Fabia Hatchback 1.2 TSI Rally-Green

Hij kon het weer niet laten. Na 1,5 jaar in onze skoda fabia combi greenline te hebben gereden heeft hij weer een nieuwe auto gekocht. een hatchback 1.2 TSI rally green.

3x raden wie het is...........

Volgende auto's heeft hij op zijn naam gehad.
volkwagen polo
fiat cinquecento
skoda fabia-1 hatchback
skoda fabia-1 combi (diesel)
skoda Roomster
skoda fabia-2 combi
skoda fabia-2 combi (greenline)

Noord26

Forumguru
Dan houdt je nog een luchtfilter over en velgen Hetzer? Ik ging overigens alleen af op de kleur groen..

:winkie:

Hetzer

Forumguru
thx

Het is natuurlijk geen strepen trekker, maar je voelt gewoon dat het blokje graag wil !!

ik speelde alweer een tijdje met het feit dat ik toch iets meer pk's wilde in mijn blok.
ik speelde dan ook met het idee op mijn auto van een stage-1 kit van JD te laten voorzien.
Dit zou ik pas gaan doen na het verstrijken van de garantie periode, over 6 maanden en dit zou dan 700 euro gaan kosten, ook wilde ik de verlengde garantie gaan bij kopen a 400 euro.
Komt in totaal 0p 1100 euro voor de snelle rekenaars.
Nu zat ik te denken of de auto dat wel waard was, en ben stiekem eens gaan informeren bij een aantal dealers in het land wat mijn autootje nog waard was.
Heb serieus overwogen om een oude O-1 Rs te kopen, maar hierbij kwamen de lasten (verbruik, mrb) wel erg hoog uit. Dus toch maar naar iets anders, dan kom al snel uit bij een Fabia TSI
Er staan genoeg jonge Faabjes op het net en de prijzen variëren behoorlijk. Uiteindelijk een shortlist gemaakt van 4 Fabia TSI Hb (86pk) alle in de enige echte kleur, het Rally-green.
Uiteindelijk ben ik geslaagd bij ab-mulder hij had er 2 staan, uiteindelijk is het een 2 maanden oude Fabia geworden, deze is in de week van de laatste forum-meeting op kenteken gezet en er staat slechts 2000 km op.
Voor mijn gevoel heb ik een wijs besluit genomen, of het verstandig is m.b.t. de vaste lasten weet ik niet!!
Maar het Faabje reed zo lekker dat ik na de rit gelijk om was.
Uiteindelijk rij ik nu voor 800 euro (bij te betalen bedrag) een zo goed als hagel nieuwe auto, ben ik nog voordeliger uit dan de optie chiptuning +verlengde garantie
Volgende week donderdag ga ik hem ophalen, dan komen mijn 15 inch lm velgen met winterbanden erop, deze moeten dan in de zomer het veld ruimen voor witte 17 inch Gigaro's

Zijn dat leasertjes die je erdoor fietst, of gaat het hier iedere keer over verkopen/kopen?
Als ik m'n vrouw zo ver zou kunnen krijgen zou ik dat ook willen doen... Nu heb ik al iedere keer het 'geluk' (not) gehad dat de wagen 'opgebruikt' was (lees: perte totale) op het eind van de voorbije 3 jaar.

[edit] nvmd. was net te laat om je reactie te lezen, kopen/verkopen dus [/edit]

MarcoO2

Forumguru
Leuk, Hetzer! Ga je er nog iets aan veranderen? Velgen, neem ik aan? En wanneer krijg je hem?

(ps weer wat geleerd, ik was nog onbekend met het fenomeen "badgirl...") ;)

Noord26

Forumguru
Feit blijft dat €800,- bij leggen op een auto van vrijwel anderhalf jaar jonger en een prettigere motor heeft is natuurlijk een nette deal.

Betekend ook dat je genoeg hebt terug gekregen voor je GL!

ps. Hebben ze bij Mulder geen 1.4 RS Combi te koop staan... :winkie:

Hetzer

Forumguru
De witte rs was idd al verkocht, maar goed deze was toch boven mijn budget.
Maar goed 2 maanden en 2000 km geleden, koste deze auto met opties nog 15.502,25 euro (incl btw en bpm)
Ik zei al deze auto is in de week van de forum meeting op kenteken gezet, toen kwam dit ook te sprake met Ronald van Ab-Mulder

Er is nog een flink bedrag afgegaan van de originele prijs, mede door de demo korting & onderhandelen, maakte het bij te betalen bedrag op 800 euri's, dat word voor het eerst in mijn leven een auto contant afrekenen denk ik ;)

@Marco Het is een Ambition uitvoering met tour pakket, mijn huidige zwarte 15 inch Alutec velgen met winterbanden gaan eronder, gevolgd door Witte 17 inch Gigaro velgen in de zomer

van_der_P

Senior Member
Proficiat met de aanschaf van de nieuwe Fabia.
Als je voor je gevoel de goede keuze gemaakt hebt, dan is het toch goed.
Veel veilige kilometers toegewenst.

Ik heb nog nooit anders dan contant afgerekend (als pinnen ook contant is):winkie:

Ronbe

Senior Member
Goede keuzeHetzer !
Toen ik de eerste keer in de Fabia met TSI motor reed was ik ook bijzonder aangenaam verrast.
De Ambition met tourpakket is een wagen met een uitgebreid optiepakket.
Veel plezier !

Noord26

Forumguru
We horen het wel weer als je (stiekem toch) gaat vallen voor een stage-1 van JD icm de TSI..

:super:

Bovenaan Onderaan