Fabia I Combi 6Y5 AQW - MAP+MAF or alleen MAP?

gossy

Actief lid
M'n OBDII gevonden op een stoffige plank en dacht ik kijk weer eens of er codes zijn - 0 gelukkig maar hoofdkrabbertje dus - had dit Czech blok nou alléén een MAP of ook nog een MAF?
MAP leest prima weg, MAF staat 0.00g/s..
 

gossy

Actief lid
..kreeg al kleine hint by mister auto - 8 opties voor een MAP sensor, 0 opties voor een MAF sensor :D
 

Cordoba

Forumguru
Beetje afhankelijk van tijdsbeeld en motortype wordt of de term MAP of de term MAF gebruikt, maar de sensor heeft dezelfde taak.
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht even dat het eerste linkje alleen maar museum-sensors bevatte, maar zag dat er toch ook nog een membraamversie op staat.
 

turboturbo

Forumguru
Mijn Skoda heeft vzv ik weet een MAP én een MAF.
Is een MAP niet alleen in geval van een turbo motor?
 

gossy

Actief lid
A typical naturally aspirated engine configuration employs one or the other, whereas forced induction engines typically use both; a MAF sensor on the intake tract pre-turbo and a MAP sensor on the charge pipe leading to the throttle body.

bij een turbo zijn allebei idd handig - mijn motortje is dat in ieder geval zeker niet lol
maar voor zover ik weet zijn er ook níet turbo motoren die beide hebben - in geval van falen van de een dan nog steeds de ander
 

gossy

Actief lid
18 jaar oud membraantje daarbinnen in.. Denk dat ik schoonmaken skip en gewoon een nieuwe sensor erin zet - gezien t slakkenhuis binnen is het schoonmaken sowieso een beetje hmm.

Fae Facet Febi Pierberg of VDO - iemand een voorkeur qua merk?
Zelf zegt VDO mij het meest.. vier tientjes. Bus cleaner een tientje.
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actief lid
in dit geval geen imitatie merk maar dus een typo van mij ^^ Pierburg yes.. De op 1 na duurste van de rij wel.
Hella was ook nog een kandidaat..

maar eerst maar even dat gasklephuis
 

gossy

Actief lid
Bij de vier suppliers van onderdelen waar ik bekend mee ben helaas voor ons type skoda geen Bosch anders had ik die wel gedaan idd - wel Beru.
 

gossy

Actief lid
een ander ding - die prachtige plastic engine cover.. Die rammelt een eind weg dus en ik wil dat ding erafhalen en hup de kliko in doen máár.. de olie dop past alleen op dat plastic ding grrrr Is er een Skoda oliedop die direct op t blok past?
 

turboturbo

Forumguru
Bij de vier suppliers van onderdelen waar ik bekend mee ben helaas voor ons type skoda geen Bosch anders had ik die wel gedaan idd - wel Beru.
Hm, oke dat zou kunnen, misschien omdat het nog een Tsjechisch blok is? Beru is dacht ik ook een goed A merk, dan zou ik die kiezen.

ps. Als je je engine cover weggooit, mag ik dan tegen onkosten vergoeding beide plastic schroeven incl. borgpen/veertje en rubbertje van je hebben? Ik ben er een kwijt en de dealer is niet in staat om die apart te leveren (na zo'n 4 pogingen) Op de sloop zijn ze altijd al weg.
cp033397-18t-engine-cover-fasteners-screws-clips-99-05-vw-jetta-gti-audi-tt-genuine.jpg
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actief lid
ik zal t onthouden Turbo ^^ is goed

Ja Beru is ook prima spul. VDO zit in mijn hoofd ivm andere hobby - bootjes.. Al dat spul is VDO
 

gossy

Actief lid
een aantal jaar geleden was ik hier ook lid -kan mij herinneren dat jij en Cordoba en Corne en Fabia leuke en behulpzame reacties gaven. Weet begot niet meer welke mail of nick ik toen had... paar pc's en mobieltjes geleden was het

Toen ik zijdelings ergens melde dat mijn emblemen aan gort waren op de motorkap en kofferbak - spontaan iemand die een paar gloednieuwe opstuurde en er niks voor hoefde te hebben - wie dat was geen idee meer maar ik heb ze goed ontvangen en als die persoon dit leest laat ff weten dan kan ik nog even zeggen hoe blij ik ermee was/ben!
Twee verhuizingen verder vond ik die emblemen weer vorige maand in een verhuisdoos.. m'n zoontje die er toen nét was staat nu klaar met schroevendraaiers om ze morgen te monteren =] Volgens hem op zijn fiets dan wel



Dus als ik die kap eraf sloop en ik je blij kan maken met die pins hoef er echt niks voor te hebben hoor
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Is er een Skoda oliedop die direct op t blok past?
Tape, ducktape...
Anders dat stuk van je cover waar oliedop nu mee vastzit er met gatenzaag uit zagen en die alleen terugplaatsen ...
Of gaat dat ook nie lukken ?
 

gossy

Actief lid
nee - die cover zit met die pins vast die Turbo graag wil dus - de 'sleutel' van de dop past in uitsparingen in dat plastic van die cover - t blok zelf is volgens mij helemaal rond zonder sleutel zeg maar in de opening hmm wacht nee volgens mij wel een paar uitsparingen erin uit mn hoofd. Morgen tijdens de andere klusjes even kijken weer. Meet ik die even op en langs Ooievaar een paar dorpen verderop.. Ik zou denken dat de 'specs'van de dop niet zo kritiek zijn als bv een afdop van een radiator - sinds die standaard dop op de cover zit en die cover pas een end verder weg pas gezekerd zit op t blok zit er best wat speling tussen..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan