

Ik hoop dat er snel bekend wordt gemaakt wanneer de nieuwe combi leverbaar is dan kan ik een beslissing maken. En de auto bestellen.
 

Roel

Lid
Kijk maar eens op de nieuwe thread; daar staan foto's, maar ik weet niet of het je bevalt.....
 
roel
heb ik gedaan, zelfs enkele foto's gepost, maar volgens mij zijn dat pc-animaties. hoe ie er in het echie uitziet, is volgens mij nog even afwachten.
 

Hetzer

Forumguru
Ik wacht ook lekker af hoe de nieuwe Combi eruit ziet en wat hij gaat kosten, maar ik zit er toch hard aan te denken om volgend jaar mijn huidige combi in te ruilen voor een HB , en dan wel een zwarte met WIT dak, lekker!!!!!!!!!
 

joergarms

Senior Member
Absoluut hip, een zwarte met wit dak.
Klein beetje van Mini Cooper afgekeken, maar ja.
Beter goed nagemaakt dan zelf slecht verzonnen.
 
storm blue met wit dak lijkt me ook niet verkeerd. tja, en dan de spiegelkappen ook graag in wit. als je dan toch aan het plagiëren bent.
 

Mark

Banned
Je krijgt nu flinke korting als je nog een oude Fabia Combi koopt, dit is altijd handig meegenomen.
Het nadeel is zeker dat je er een pak minder gaat voor terug krijgen als je hem binnen een paar jaar inruild.
Ik zou persoonlijk nog even wachten tot je de echte Combi hebt gezien van de FabiaII, en dan pas een beslissing nemen.
 

Hetzer

Forumguru
@Mark, in NL scheelt het niet veel,hier heb je nu een Fabia-1 Combi Spirit voor 14250 euro met 1.2 47 kw motor airco etc,maar je hebt ook een Fabia-2 Hatchback Ambiente met 1.2 51 kw en airco ,kost iets duurder 14.750

, dus wat wil je een nieuw smoeltje of wat meer ruimte???

ik zou voor het nieuwe smoeltje kiezen!!!
 

Mark

Banned
Hier in België gaat er bij aankoop van een oude Combi 2000€ korting af, tevens krijg je verschillende optie's er gratis bij.
Voor een Combi Clasic (1.4benzine) betaal je 13000€ en een Elegance (1.4benzine) gaat voor een dikke 15000€ over de toonbank, daar moet je dus nog je korting van aftrekken.
Ga je puur voor de centen en ruil je de wagen de éérste 10 jaar niet in dan zou ik persoonlijk voor de oude Fabia Combi gaan, anders nog even de kat uit de boom kijken en wachten tot je de nieuwe Combi met eigen ogen hebt kunnen bekijken.
 
Bovenaan Onderaan