Fabia equipe + op gas g3 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john

Lid
wie heeft er ervaring met een fabia combi op gas g 3
ik rij nu in een fabia combi op benzine,
de ene dealer zegt dat ik beter gas kan gaan rijden en de ander zegt , neem een 1.9 tdi
per jaar rij ik ongeveer 20000 km
p.s de kleur corrida red is dat nu wel een meerprijs of niet ,want er zit n.l wel een blanke lak laag overheen
gr john
 

Berry

Senior Member
Er staat in de folder van de Škoda Fabia geen (2) dus geen meerprijs en met betrekking tot gas mijn dealer raad het af veel problemen mee
 
Lekker op G3 gaan rijden. Ik heb er al 150-duizend opzitten met mij vorige Fabia Combi en met mijn huidige al probleemloos 15-duizend. Voordelen: goedkoper (in aanschaf en rijden), veel stiller dan diesel en geen roetwalmen achter je aan.
Succes ermee !
 

HansH

Nieuw lid
Rijd nu 3 maanden probleemloos met een skoda fabia combi uit nov 2003 op Vialle LPI. Kijk maar eens op www.gasfx.nl Daar kan je merk en type zoeken. Skoda geeft geen ondersteuning op de gasinstallatie maar blijft de garantie op de overige onderdelen gewoon geven. Ook de mobiliteitsgarantie zolang de wagen in onderhoud is bij de off. dealer. Wel raar dat Seat met dezelfde moter wel volledige ondersteuning biedt. Dus technisch moet het allemaal wel goed zijn! Het rijden met Vialle gaat gewoon super. Geen merkbaar prestatieverschil en van het rijden op lpg merk ik dan ook geen nadelige gevolgen. Tank nu voor iets meer dan € 10,= (incl korting via Shellpas)ipv € 30 per week. De gewichtsklasse ivm wegenbelasting blijft gelijk maar per maand kost het rijden op LPG voor deze belasting €10,= meer. Dus bruto zo'n levert het mij een positief verschil van € 70,= per maand op. En dat is in deze dure tijd niet verkeerd. Rijd je meer dan loopt het verschil uiteraard op! De gastank zit op de plek van het reservewiel en met een volle tank (bruto 52 liter = netto zo'n 40 liter lpg) haal ik zo'n 480km. Gemiddeld stad en snelweg 1 op 12. Op benzine reed ik 1 op 14 a 15. Schakelt automatisch over op benzine wanneer de tank leeg raakt. Helemaal leeg rijden van de tank kan niet. Heeft te maken met de smering van het gassysteem (techn verhaal). De tankoplossing zit mooi weggewerkt in de bumper. De totale kosten waren € 1895,= en dan krijg je via BK-gas nog over de 1e 3 jaar max € 200,= korting op de getankte LPG wanneer je (uiteraard) bij BK-gas tankt. Deze korting wordt automatisch verrekend wanneer je betaalt met een schell-tankpas. Anders moet je bonnen opsturen.

Dus, hier een tevreden LPG-rijder via Vialle.

Groet, Hans
 

john

Lid
HANS BEDANKT VOOR JE INFO
overigens wordt het geen equipe plus maar een gewone equipe maar dan wel de extra opties, dan is de prijs rond de 16 mille ipv 16845, want de sportvelgen die er opzitten vind ik niet mooi, en de 74kw motor hoeft van mij ook niet zo.
maar misschien wordt het ook wel een 206 sw type air-line
gr john
 

john

Lid
hans heb je de fabia nieuw of gebruikt gekocht , want ik ben van plan nieuw te kopen
in mijn geval moet ik dan minimaal de auto 4 jr houden anders heb ik de gastank er niet uit
rij zoals gezegt 20000km p/j
gr john
 

HansH

Nieuw lid
John,
Ik heb de skoda Fabia nieuw gekocht. Het is mijn 2e skoda en rij nu totaal 5 jaar in een skoda fabia. Omdat ik zo ontzettend tevreden ben over deze skoda besloten er nog zeker 5 jaar mee te blijven rijden. Daardoor werd de inbouw van de gasinstallatie aantrekkelijk. Dus na dik zo'n 1 1/2 jaar op benzine gereden te hebben besloten de gasinstallatie in te laten bouwen. Ik rij zo'n 20000km per jaar prive-km's. Dus de gasinstallatie moet zo'n 100.000km mee gaan. En gaat dat lukken... dan ben ik dik tevreden.

Groet,Hans
 

Fabia

† In Memoriam
Prettig om te lezen al die ervaringen met rijden op gas. Wil nadat ik mij nieuwe Fabia heb ook via GasFX gas laten inbouwen. Is het verstandig om eerst de auto in te rijden en dan gas te laten inbouwen?

Groetjes, Rudy
 

john

Lid
rudy als je een nieuwe fabia koopt dan moet je de eerste 1500 tot 2000 km de motor eerst inrijden op benzine
dit zeiden ze me bij de skoda dealer
gr john
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan