Fabia Greenline 1.2 TDI gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guliko

Nieuw lid
Hoi, ik ben nieuw op het forum. Ik had een Skoda fabia greenline 1.2. Het karretje was helemaal mijn auto geworden, pas 4 maanden in mijn bezit. Nu heeft een of andere onverlaat deze auto donderdagnacht bij mij voor de deur weggehaald en zitten wij zonder. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kon gebeuren en hoe ik in de toekomst met extra antidiefstalmaatregelen kan voorkomen, want een andere gaat er wel weer komen.

ertromp

Forumguru
Er is van allerlei elektronische apparatuur om die startblokkering op te heffen of te omzeilen dat stelt nl. weinig voor.
De professionele autodief krijgt helaas alles van z'n plaats.
Goed middel: extra stuurslot:

phpThumb_generated_thumbnail.jpeg

turboturbo

Forumguru
Tjonge wat vervelend zeg :cry:. En - no offense - ik had niet gedacht dat de 1.2TDI nou zo gewillig zijn om gejat te worden? :shocked: Ik bedoel: ze zijn er in overvloed, en relatief goedkoop te vinden op de 2e hands markt, vergeleken met de meer bijzondere modellen de RS o.i.d.
Inderdaad wel de vraag hoe ze dit hebben kunnen doen. Een auto open krijgen is niet zo moeilijk, maar de overige beveiligingen omzeilen.... Kennelijk is het dan toch zo dat alles wat electronisch is gekraakt kan worden?

Zo'n stuurslot is natuurlijk leuk, ik heb 'm zelf ook een paar maanden gebruikt om de auto van m'n pa als ik die leende, hier in Amsterdam te kunnen parkeren (de sleutel van de die auto zat voorgoed vast in het contact, vandaar) maar het is zeker geen gebruiksvriendelijk ding.

Ik denk dat je beter kunt denken: hoe groot is (statistisch) de kans dat je auto eens gejat wordt - heel klein, en de kans is zeker niet groot dat het nog eens zal gebeuren.

Wilko

Senior Member
Ik kom regelmatig in Tsjechië, en daar worden vooral Skodamodellen gereden en dus ook gestolen.
Een bevriende diender liet eens zien hoe makkelijk die stuursloten verwijderd worden: dat stelt echt niks voor, secondenwerk.
Ik begrijp dat in Tsjechië sommige verzekeringsmaatschappijen korting geven als je een Defendlock systeem installeert:

system3_construct.jpg

Ik zou daar iets meer vertrouwen in hebben dan zo'n stuurbeugel.

Alhoewel het dievengilde inventief en brutaal genoeg is om alles te pakken dat ze willen pakken is het nog steeds zo dat ze, als ze moeten kiezen tussen een makkelijke buit en eentje van dezelfde waarde ze iets meer moeite voor moeten doen, ze meestal voor de makkelijkste of minst beveiligde kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan