Fabia Combi Greenline,Sceptisch

Peter1985

Nieuw lid
Hallo, 100KM op teller.

Ik ben nieuw hier, maar zonder mij te voorstellen in het meet en greet wou ik gelijk maar hier een topic beginnen, omdat ik nu een greenline rij wat nou niet echt mijn eerste keuze geweest was en is?.

Kleine voorstel ronde dan alsnog maar,
Ik ben peter en ik kom uit steenwijk en ben werkzaam als software engineer HVAC

Maargoed terug naar waar dit topic voor bedoeld is, hoe is het gelopen dat ik nu een skoda greenline rijd.

Ongeveer een jaar geleden ben ik gaan werken bij een nieuwe werkgever, daar waar ik gelijk een auto van de zaak mee kreeg, een Peugot 206 SW.
Maar in februarie ben ik met die auto met 130km/h in de middenberm beland van de snelweg, niks geraakt gellukkig maar ik vertrouwde de hele auto niet meer dus ik dezelfde avond naar mijn werkgever toe om een andere auto op tehalen.
Daar was mijn eerste Skoda, een Octavia combi 1.9tdi uit 2009 om precies te zijn.

Maargoed, omdat het de bedoeling was dat de Octavia naar een collega van mij ging. kreeg ik dezelfde avond het verzoek om een kleur uit te zoeken! (welke het is geworden kan je wel zien op de foto)
En ik kreeg ook te horen dat het een Fabia werd, omdat mijn werkgever met mij mee dacht om de bijtelling wat laag te houden omdat ik dus ook prive in de auto rij, en net een eerste eigen woning gekocht heb.

Een dag later kreeg ik dus te horen dat het een Greenline werd, iets waar ik niet geheel tevreden mee was/ben? omdat ik nu eenmaal een stevigere motor gewend ben, en ik zelf ook een ``vlotte`` rijstijl heb.
Motto van mijn werkgever werd: dan rij je maar wat zachter de snelweg op...
naja jammer dan dat werd hem niet dus, maar ik had ook mijn twijvels bij de degelijkheid van zo`n klein motortje en de vele km`s, maar na eigen leeswerk kwam ik er dus achter dat het motortje waarschijnlijk wel wat kan hebben. oftewel ook geen punt om aan te dragen dat het een ``misser`` zou zijn.
En jawel natuurlijk kwam mijn werkgever er ook mee dat de bijtelling erg laag is, en dat ik voor die prijs een rijke uitrusting krijg op de auto.(veel meer dan mijn collega`s welke ook faab`s rijden)
Oftewel, eigenlijk had ik er al weinig over te zeggen maar ik ging akkoord met de auto(wel met nog een kleine onderbuik gevoel)

En dan....
Vandaag is hij geleverd!
Werd aangenaam verrast door toch een paar extra`s wat mijn werkgever erbij heeft gedaan. en de kleur verraste mij ook aangenaam(toch de juiste uitgekozen)
werd toch wel enthousiast!
oftewel wachten tot het half vijf was en ik naar huis mocht.....

wachten,,,

wachten...+moelijke klant helpen waardoor het later werd:shocked:

en ja! 17uur in de auto, gelijk bij het weg rijden het idee dat de zit houding wel iets is waar ik aanwennen moet....en hopelijk kan ik dat.
WANT, ik zit voor mijn gevoel te hoog(ben 1.93) zit met mijn knie tegen de middenconsole aan!! En daarbij zit de versnelling pook al voor mij niet ideaal laag!
Oftewel voor mij toch wel erg jammer aangezien ik veel km`s maak is een fijne zit houding wel belangrijk!
Ik ga nu ook kijken voor een arm steun ofzo, lijkt me wel een stuk fijner al.

Maargoed dan de prestatie`s van het motortje....
Valt mij nog mee, het zal ook even wennen zijn. maar gaat toch wel redelijk naar de 140 toe(iig zonder dat ik berg af wind mee moet hebben). oftewel + punt voor mij. (ik heb ook gezien dat hij harder kan dus ook + punt)
Maar toch heb ik een - punt te noteren, en dat is het weinig tot geen! trekkracht onderin de toeren. pff wel heel ernstig bij de 1.2:icon_smile_dead:
MAAR, hier is misschien aan te wennen, en zal het een rijstijl verandering moeten geven waar ik nu dan maar met ``gas`` de bochten zal nemen..om dan uit de bocht/kruising iets sneller vandoor te kunnen gaan.

Verder qua testen ben ik nog niet echt gekomen, maar daar zijn nog genoeg dagen voor! morgen heb ik een leuk ritje op de planning staan dus kan ik genoeg dingen uit proberen.

voor alsnog krijg deze auto een....7 van mij.

En dan ook nog een foto van de auto in kwestie.
img9828g.jpg

Hetzer

Forumguru
Welkom hier op het forum, veel plezier hier en gefeliciteerd met je nieuw lease auto, mooie kleur !!!!!! (de enige echte:) ) en p.s ik heb altijd geleerd dat je een gegeven paard niet in de mond mag kijken :)

Maar je lijkt me een kritische bestuurder, je geeft aan dat de Faab niet jouw keuze was, en toch kom je met een 7 als cijfer uit de bus, lijkt me dan toch een goede score.

djmshell

Senior Member
Welkom op dit forum,
Wat blijft de kleur toch mooi. Je ziet ze haast niet rijden in deze kleur.
en zoals hetzer zegt: een gegeven paard niet in de mond kijken:)

Veel plezierige en veilige Km toegewenst.

Falcon

Donateur
Wat een mooi en herkenbaar verhaal. Ik moet namelijk eind dit jaar een nieuwe leasebak uitzoeken en natuurlijk ga je dan ook over de Fabia Greenline nadenken. Ik ben iets minder NM gewend, dus voor mij zal het misschien nog meer meevallen dan bij jou.

Waar ik vooral ook mee zit is die knie tegen het dashboard punt aan, onder de DIN-units. Maar over de motorkracht heb je mij wel positiever laten nadenken.

Nu alleen nog een DSG op de 1.2TDI!!!

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en een hele mooie kleur Fab heb je. Ben benieuwd naar je ervaringen als je 'm wat langer hebt.

AGTon

Forumguru
Welkom.

Bij mij in de straat staat er ook zo een met dezelfde kleur. Is wel een leuk kleurtje maar of ik het zelf had gekozen?? Ben meer van de warmere luxe kleuren.

Peter1985

Nieuw lid
Goedeavond, inmiddels 350KM op de teller staan. en weer wat dingen geprobeert,

Maar eerst een reactie op een gegeven paard niet in de bek kijken,
Tuurlijk ben ik blij dat ik hem heb gekregen, maar daarom mag ik wel kritisch zijn!, als ik in me werk ook tegen iedereen ja schud en niet kritisch ben, dan kan ik ook me baan opgeven.

Maargoed de dingen wat ik heb uitgeprobeerd.

- Top snelheid heb ik bekeken, en deze kwam uit op 170KM/H, valt me niet tegen voor een 1.2 +
- Acceleratie heb ik ook bekeken met het oprijden van de snelweg, waar ik met de octaaf met zo`n 140 de snelweg opkwam, blijft de faab steken op max 120, valt me niet tegen!! weer een +
- Rij geluid ook aangehoord, Hij is stiller dan de octaaf lijkt het en valt mij niks tegen!
- Radio geluid ook aangehoord (alleen front, rear heb ik altijd uit staan) en eerlijk is eerlijk voor een ``goedkopere`` diesel, dit er wel echt geluid erin! het is niet top,en gewelding maar zeker niet verkeerd! (weer een +je)
- Die zit houding, zit mij nog steeds tegen, het gebrek aan een lende steun vooral(heet dat zo?), en goed heb de stoel iets anders gezet en ik kom nu niet met me knie tegen de midden console aan, maar zit er net voor. wel ben ik benieuwdt hoe mijn knie eruit ziet na een ongeluk!
- Bochten werk, tja hij zit net even wat hoger dan de octaaf dus dat is nog even wennen, maar hij zwabbert niet.
- Drempel werk, Phoei vering in dan wel erg hard, ik ben er wel aangewend. maar de ``ouderen`` onderons......

- Reactie`s, Ik krijg alleen maar positieve reactie`s en dan vooral over de kleur! ze kijken wel eerst van wat is dat nou, maar iedereen vindt het wel ``fris`` en es wat anders dan saai grijs en zwart, wat ook net de bedoeling van mij was!

- Uiterlijk, ik heb ook het uiterlijk van de auto vergeleken met de fabia van mijn collega (voor de facelift) en we kwamen samen eruit dan het neusje van mijn faab echt stukken mooier is dan de zijne! mooiere koplampen mooiere berm/mistlampen mooiere ondergril en dat lipje onderaan de bumper doet ook veel !

Voor de rest nog niet kunnen testen, en daarom maar verder met de cijfer voor nu.
Om nu weer een 7 te geven vindt ik te min, maar omdat de zit houding met de knie en de rug toch nog wel tegen valt ga ik toch naar een 7+

Max5

Senior Member
Je bent een leaserijder? (daar heb ik een paar vooroordelen over, en die worden zo nu en dan krachtig bevestigd...;) )

Een nieuwe auto kun je het beste een beetje rustig inrijden, dus niet volgas de topsnelheid gaan opzoeken. Maar met 2/3 gas tot 2/3 max toeren doortrekken, in de eerste 1500km. Kan de motor een beetje inslijten, da's beter voor de loop en toekomstig olieverbruik.
Veel plezier met je Faab!

Peter1985

Nieuw lid
Hallo,

Het is geen lease, mijn werkgever heeft hem in zijn eigendom.
En tja, ik heb een vrij ``vlotte`` rijstijl, en goed daar moet een auto in mijn ogen dan ook maar een beetje tegen kunnen.

Voor dat ik kwam werken bij mijn huidige werkgever reed ik altijd prive, en daar ook misschien in jouwn ogen de tipische ``lease rijder`` houding...

Gerke

Forumguru
Waar ik vooral ook mee zit is die knie tegen het dashboard punt aan, onder de DIN-units.

Ik ben 2,03 m en herken dat eigenlijk niet, sterker nog ik hoef de stoel niet in de achterste stand te zetten (stoel staat wel op de laagste stand), wat bij grotere auto's vaak wel moet

Bovenaan Onderaan