Fabia goes Citigo......

Fabia

† In Memoriam
Na:

Fabia I Combi Blauw metallic Elegance 1.4 16v 101pk
Fabia I Combi Sahara beige metallic Equipe+ 1.4 16v 101pk
Fabia II Hatchback Ambiente Corrida Red 1.2 12V 70pk
Roomster Grijs metallic Ambiente 1.2 12V 70pk
Fabia II Hatchback Rosso Brunello Ambiente Tour 1.6 16V 105pk

Nu besteld:

Citigo Elegance 1.0 60pk automaat Tornado Red 5 deurs met Nano Ivory interieur, 15inch Auriga velgen zwart, Panorama dak, All season pakket, Travel pakket en Move & Fun.

skoda_citigo_1.jpg Maar dan met zwarte Auriga velgen Citigo7.jpg skoda_citigo_640.jpg
2012_skoda_citigo_20_1280x960.jpg En Nano Ivory interieur.

To do: Spiegelkappen wrappen in zwart. Eventuele zwarte striping aan de zijkant en achterkant.

ertromp

Forumguru
Mooie auto!!
Een goede keus aan opties want zulke zwarte velgen en rode lak contrasteert mooi.
Ook weer bij dezelfde dealer geslaagd als waar je de vorige Skoda's hebt gekocht?

Fabia

† In Memoriam
Ik heb mijn vorige Skoda's bij verschillende dealers gekocht. Maar nu weer bij Rijnwoud, Rotterdam. Daar komt mijn huidige Fabia vandaan. Ik kreeg ook nog een pen, muts en een mooie polo mee dus ik ben verwend door ze. Dank je Peter:winkie:.

Gefeliciteerd! Je Faab had je toch nog niet zo lang? Ik vind wel dat je een erg mooi samengestelde wagen hebt uitgezocht.. Vanwaar de overstap?

Wel even wennen; je vorige avatar was voor mij in één oogopslag herkenbaar ;)

Noord26

Forumguru
Aardige mensen daar bij Rijnwoud idd. Ben er vorige week nog geweest voor een 2e hands SuperB die er stond.

Vanwaar de overstap idd? Heb je de ruimte niet nodig?

Fabia

† In Memoriam
Benzinekosten voornamelijk. Met de Fabia rij ik nu 1 op 13-14 voornamelijk snelweg en met de Citigo hoop ik betere cijfers te scoren. Ik merk nu dat ik het potentieel van de 1.6 eigenlijk helemaal niet benut omdat ik dan richting 1 op 10-11 ga. Zeker bij veel rijden in de stad is je tank snel leeg. Nu kan ik tegen dezelfde kosten een Citigo rijden en hopelijk "winst" maken met de benzinekosten.

Noord26

Forumguru
Klinkt alsof je exact dezelfde keuze hebt gemaakt als ik deed. Van een Swift naar een Alto. Van 1:12,5 naar 1:17,5.. Die kleine autootjes van tegenwoordig zijn perfect. En al helemaal als je hem lekker luxe aan kleed.

Dezelfde overweging als een hoop andere forumleden, zeer begrijpelijk. Ik ben benieuwd hoe het verbruik van de automaat gaat zijn. Ik vond 'm in elk geval heel erg lekker rijden, maar het was wel even wennen - de reactietijd is wat langer dan je eigen schakelreacties.

Fabia

† In Memoriam
En ik heb al eerder met een driecylinder gereden en dat is me heel goed bevallen. En tegenwoordig kan je allerlei luxe zaken op kleine auto's krijgen. Het zijn niet meer van die kale koekblikken van een paar jaar terug. Airco, electrische ramen, ESP, City safe, centrale portiervergrendeling, verwarmde stoelen, schuifkantel dakraam, boordcomputer, sunset, lichtmetalen velgen enz.

De Citigo is naar mijn mening geen hele duidelijke 3-cilinder. Hij trilt niet overdreven en maakt i.t.t. een 107/Aygo/C1 weinig geluid. Heb je een idee wanneer je nieuwe auto geleverd gaat worden?

Fabia

† In Memoriam
Waarschijnlijk medio Februari. Wordt trouwens nog spannend. Mijn huidige kenteken is 89-KBG-5. De nieuwe nummerborden krijgen een cijfer, drie letters en twee cijfers, bijvoorbeeld 1KBB00. Dus 5-KBG-89 is heel goed mogelijk.

Hetzer

Forumguru
Hey! !!!!!!!!!!
Gefeliciteerd Rudy, mooie configuratie, de Elegance is een mooie uitvoering.
Erg mooie velgen en je hebt een fantastisch interieur.
Ik dufde het beige niet aan met de kinderen.

Fabia

† In Memoriam
Dankje, gelukkig is mijn kind alweer wat ouder (15jaar) dus hopelijk gaat het goed. Ik wilde na al die jaren wel eens een andere kleur interieur. Ik vind die Auriga velgen erg mooi.

piair1982

Forumguru
Gefeliciteerd!!!

Ben benieuwd hoe je de automaat gaat ervaren. Deze is totaal anders dan je Fabia tiptronic.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb al proef gereden met een Up automaat en weet dat het een groot verschil is. De tiptronic schakelt echt onmerkbaar. En dat is met de Citigo wel anders, die heeft echt ff bedenktijd nodig. Maar goed alles went.

Cordoba

Forumguru
Rudy, ik zie dat mijn berichtje van vannacht op miraculeuze wijze is verdwenen. Allereerst succes met wachten op de 'kleine'. :winkie:

Als je spiegels gaat wrappen, waarom dan niet ook in het interieur? Daarbij denk ik aan óf de tornadorode delen in het interieur zwart wrappen, of ook een deel van je dash in het tornadorood wrappen.

Fabia

† In Memoriam
Dankje. Het interieur wordt beige en ik weet niet of ik dan mooi vind om binnenin wat te wrappen.

Fabia

† In Memoriam
Alvast gekocht voor een prikkie:

$T2eC16JHJHIE9nysd6K7BQuK4vbNf!~~60_85.jpg

Het wordt wel poetsen want daar doe ik mijn winterbanden om. Mijn huidige winterbanden 165/70-14 passen ook onder de Citigo alleen de velgen niet. Steek 5x100. Dus op zoek naar andere velgen en toen kwam ik deze tegen in 14inch Steek 4x100 ET 35 Het is een MII velg, type Silva.

seat_mii_special__4.jpg

Ik geloof meteen dat dat wel staat onder de Citigo! Je gaat wel de naafkapjes wisselen neem ik aan? Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen hoeveel het prikkie was?

Pendragon

Donateur
Mooie auto Rudy! Zal inderdaad wel even wennen worden wat ruimte betreft, maar als je voor jezelf weet dat je het niet nodig hebt, dan mis je het ook niet :)

Bovenaan Onderaan