Fabia Combi Greenline - Satin Gray (de zoveelste)

PC-fre@k

Banned
Eindelijk is het zo ver, na het lezen van heel veel topics, aanvragen van offertes, bellen met leveranciers, proefritjes, abonnement op autoweek en over de prijs onderhandelen heb ik dan eindelijk mijn eigen Greenline besteld. :yeah:

Fabia Combi Greenline 1.2 TDI - Satin Grey

Opties:
Gordijnairbags
Maxidot
Dakrailing
Multifunctioneel stuurwiel
Rokerspakket (rook overigens niet)
Climatronic
Elektrisch bedienbare ramen achter
Middenarmsteun voor
Park Distance Control
Sunset
Metallic lak
Klein lederpakket

Accessoires:
Trekhaak vast, 13 polig incl. adapter en afstellen PDC
Klasse 3 SCM alarm systeem
RVS Pedalen
RVS Dorpellijsten
Beschermstrip achterbumper
Matterset Velours
Bagagenet verticaal (2x)
Reservewiel voorbereiding (schuim, krik, bout)
Kofferbak schotten L + R
Pioneer AVIC-F9210BT (vervangt dus bluetooth en MDI)
Pioneer kabels t.b.v. Iphone en aansluiten van SCART apparatuur (bijv. wii)
12v aansluiting in de kofferbak

Instellingen:
Anti-carjacking (na xx KM deuren op slot)
1x openen alleen bestuurdersdeur, 2x alle deuren.

Besteld bij De Waal in Tiel. Levering vermoedelijk eind dec. 2010, afhalen eerste week 2011. Details krijg ik nog te horen.

Nu nog even iets van 110 dagen geduld hebben...

Voor nu wil alvast iedereen bedanken die mij hier op weg geholpen heeft en met name degene achter deze website voor het initiatief en in de lucht houden van de website. Nog vele topics te gaan :D

Gefeliciteerd, veel voller had je hem niet kunnen hangen
nu het lange lange wachten op je nieuwe auto.

Je nieuwe auto is niet alleen 14 jaar jonger maar ook ruim 4 ton frisser toch een lekker gevoel.

PC-fre@k

Banned
Bedankt! Inderdaad een wereld van verschil, als je zo'n grote uitgave doet kan je het beter in 1x goed goed... Hopen dat mijn huidige auto me nog even het wachten door helpt.

corsaar

Senior Member
Goede keuze mijn vorige auto heb ik maat 1 jaar gehad omdat ik bij de
aanschaf te zuinig was. Dat overkomt me geen tweede keer..

Zag gisteren een fabia II in satin grey, dat is een hele mooie kleur irl.

Gefeliciteerd en welkom bij de club wachtenden :473:

PC-fre@k

Banned
Thanks, wilde eerst een zwarte. Lekker standaard zou je zeggen, erger is dat je heel snel ziet dat de auto vies is, ook krasjes e.d. vallen veel sneller op. Ik wil graag in mijn auto rijden, niet alleen maar poetsen.

Daarna dus twijfels tussen cappuccino beige en satin grey. Mede dankzij forumgenoten met goede foto's van beide kleuren en hun persoonlijke meningen toch gekozen voor Satin Grey.

Wel grappig hoe je door diverse stadia in dit forum gaat. Eerst alles navragen en uitzoeken, bevestigd krijgen, prijzen vergelijken, en nu dan eindelijk bij de club wachtenden. :473:

PC-fre@k

Banned
Gelukkig wel, heb nu al echt een skoda oog: Hey een skoda, oh dat is wel een heel oude, hey nog een, hmm een octavia... haha. Nog even ik weet precies welke types er zijn en kan ze van een afstand herkennen. GL's heb ik nog niet zien rijden.

PC-fre@k

Banned
Trouwens nog vergeten hier te vermelden. Ik heb uiteindelijk 8% korting gekregen op zowel de auto als opties - zonder inruil. Moest wel akkoord gaan met de prijswijziging 2011 (+370 euro), staat ook in de bovag voorwaarden. Nog wel gecheckt bij andere dealer, zelfde verhaal.

Vervolgens nog fouten gevonden in aangehouden prijzen (in totaal iets van 8 offertes gehad van 1 dealer! - natuurlijk ook door inhoudelijke wijzigingen), de 12v achter van 150 > 80 gekregen ivm trekhaak, de Swing kunnen inruilen ivm Pioneer en bedongen dat ik de originele pedalen en originele schuim tbv reservewiel gewoon erbij krijg.

Ik ben in totaal bij 4 dealers geweest:
5% op auto [800 euro]
6% op auto + inruil (die was 100 euro waard zei de beste man) [1060]
7% op auto is geworden 8% op auto en opties [1112 > 1475]
8% op auto, maar wel lagere prijzen voor accesoires [1280]

Zal vast niet overal lukken, maar geeft even het verschil.

icecube

Actief lid
PCFreak, ik zie dat jij het alarm als accesoire besteld hebt? Ik zit hier ook nog aan te denken gezien de losprijs van de Amundsen en als ik mijn iPod of telefoon ook nog per ongeluk in de auto laat liggen dit alles ver boven de verzekerde audio/telecom waarde uitkomt. Als ik een alarm laat monteren dan wordt wel alles vergoed in geval van diefstal.

Wat weet jij van het alarm? Heb jij onderzoek gedaan naar de werking ervan en dan bedoel ik met name ´false positives´ (hoe vaak komen deze voor) en of het alarm ook reageert op een stevige storm.

PC-fre@k

Banned
Hoi Icecube, ik heb inderdaad het alarm meebesteld. Ook vanwege de plaatsing van een navigatiesysteem (Pioneer).

2 van 4 dealers hebben me afgeraden een alarm te nemen (1 daarvan negeer ik, die vond alles waardeloos - waarom hij verkoopt hij Skoda?), 'sta je midden in de nacht buiten..'. De 2 andere dealers konden het wel begrijpen en hebben niet echt slechte verhalen gehoord. Op basis van topics die ik hier vond blijkt dat het reuze mee valt met het alarm dat achteraf wordt ingebouwd, het afabriek alarm (niet in de GL dus) schijnt in het verleden wel raar gedaan te hebben.

Uiteindelijk dus gewoon besloten het alarm te nemen. Met name de reacties van mensen hier hebben me overgehaald, er zijn diverse mensen die het alarm hebben en zeer positief zijn.

Mooie is ook dat veel verzekeringsmaatschappijen het gratis meeverzekeren (zou het bezit ervan wel vast laten leggen...)

icecube

Actief lid
Dankjewel voor je antwoord pcfreak. Ik zit nu nog in dubio of ik het via de dealer doe (750,-) of achteraf bij een installateur (569,- inclusief certificaat en aan huis ingebouwd). Schijnt exact hetzelfde alarm te zijn (DEFA dvs90). Laat jij het via de dealer of via een 3de partij gebeuren? En wat zijn jouw afwegingen daarin geweest?

PC-fre@k

Banned
Ik laat het gewoon door de dealer doen, deze bouwt alles in wat er ik verder nog besteld heb, zo ook mijn navigatie systeem en alarm.

Handig als er iets mis mee is, ik ben tenslotte wel van plan om de komende 4 jaar alles bij die dealer te laten onderhouden.

Bovenaan Onderaan