gossy
Actief lid
..of niet relevant?
Leuk wanneer drie bougie bronnen drie verschillende meningen hebben en verschillende bougies willen verkopen..
Even gespiekt in een service manual ( waar helaas onze AQW niet instond - weet iemand een link?) en daar stonden bij elk motor type de electroden afstanden bij vermeld dus ook - kennelijk belangrijk gegeven voor de ontsteking. Mn Haynes boek meld bij de AQW een Champion met 0.8mm..
Welnu een onderdelen dealer op kenteken krijgt 4 resultaten voor de onze, met 0.7 0.8 0.9 en 1.0
De 0.7 staat specifiek bij voor LPG
De Skoda dealer om de hoek zou willen meegeven een met 0.7mm
De wijsheid die ik te horen krijg van een garage in de buurt is electrode afstand helemaal niks uit maakt voor de ontsteking in de cylinder - de electroden afstand verschild nou eenmaal per bougie type.
Dus >_<?
Snap wel dat sommige exotische materialen een grotere gap mogelijk maken - en een fellere ontsteking - maar vraag mij af of de auto's ecu dit wel zo lekker vind eigenlijk.
Stationair is nu wat rommelig soms.
Gewisseld half jaartje voordat de ketting vervangen is en de boel al rommelig was en al loopt De boel gaat prima op snelheid nu, stationair niet echt. 830-860rpm met stootjes.
Geen codes in het systeem dus er worden geen grote afwijkingen in de ontsteking, brandstof, lucht etc gemeten in het systeem.. Brandstof is schoon gefilterd, lucht idem, slangen lijken allemaal prima en de pomp blijft goed lang op druk. Wat injectie cleaner gedaan maar nul verschil merkbaar dus begin eens bij t begin weer- keek in m'n log en nu bosch exoten met 0.9mm gap in zitten wat eruit kwamen rollen destijds op kenteken.
Dacht ik haal 'de standaard' vonkers erbij voordat ik die oude eruit trek vanavond als m'n vrouw thuis komt en voor de zekerheid dus een goed setje in huis mocht dat wat zijn..
Leuk wanneer drie bougie bronnen drie verschillende meningen hebben en verschillende bougies willen verkopen..
Even gespiekt in een service manual ( waar helaas onze AQW niet instond - weet iemand een link?) en daar stonden bij elk motor type de electroden afstanden bij vermeld dus ook - kennelijk belangrijk gegeven voor de ontsteking. Mn Haynes boek meld bij de AQW een Champion met 0.8mm..
Welnu een onderdelen dealer op kenteken krijgt 4 resultaten voor de onze, met 0.7 0.8 0.9 en 1.0
De 0.7 staat specifiek bij voor LPG
De Skoda dealer om de hoek zou willen meegeven een met 0.7mm
De wijsheid die ik te horen krijg van een garage in de buurt is electrode afstand helemaal niks uit maakt voor de ontsteking in de cylinder - de electroden afstand verschild nou eenmaal per bougie type.
Dus >_<?
Snap wel dat sommige exotische materialen een grotere gap mogelijk maken - en een fellere ontsteking - maar vraag mij af of de auto's ecu dit wel zo lekker vind eigenlijk.
Stationair is nu wat rommelig soms.
Gewisseld half jaartje voordat de ketting vervangen is en de boel al rommelig was en al loopt De boel gaat prima op snelheid nu, stationair niet echt. 830-860rpm met stootjes.
Geen codes in het systeem dus er worden geen grote afwijkingen in de ontsteking, brandstof, lucht etc gemeten in het systeem.. Brandstof is schoon gefilterd, lucht idem, slangen lijken allemaal prima en de pomp blijft goed lang op druk. Wat injectie cleaner gedaan maar nul verschil merkbaar dus begin eens bij t begin weer- keek in m'n log en nu bosch exoten met 0.9mm gap in zitten wat eruit kwamen rollen destijds op kenteken.
Dacht ik haal 'de standaard' vonkers erbij voordat ik die oude eruit trek vanavond als m'n vrouw thuis komt en voor de zekerheid dus een goed setje in huis mocht dat wat zijn..
Laatst bewerkt: