Fabia II in AW nr. 22-2007

higgy

Forumguru
De Fabia II komt er als algeheel winnaar uit in de vergelijkende test in Autoweek nr. 22-2007. Tegenstanders: Peugeot 207, Suzuki Swift, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Opel Corsa en Renault Clio.
 

Wallie

Lid
Gister even bij de kiosk vluchtig doorgekeken, wel jammer dat de fabia bij 100 en 120 km/u ook de luidruchtigste is.
 

Roel

Lid
Ik heb de test gelezen en vind het zeer knap dat de Fabia er met de eindoverwinning vandoor gaat, tussen een gezelschap van gerenommeerde merken.
Persoonlijk zou ik toch voor de Seat kiezen, gezien de uitrusting en prestaties. Dat ie er wat bedaagd uitziet neem ik dan wel op de koop toe.
 

LenK

Forumguru
Bij 100, 120 resp 4.4 en 4.2 dB meer herrie dan de stilste auto uit de test (Opel Corsa). 3 dB is 2x zo hard, dus ruim 4 dB is dan wel heel wat luidruchtiger!
Geluids-isolatie is toch wel HET min-punt van Skoda.
 

Fabia

† In Memoriam
Wat ik erg leuk vind is de tekst op de voorkant van de autoweek: Ideale schoonzoon Fabia schudt de compacte klasse op. Dat is een leuke binnenkomer voor de rest van de test.
 
Bij 100, 120 resp 4.4 en 4.2 dB meer herrie dan de stilste auto uit de test (Opel Corsa). 3 dB is 2x zo hard, dus ruim 4 dB is dan wel heel wat luidruchtiger!
Geluids-isolatie is toch wel HET min-punt van Skoda.

Weet je, mijn vriendin rijdt met een Ibiza 1.4 TDI 80pk .... onlangs heb ik met een Fabia I 1.4 TDI gereden... en ik vond persoonlijk dat die beter geisoleerd was dan de Ibiza hoor.

Wil je geen lawaai ? Koop dan een saaie mercedes die twee tot drie keer zoveel kost
 
Bovenaan Onderaan